Permalänk

Logitech G700 mus problem

köpte en sån mus för ungefär ett år/halvår sen,och för två veckor sen så började vänsterknappen dubbelklicka,vilket enligt forum är pga att klickgrejjen inuti är slut.

anyways,jag köpte en ny likadan datamus,men nu har jag istället problem med att
1.rullhjulet rullar av sig självt,har aldrig haft problem med det förut,verkar nästan vara glapp,eller om det kan vara att lagret inuti är ojämt??
2. den verkar tappa inställningarna på tumknapparna! jag har ställt in så att de övre ska vara "framåt/bakåt",men den tolkar det som "mittenknappen som scrollar" istället.
SNARK. vet någon vad detta kan bero på?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

köpte en sån mus för ungefär ett år/halvår sen,och för två veckor sen så började vänsterknappen dubbelklicka,vilket enligt forum är pga att klickgrejjen inuti är slut.

anyways,jag köpte en ny likadan datamus,men nu har jag istället problem med att
1.rullhjulet rullar av sig självt,har aldrig haft problem med det förut,verkar nästan vara glapp,eller om det kan vara att lagret inuti är ojämt??
2. den verkar tappa inställningarna på tumknapparna! jag har ställt in så att de övre ska vara "framåt/bakåt",men den tolkar det som "mittenknappen som scrollar" istället.
SNARK. vet någon vad detta kan bero på?

1. Rullhjulet, du kan inte råkat komma åt knappen precis under( sett från ovan), där byter man ju hur scrollhjulet ska agera.
2. Du råkar inte ha kommit åt profilbyte? Annars känns de väldigt konstigt. Kan även vara så att du valt hämta profilerna från musen( vilket bör skriva över de nuvarande).

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk

jo jag tryckte på den,och kanske det var då det började..
måste kolla upp!

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred