Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Som aktieägare kanske du borde vara lite mer påläst i så fall? Det har även skrivits nyligen i tråden att det beror på processorbrist hos Qualcomm.

Det tror jag inte en sekund på. Andra produkter med Qualcomm S4 har ju ingen leveransproblem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Det tror jag inte en sekund på. Andra produkter med Qualcomm S4 har ju ingen leveransproblem...

Du får tro på vad du vill men väljer du inte tro på sanningen så ska du inte gorma åt andra

Permalänk
Medlem

Vi vet inte hur försäljningsprognoserna såg ut internt och vi vet inte hur många 920 Nokia faktiskt har sålt. Vi vet att man inte lyckats möta efterfrågan fullt ut, vad det beror på vet ingen som inte jobbar hos Nokia eller deras partners. Om det är kameran, skärmen, processorn, plastfilm eller skalen som takten har varit för låg gällande tillverkning är egentligen irrelevant. Nokia fokuserar garanterat på att utöka produktionskapaciteten. Det är knappast omöjligt att anta att Nokia underskattat efterfrågan baserat på försäljningen av tidigare telefoner i Lumia-serien.

Nokia är dessutom upp 30% sedan slutet av November, så även om du går runt och är missnöjd håller marknaden inte med dig.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Har exakt samma problem. Tror det har med filtret som tar bort oljud i bakgrunden att göra men det är riktigt störande, får hålla micken exakt på munnen för att folk ska höra mig bra. Ska lämna in skiten och se vad dom säger.

Återkom gärna med vad dom sa om det.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Det tror jag inte en sekund på. Andra produkter med Qualcomm S4 har ju ingen leveransproblem...

De andra som använder processorn har la bättre avtal och blir prioriterade.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Trött på Nokia! Fel på proximitysensorn (svart skärm vid telefonsamtal) in på service. Hämtade den i förra veckan. I dag, just precis, fel på proximitysensorn ( samma fel). Om inte Nokia har kompetensen att laga sina egentillverkade telefoner, vem ska man då vända sig till?
What the F*** Nokia!

Permalänk
Medlem

Måste rekommendera denna app till WP Snes8x!
En super Nintendo emulator som fungerar riktigt bra! Man laddar ner spelen och lägger in på sin skydrive. Sedan när man går in i appen så laddas spelen in därifrån, skit smidigt.

VET INTE OM SIDAN ÄR OLAGLIG I SÅ FALL TA BORT NEDANSTÅENDE LÄNK.
Känns som så gamla spel borde vara gratis.

Tips på sida med massor av spel för nedladdning
http://coolrom.com/roms/snes/

Permalänk
Skrivet av Ullahau:

Trött på Nokia! Fel på proximitysensorn (svart skärm vid telefonsamtal) in på service. Hämtade den i förra veckan. I dag, just precis, fel på proximitysensorn ( samma fel). Om inte Nokia har kompetensen att laga sina egentillverkade telefoner, vem ska man då vända sig till?
What the F*** Nokia!

Verkar vara ett gäng som har problem.
Läs i denna tråd, några har hittat lite lösningar man kan prova göra..

http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/Proximity-sensor-doesn-t-switch-off-Lumia-920/td-p/1606440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Trött på Nokia! Fel på proximitysensorn (svart skärm vid telefonsamtal) in på service. Hämtade den i förra veckan. I dag, just precis, fel på proximitysensorn ( samma fel). Om inte Nokia har kompetensen att laga sina egentillverkade telefoner, vem ska man då vända sig till?
What the F*** Nokia!

Asså, blir den svart när du har den t.ex. på bordet? Du kanske är som min farsa som inte fattade att den blev svart när den hamnade nära örat

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder tuppen:

Verkar vara ett gäng som har problem.
Läs i denna tråd, några har hittat lite lösningar man kan prova göra..

http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/Proximity-sensor-doesn-t-switch-off-Lumia-920/td-p/1606440

Jag har följt denna tråd å du må tro vad jag har blåst på skärmkanten för att eliminera eventuella dammpartiklar som stör proximitysensorn. Känns inte riktigt high-end smartphone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Asså, blir den svart när du har den t.ex. på bordet? Du kanske är som min farsa som inte fattade att den blev svart när den hamnade nära örat

Helsvart vid samtal liggandes på bordet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Helsvart vid samtal liggandes på bordet...

Jag har vart orolig de här så när jag har dammsugit mitt rum så har jag jag sugit upp dammet vid örhögtalaren. Lite McGyver men det tycks ha funkat
Detta är inte särskilt optimalt och inte något som ska göras egentligen, men min farsa gör inte detta och det funkar för honom. Du har troligtvis jäkligt otur :/

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Du får tro på vad du vill men väljer du inte tro på sanningen så ska du inte gorma åt andra

Var har det nämnts att det är Qualcomm-chippet som är flaskhalsen?

