Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Inga, vad är din poäng? lasersensorer är skit rent allmänt.

Så, varför säger du

Citat:

Sett till sensorn är visst vissa möss bättre än andra, och naos 5000 är inte i toppen direkt.

om Avago 9500 är i princip den bästa lasersensorn? Fattar absolut inte din idioti i inlägget. Tänk innan du gör ett inlägg snälla.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Avago 9500 kanske är en av de bästa LASERSsensoerna, men den får fortfarande stryk av de OPTISKAsensorerna.

Skrivet av azz0n^:

Gillar inte lätta möss då de indikerar för mig att de känns billiga.

Lätta möss är kung. Så mycket snabbare och lättare att kontrollera. Tunga är svårare att kontrollera och avlivar bara ens handleder.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Avago 9500 kanske är en av de bästa LASERSsensoerna, men den får fortfarande stryk av de OPTISKAsensorerna.

Lätta möss är kung. Så mycket snabbare och lättare att kontrollera. Tunga är svårare att kontrollera och avlivar bara ens handleder.

För lite muskler där va?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

För lite muskler där va?

Nån som inte kört cs 1.6 med låg sens hör jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

För lite muskler där va?

Ja, ska man bli proffs på datorspel så kan man inte spendera all sin tid på gymmet eller? Men om du kollar på proffsen så är det många som föredrar de lättare mössen pga smidigheten.

Denna bild säger allt. Rapha, just vunnit någon turnering i Quake Live. Sponsrad utav steelseries, kan få vilken utav deras möss som helst. Kör hellre med sin gamla WMO med klistermärke.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Triffid:

avago 9500 dvs den ha kass tracking på tygmattor samt positiv acceleration bl.a

Ja, men jag föredrar ''hårda'' musmattor så detta är perfekt för mig

Skrivet av azz0n^:

Same thing here. Har förbättrats enormt på BF3 sedan jag köpte denna mus. Gillar inte lätta möss då de indikerar för mig att de känns billiga.

Japp, tycker detsamma!

Men grabbar tycker vi lägger ner denna konversation innan det blir pajkastning av alltihop! Vissa fördrar lätta möss vissa föredrar tyngre möss! Det finns olika möss för alla tycker inte samma sak. Ingen kan säga vad som är bäst för det handlar fortfarande om vad man själv tycker.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Men grabbar tycker vi lägger ner denna konversation innan det blir pajkastning av alltihop! Vissa fördrar lätta möss vissa föredrar tyngre möss! Det finns olika möss för alla tycker inte samma sak. Ingen kan säga vad som är bäst för det handlar fortfarande om vad man själv tycker.

Hur ska det se ut ifa man inte diskuterar saken?
-Jag tycker Äpplen är bäst
-Jag tycker Bananer är bäst, äpplen suger
-Bananer suger, kiwi ftw!
-Jag äter bara apelsiner, fungerar kanon.
-Bananer, äpplen, kiwi och apelsiner är för plebs! Vindruva master race!

Ja, utan diskussion så kommer man ingen vart. Man blir väl lite förvirrad som potentiell köpare när det är flera stycken som säger precis emot varandra utan någon som helst förklaring?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Hur ska det se ut ifa man inte diskuterar saken?
-Jag tycker Äpplen är bäst
-Jag tycker Bananer är bäst, äpplen suger
-Bananer suger, kiwi ftw!
-Jag äter bara apelsiner, fungerar kanon.
-Bananer, äpplen, kiwi och apelsiner är för plebs! Vindruva master race!

Ja, utan diskussion så kommer man ingen vart. Man blir väl lite förvirrad som potentiell köpare när det är flera stycken som säger precis emot varandra utan någon som helst förklaring?

