SB-defekt moderkort, kan det reklameras?

Permalänk
Medlem

SB-defekt moderkort, kan det reklameras?

Tjena, jag har ett moderkort av typen Asus Sabertooth P67 med defekta sata portar som jag köpte då Sandy Bridge precis släppts. Detta har strulat mer och mer för mig och inte nog med det så är jag nu i behov av expandering utav systemet och förhindras av att jag inte längre har några fungerande sata-portar lediga...

Tanken är då att jag ska försöka se om Asus fortfarande har garanti som täcker detta så frågan lyder helt enkelt:

Är det någon av er som tidigare haft o göra med garantifrågor gällande Asus moderkort? Kanske liknande fall?

- Vem vänder jag mig till?
Komplett som jag beställde från eller direkt till Asus?

- Hur funkar deras policy?
Har jag rätt till ett nytt moderkort? Måste jag isåfall skicka tillbaks mitt gamla?

- Vad behöver jag förse dem med för information?
ID på moderkortet? Måste jag vara registrerad som Asus VIP?

Vore extremt tacksam för all hjälp jag kan få i detta ärende!

Visa signatur

ASUS Maximus IX Hero + i7-7700K | Corsair Hydro H100i v2
Corsair PowerSupply AX760W 80 PLUS Platinum | Corsair Carbide 400C
Corsair Vengeance LPX Black 16 GB (2x8GB) / 3200 Mhz / DDR4 / CL16
Samsung SSD 850 EVO - 500 GB
EVGA Geforce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Eftersom Komplett sålt kortet så är det mest logiskt att vända sig till dem.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Eftersom Komplett sålt kortet så är det mest logiskt att vända sig till dem.

De hänvisar dock på sin sida vidare till respektive tillverkare för snabbare service.

Visa signatur

ASUS Maximus IX Hero + i7-7700K | Corsair Hydro H100i v2
Corsair PowerSupply AX760W 80 PLUS Platinum | Corsair Carbide 400C
Corsair Vengeance LPX Black 16 GB (2x8GB) / 3200 Mhz / DDR4 / CL16
Samsung SSD 850 EVO - 500 GB
EVGA Geforce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Skrivet av musarn:

De hänvisar dock på sin sida vidare till respektive tillverkare för snabbare service.

För snabbare service, inte för service.

Har inte skickat tillbaka något till Asus men de tycker om att du ger Serial Number (S/N) när du tar kontakt med dem.

Permalänk
Medlem

Som sagt, för SNABABRE(enligt dem) service. Jag har skickat in defekt asus-grafikkort och fått det utbytt utan krångel.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Som sagt, för SNABABRE(enligt dem) service. Jag har skickat in defekt asus-grafikkort och fått det utbytt utan krångel.

Ok, provar detta!

Visa signatur

ASUS Maximus IX Hero + i7-7700K | Corsair Hydro H100i v2
Corsair PowerSupply AX760W 80 PLUS Platinum | Corsair Carbide 400C
Corsair Vengeance LPX Black 16 GB (2x8GB) / 3200 Mhz / DDR4 / CL16
Samsung SSD 850 EVO - 500 GB
EVGA Geforce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Som sagt, för SNABABRE(enligt dem) service. Jag har skickat in defekt asus-grafikkort och fått det utbytt utan krångel.

Ringde du in eller gjorde du det via nån hemsida isf kan du länka den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasra:

Ringde du in eller gjorde du det via nån hemsida isf kan du länka den?

Hemsida, det står RMA ,returer, garantier eller något sådant.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.