Permalänk
Medlem

Fått hem lite tillbehör.

För den som vill hitta ett snyggt sätt att skydda sin lur som ändå tvingar dig att ta fram den vid användande så har jag nu testat både Golla Sarajevo och Amazon och de sitter fint.
Vill man ha en annan färg så finns fler i samma mått men då måste man orka leta deras hemsida.
http://www.golla.com/products/#/all/sarajevo
http://www.golla.com/products/#/all/amazon1

Jag har också Nokias eget cp-600 för lite mer action där kameran ska fram, typ skidåkning o sånt.

Sen har jag köpt en Luna BH-220W handsfree för bilkörning m.m när jag inte vill stänga ute världen med in-ear lurar. Kan säga att den känns jävligt future.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Var har det nämnts att det är Qualcomm-chippet som är flaskhalsen?

Google is your friend!

http://www.techradar.com/news/computing-components/processors...

Permalänk
Medlem

sådär, nu verkar jag ha löst problemet med Wifi hotspot!

det funkar som det skall just nu. full fart sen 15min tillbaka.
Vad jag gjorde var en omflashning till sveriges firmware istället för att vara kvar på "orginal" firmware på Elgigantens lumia som är norges sketna firwmare. Verkade bugga (?)

men nu sitter jag på svenska versionen, portico också. Gick väldigt smidigt att flasha, tog väl 10-15min med återställning också.

återkommer om det börjar bråka igen så ni som har samma problem jag har haft med hotspot kan följa detta.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

sådär, nu verkar jag ha löst problemet med Wifi hotspot!

det funkar som det skall just nu. full fart sen 15min tillbaka.
Vad jag gjorde var en omflashning till sveriges firmware istället för att vara kvar på "orginal" firmware på Elgigantens lumia som är norges sketna firwmare. Verkade bugga (?)

men nu sitter jag på svenska versionen, portico också. Gick väldigt smidigt att flasha, tog väl 10-15min med återställning också.

återkommer om det börjar bråka igen så ni som har samma problem jag har haft med hotspot kan följa detta.

Hur fick du tag på svensk portico, är den tillbaka på Navifirm eller hade du laddat ner den innan de tog bort den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Hur fick du tag på svensk portico, är den tillbaka på Navifirm eller hade du laddat ner den innan de tog bort den?

Laddade ned båda versionerna i början utav januari men vågade inte flasha om till svenska portico, så tog "auto update" å då blev det självklart norska portico då lumian är från norge.

Men funka kanon å köra med svenska portico.

det bör väl gå att zippa den å ge dig en länk om du behöver den ? lite som att ta firmware från navifirm sen till nokia suite ?

Använde endast nokia suite vid update/flashning.

edit-

mobilen funkar fortfarande lika bra, nästan bättre på svenska firmware än norska.
Skriver här på sidan mha internet på mobilen.
En annan sak som jag störde mig på förra gången jag flasha om var att vid återställning så buggade flertal appar när dom skulle återställas så man fick ta bort dom och sedan leta upp apparna man hade.

Nu hämtar faktiskt den ALLA appar jag hade, utan problem

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

Laddade ned båda versionerna i början utav januari men vågade inte flasha om till svenska portico, så tog "auto update" å då blev det självklart norska portico då lumian är från norge.

Men funka kanon å köra med svenska portico.

det bör väl gå att zippa den å ge dig en länk om du behöver den ? lite som att ta firmware från navifirm sen till nokia suite ?

Använde endast nokia suite vid update/flashning.

edit-

mobilen funkar fortfarande lika bra, nästan bättre på svenska firmware än norska.
Skriver här på sidan mha internet på mobilen.
En annan sak som jag störde mig på förra gången jag flasha om var att vid återställning så buggade flertal appar när dom skulle återställas så man fick ta bort dom och sedan leta upp apparna man hade.

Nu hämtar faktiskt den ALLA appar jag hade, utan problem

Har du möjlighet att zippa den och lägga upp den någonstans skulle jag bli väldigt tacksam men annars får jag väl vänta på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Har du möjlighet att zippa den och lägga upp den någonstans skulle jag bli väldigt tacksam men annars får jag väl vänta på den

absolut, har zippat den nu. 530mb stor ungefär i .rar

Skall bara få upp den, har bara internet via mobilen just så kan ta en stund bara. Men jag fixart.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

absolut, har zippat den nu. 530mb stor ungefär i .rar

Skall bara få upp den, har bara internet via mobilen just så kan ta en stund bara. Men jag fixart.