Ja, men man ser redan att det bara kommer bli pajkastning av det hela. Vi kommer bara bolla bollen fram och tillbaka. Men visst vi kan gärna fortsätta diskutera.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Åter till ämnet. Har man noll koll på möss tycker jag Logitech G400 är en bra punkt att börja på. En sensor som slår det mesta på marknaden, skön känsla i mouse 1&2. Och den kostar bara 199:- inklusive frakt, så även om man inte gillar den så har man inte spenderat en massa pengar i onödan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=917501

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

roccat kova + har jag och funkar perfekt

Visa signatur

|Fractal Design R5|Asus GeForce GTX 1070 | Seagate 1 tb |Asus z170 Pro gaming|Intel Core i7 6700k|Samsung 850-Series EVO 250GB|BenQ XL2411Z|M50x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Åter till ämnet. Har man noll koll på möss tycker jag Logitech G400 är en bra punkt att börja på. En sensor som slår det mesta på marknaden, skön känsla i mouse 1&2. Och den kostar bara 199:- inklusive frakt, så även om man inte gillar den så har man inte spenderat en massa pengar i onödan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=917501

Jupp, finns ingen mus på marknaden som slå G400 pris/prestanda.
Topkvalite på OEM delarna, bra slaglängd på switcharna, bästa sensorn på marknaden och en bra firmware som används, lagom vikt, ingen prediction, läser dom flesta underlag perfekt med 1-2mm LO.

Sådana här frågor är nästan omöjliga att svara på enligt TS.
Vikt, form etc är personligt.

Det enda man kan svara på är att nej möss som Naos5000,qpad 5k, sensei etc med avago 9500 har acceleration, läser tygmattor sämre, har svårare att läsa multifärgade ytor.

Ska man ha en avago 9500 ska man helst ha en svart plastmatta, då sensorn trivs bäst på det.

Sen märker average joe inte accelerationen etc, jag gör.

Rätt komiskt, "jag har blivit bättre i spelet sen jag köpte musen, så den är bäst" typ what.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Rätt komiskt, "jag har blivit bättre i spelet sen jag köpte musen, så den är bäst" typ what.

Nej det är inte det jag menar. Menar mest bara att den är en vettig spel mus som har gjort att jag presterar bättre med denna en dom jag har testat med.
Menar med det att den har en skön passform tex.

Hade en microsoft mus som sagt innan men den byte jag efter 1 månad. Men innan det hade jag en m518 logitech mus som var ganska okej endå.

Men till TS om du vill ha en vettig mus för en låg peng gå på G400

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Så, varför säger du om Avago 9500 är i princip den bästa lasersensorn? Fattar absolut inte din idioti i inlägget. Tänk innan du gör ett inlägg snälla.

läs på lite så slipper du göra bort dig mera.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

läs på lite så slipper du göra bort dig mera.

Bland lasersensorer så är det bland det bästa, har jag fel?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

R.A.T 9 slår allt

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Bland lasersensorer så är det bland det bästa, har jag fel?

Ja, men den behöver inte vara bra för det. Finns fortfarande optiska som är bättre, och till en mycket lägre peng.

Skrivet av William98:

R.A.T 9 slår allt

WMO slår allt

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Ja, men den behöver inte vara bra för det. Finns fortfarande optiska som är bättre, och till en mycket lägre peng.

WMO slår allt

Förstår inte hur optiska sensorer kan vara bättre. Satt innan jag fick min nuvarande mus på en optisk Trust GM-4200 och den musen var helt fucked up. <--- Sorry, men den var verkligen det. Förstår inte vad det är som är så himla bra med 10 år gammal teknik... Väldigt seg utveckling?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Din förra optiska var väl isf dålig eller om du körde den på ett underlag den inte gillade. De bästa optiska idag är bättre än de bästa laser idag. De bästa lasersensoerna idag lider utav acceleration(inbyggd i sensorn, går inte att slå av), medans det finns optiska sensoerer utan acceleration. Optiska är lite mer petiga med underlaget, har man dåligt underlag så kan musen helt sluta läsa.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Din förra optiska var väl isf dålig eller om du körde den på ett underlag den inte gillade. De bästa optiska idag är bättre än de bästa laser idag. De bästa lasersensoerna idag lider utav acceleration(inbyggd i sensorn, går inte att slå av), medans det finns optiska sensoerer utan acceleration. Optiska är lite mer petiga med underlaget, har man dåligt underlag så kan musen helt sluta läsa.

Men är acceleration ett så himla stort problem? Vad mer är det som är bättre än laser på optiska?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Nån som inte kört cs 1.6 med låg sens hör jag

Jodu, spelar alltid med omkring 1000 dpi i nästan alla fps spel.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Men är acceleration ett så himla stort problem? Vad mer är det som är bättre än laser på optiska?

