Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av airhead:

Där händer det mycket....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

Har en liten fundering.
Skulle det inte vara grymt om man kunde spela online med varandra?
Typ att någon lägger upp som en "server" och så kan folk joina hans "värld" och starta företag och köra där. Så kan man möta varandra i spelet och kanske gå ihop med sina företag osv, Kanske även ha 2 vägs radio i spelet så man kan prata med andra truckers inom ett visst område
visst det kanske skulle bli ett problem med oseriösa förare men går alltid ha lösenords skydd osv.
Tycker iaf jag skulle vara en grym sak då man stylar lastbilen osv men ingen som ser det. Saknar den funktionen då jag har en del kompisar som oxå spelar Ets2.

Så till min fråga, Någon som vet om det finns ett liknade spel som Ets2 fast med online mode?
Eller om det skulle fixa det på något sätt?

Mvh

Var ju inte så svårt faktiskt..

http://lmgtfy.com/?q=euro+truck+simulator+2+online

Permalänk

spela ets med 2 eller 3 skärmar

Hej
Jag tänkte jag skulle försöka spela ets 2 med dual screen, ngn här som har lyckats med det?,jag har windows 7-64 bit,grafikkortet är från nvidia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shysstkille:

Hej
Jag tänkte jag skulle försöka spela ets 2 med dual screen, ngn här som har lyckats med det?,jag har windows 7-64 bit,grafikkortet är från nvidia!

Jag provade det nyss faktiskt. Ladda ner SoftTH och lägg dll-filen i "spelkatalogen"\bin\win_x86\. Sen får du gå in i spelet och ändra upplösning till den nya som skapats åt dig.

Jag har en 22" och en 19" så det ser inte så bra ut på min och jag har inte ännu hittat bra värden för fov och seat position. För att ändra dessa måste man göra en mod och ändra inställingarna för varje lastbil men jag får inte riktigt till värdena. Hilfe, någon?

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kommer komma en multiplayer funktion senare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan säga att det blir helt år h-vete om du inte har 3st skärmar.

Har 2st 24" och det ser inte bra ut med lastbilen delad i 2 halvor.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Kan säga att det blir helt år h-vete om du inte har 3st skärmar.

Har 2st 24" och det ser inte bra ut med lastbilen delad i 2 halvor.

Har testat mer nu och kan bara hålla med. Det ser inte bra ut och mitt stackars 7770 hänger inte riktigt med i städerna och när man svänger. Vanlig motorvägskörning funkar dock hyfsat.

Jag testade med dessa värden: camera_fov: 85 och head_offset: (0.05, 0.0, 0.2)

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk

Var ligger alla sparfiler? Måste kopiera den mappen då datorn ska om-installeras!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Var ligger alla sparfiler? Måste kopiera den mappen då datorn ska om-installeras!

Minq dokument/ets???

Permalänk
Medlem

Bland de första simulatorspel jag testat och är ju förvånadsvärt roligt. Har bara testat med ratt, utan så kan jag tänka mig att det inte alls är lika roligt.

Vad bör man lägga sina "lvl-upp poäng" på?

Permalänk
Medlem

Undra när man kan "konvertera" om sin nyckel till en steam nyckel. Hoppas snart iallafall.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Undra när man kan "konvertera" om sin nyckel till en steam nyckel. Hoppas snart iallafall.

Det verkar fungera nu.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Det verkar fungera nu.

Det gjorde det. Fasiken va gött!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Häromdan muppade AI:n ur rejält. Skulle köra upp på motorvägen men fastnade bakom en annan lastbil och bilar från motorvägen bara forsade ner från båda håll. Stod still i över 1,5 timme. Till slut fick jag forcera mig fram

Kolla högra backspegeln i slutet av filmen - så var det konstant i 1,5 timme sen tröttnade jag

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Skrivet av logoz:

Häromdan muppade AI:n ur rejält. Skulle köra upp på motorvägen men fastnade bakom en annan lastbil och bilar från motorvägen bara forsade ner från båda håll. Stod still i över 1,5 timme. Till slut fick jag forcera mig fram

Kolla högra backspegeln i slutet av filmen - så var det konstant i 1,5 timme sen tröttnade jag

http://www.youtube.com/watch?v=0Rvs-eFQnRQ

Jag har fått samma sak. Stod nästan i 1timme sedan backade jag och körde ut på motorvägen och vände på motor vägen så att jag kom rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av logoz:

Häromdan muppade AI:n ur rejält. Skulle köra upp på motorvägen men fastnade bakom en annan lastbil och bilar från motorvägen bara forsade ner från båda håll. Stod still i över 1,5 timme. Till slut fick jag forcera mig fram

Kolla högra backspegeln i slutet av filmen - så var det konstant i 1,5 timme sen tröttnade jag

http://www.youtube.com/watch?v=0Rvs-eFQnRQ

Skrivet av Extror3:

Jag har fått samma sak. Stod nästan i 1timme sedan backade jag och körde ut på motorvägen och vände på motor vägen så att jag kom rätt

Skickades från m.sweclockers.com

TIPS

När man fastnar så i trafiken, spara spelet precis som det är sen laddad du/ni spelet igen och alla bilar och lastbilar är borta

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk

Började lira igår Har inte hunnit med så mycket mer än nivå 5 och skaffat mig en egenlast bil + 2 anställda.
Lirar med logitech g37 racing wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Det gjorde det. Fasiken va gött!

Vart?

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte47:

Du tar den keyn och skriver in den på steam.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Du tar den keyn och skriver in den på steam.

så lätt

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

TIPS

När man fastnar så i trafiken, spara spelet precis som det är sen laddad du/ni spelet igen och alla bilar och lastbilar är borta

Skrivet av Extror3:

Jag har fått samma sak. Stod nästan i 1timme sedan backade jag och körde ut på motorvägen och vände på motor vägen så att jag kom rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset, ska prova det nästa gång för det gick inte backa heller. Det kom lika många bilar bakom mig från andra hållet på motorvägen och det blev en mother of all trafikstockningar

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

Någon som kör med 360 kontroll? Är det skönt, finns det något alls att klaga på eller är det bara tuta o köra på?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Ang. Ratt....

Har spelat detta i drygt en vecka och är riktigt sugen på en ratt. Ser att de flesta spelar med logitech dyrgripen.
Fråga: Om jag nu skulle köpa en ratt som inte har 900 grader, är det värt eller fuckar det bara upp allt?

Tack=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Någon som kör med 360 kontroll? Är det skönt, finns det något alls att klaga på eller är det bara tuta o köra på?

Jag tycker det funkar fint inga problem alls, ställ bara in dom knappar du vill ha så är det bara tuta å köra på

Visa signatur
Permalänk

Otroligt sugen på det här liret. Min fråga är, hur uppspeedat är det jämfört med IRL? En resa mellan Berlin och Hamburg ska väl ta 3-4 timmar.. Vad tar det i spelet?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Otroligt sugen på det här liret. Min fråga är, hur uppspeedat är det jämfört med IRL? En resa mellan Berlin och Hamburg ska väl ta 3-4 timmar.. Vad tar det i spelet?

Ja, det tar väll cirka 15-20 minuter om jag inte är helt ute och cyklar.

Permalänk
Skrivet av ColinZeal:

Otroligt sugen på det här liret. Min fråga är, hur uppspeedat är det jämfört med IRL? En resa mellan Berlin och Hamburg ska väl ta 3-4 timmar.. Vad tar det i spelet?

Vid 90km/h i spelet så tar 1km ca 2-4 sekunder (och det är något runt 1 minut speltid) eller nåt sånt, så avstånden och tiden är rätt så komprimerade

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 7 5800X3D Kylning: Cooler Master Hyper 212 Black
RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB / Ryzen / 3600MHz / DDR4 Lagring: 1x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB 1x Kingston A2000 M.2 NVMe 1TB Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 RGB White
Grafikkort: XFX RX 7900 XTX MERC 310 Nätaggregat: Corsair RM850x v2
Monitor: Samsung Odyssey G9 OLED 49" Tangentbord: Logitech G915 Wireless Mus: Logitech MX Master

Permalänk
Medlem

Av nån anledning så jag fastnat för det här spelet:), vilka mods ni kör och vad som är "must have"

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av ditx:

Av nån anledning så jag fastnat för det här spelet:), vilka mods ni kör och vad som är "must have"

/d

Riktiga företag som komplett,netonnet, inet, siba mm. Att man kan köra över 90 km/h. Andra släp, xeon lampor samt 1000 hästars motorn till scanias lastbil. Fungerar endast på scania och du måste va minst lvl 25 för att använda den och den kostar att uppgradera som motor som man får ej den gratis. Blir ett jävla bra drag ialf^^ Och sen realistic physics mod.