Just accelerationen verkar vara det som gör att vissa Optiska är bättre än Laser. Accelerationen påverkar alla olika mycket, många proffs säger att deras aim blir sämre, och det är väl allt som räcker för att bevisa att det är en dålig sak. Oavsett hur lite det påverkar är det fortfarande onödigt. Man måste alltid stäva efter de bästa föresättningarna.

Skrivet av azz0n^:

Jodu, spelar alltid med omkring 1000 dpi i nästan alla fps spel.

Det är inte så värst lågt

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Förstår inte hur optiska sensorer kan vara bättre. Satt innan jag fick min nuvarande mus på en optisk Trust GM-4200 och den musen var helt fucked up. <--- Sorry, men den var verkligen det. Förstår inte vad det är som är så himla bra med 10 år gammal teknik... Väldigt seg utveckling?

Trust är väl ett skitmärke om jag inte minns fel, hursomhelst finns det självklart massor av dåliga optiska sensorer men det har inget att göra med det vi pratar om. Du förstår inte hur optiska sensorer kan vara bättre; vad får dig att tro att de inte skulle kunna vara det? Det är knappast första gången ny teknik misslyckas med att utprestera gammal.

Du kan börja din resa här: http://www.esreality.com/index.php?a=post&id=2024663 om du är intresserad av vad för problem möss i allmänhet och lasermöss i synnerhet lider av.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Förstår inte hur optiska sensorer kan vara bättre. Satt innan jag fick min nuvarande mus på en optisk Trust GM-4200 och den musen var helt fucked up. <--- Sorry, men den var verkligen det. Förstår inte vad det är som är så himla bra med 10 år gammal teknik... Väldigt seg utveckling?

Du vet dom utvecklar optisk sensorer i samma takt som laser va?
Och många företag jobbar nära med avago och inom deras eget för att få fram bättre och bättre sensor.

Laser sensorer förbättras också, men tills dess att dom får bort accelerationen ligger det alltid 1 steg bakom.
En avago 9500 ex utan acceleration hade trumfat avago 3500 som i g400, tyvär är inte det fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Naos 5000 är en hoplös "gamingmus". Till vanlig användning så kan jag säga att det är en rätt OK mus då den ligger skönt i handen och har bra känsla.
Men annars så är musen för tung(redan utan vikter), vikten känns väldigt obalanserad, omöjligt att göra toksnabba swipes och lyft med musen då greppet inte är bra i kombiantion med hög vikt. Sensorn är inte heller den bästa.

Hur många proffs idag spelar med 3.0 kontra Naos5000?

Vet inte om du visste om det men människor tycker ibland olika.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Vad tror ni om Mionix egna fix av 9800-sensorn på deras nya Naos 8200? Mionix skriver i sin egen tråd:

Skrivet av Mionix:

Hej gott folk, nu ska vi inte kivas

Det är inte Avago som ligger bakom denna fix, det är våra egna utvecklare som löst det. Den finns alltså i dagsläget bara på Naos 8200 och dom enda som fått känna på hur den funkar är våra betatestare, varav några finns i den här tråden. Vill man köra på Avagos inställningar kan man lätt och smidigt klicka i Refined mode, en del i nya mjukvaran och jämföra, eller använda det om man föredrar så.

Det är korrekt att Avago/Pixart arbetar på en lösning för att uppnå en bra känsla utan delay och inom ett par månader kommer det nog finnas en lösning som gynnar alla kunder som äger en mus med en 9800 sensor.

Sen är det ju lite intressant att det går att boka den på CDON för 479 kr:
http://cdon.se/hemelektronik/mouse_mionix_naos_8200-22346962

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Naos 8200 har fortfarande inget nytt att komma med. Och det finns rapporter på ett annat forum om att sensorn fortfarande känns skum.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Otroligt skön lätt och mekaniskt sett fantastisk mus rekomenderar denna !
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/111584-cyborg_rat_5_g...

Permalänk

Steelseries Xai, den bästa musen jag har haft i alla fall
Sensei kanske har tagit över efter Xai nu.

Permalänk
Medlem

rat 7

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

För alla som fortsätter att rekommendera möss så säger jag bara att ts redan har köpt sig en G500.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+