Stressa inte inte ihjäl dig men tack så länge då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Måste rekommendera denna app till WP Snes8x!
En super Nintendo emulator som fungerar riktigt bra! Man laddar ner spelen och lägger in på sin skydrive. Sedan när man går in i appen så laddas spelen in därifrån, skit smidigt.

VET INTE OM SIDAN ÄR OLAGLIG I SÅ FALL TA BORT NEDANSTÅENDE LÄNK.
Känns som så gamla spel borde vara gratis.

Tips på sida med massor av spel för nedladdning
http://coolrom.com/roms/snes/

Låter nice men känns olustigt med Skydriven, står att appen får access och kan editera, står det någonstans vad den gör och vad den kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Vet inte hur man kollar det, men jag har iaf lagt in album innan och efter det albumet utan problem.

Du letar reda på en tag-editor som läser båda versionerna. Det har inte att göra med andra filer.

Permalänk
Skrivet av Ullahau:

Trött på Nokia! Fel på proximitysensorn (svart skärm vid telefonsamtal) in på service. Hämtade den i förra veckan. I dag, just precis, fel på proximitysensorn ( samma fel). Om inte Nokia har kompetensen att laga sina egentillverkade telefoner, vem ska man då vända sig till?
What the F*** Nokia!

Har samma fel själv och telefonen inne på service. Skickades från Elgiganten till verkstad i Norge och idag ser jag att det står följande "För att säkerställa att reparationen utförs av en auktoriserad tekniker har verkstaden vidarebefodrat produkten till en extern reparatör. Produkten är under arbete och verkstaden väntar på att den ska komma tillbaka." Känns som att man inte kommer se telefonen på ett tag. Hur lång tid tog ditt serviceärende?

Permalänk
Medlem

Appleteknik

Skrivet av AF4590:

http://blogg.svt.se/testbild/2012/09/battre-bildkvalitet-i-mo...

"Ingen Windows Phone
Mobilsajten för SVT Play har haft en liten men engagerad grupp tittare som använder Windows Phone. När vi byggde om SVT Play (http://blogg.svt.se/testbild/2012/06/nypremiar-for-svt-play/) i somras var tanken att vi skulle lägga till stöd för Windows Phone. Nu har Microsoft presenterat höstens uppgradering av Windows Phone till version 8 och 7.8 och de lägger då ned stödet för streaming i webbläsaren.

Möjligheten att köra SVT Play begränsas till nedladdningsbara filer, vilket vi inte kan erbjuda av rättighetsskäl. Windows Phone stöder även videoformatet Smooth Streaming, men det kräver både stora investeringar på serversidan och en särskild SVT Play-app i stället för vår webbplats. Därför kan vi tyvärr inte längre erbjuda video för Windows Phone.

Vi förstår att detta gör dig som berörs besviken och vi för diskussioner med Microsoft för att försöka hitta en lösning."

Detta är kvalificerat bullshit. SVT har byggt hela sin nya lösning kring HLS, som är ett Appleformat och en del av Apples QuickTimeX. Sen står SVT på scen i olika sammanhang och lovsjunger Responsive Design och plattformsoberoende - samtidigt går SVT i säng med en device/OS-aktör formatmässigt.
Tjena!
Undrar hur man har kravat/upphandlat den lösningen?
http://bambuser.com/v/2977104 (22:00 in)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Låter nice men känns olustigt med Skydriven, står att appen får access och kan editera, står det någonstans vad den gör och vad den kan göra?

Tror inte den har access hela tiden, bara när man blädrar fram installationsfilen, detta gör man bara en gång sen finns det i appen. Du kan alltid välja att logga ut från din skydrive i appen när du är klar.
Tror faktiskt inte det är någon fara, hoppas inte det iaf. Har alla mina tusentals foto där

Det var riktigt roligt att spela super mario och zelda igen:)

Permalänk
Medlem

Får ni också ständigt detta när ni söker i Google??

'Den här sidan som har anpassats för din webbläsare tillhör www.*****.com och stöds inte av Google.
Sidan visas härifrån. Gå till sida 1 Zooma ut'

kommer aldrig till en fungerande sida utan måste längst ned på den o klicka "visa fullständig version"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Får ni också ständigt detta när ni söker i Google??

'Den här sidan som har anpassats för din webbläsare tillhör www.*****.com och stöds inte av Google.
Sidan visas härifrån. Gå till sida 1 Zooma ut'

kommer aldrig till en fungerande sida utan måste längst ned på den o klicka "visa fullständig version"..

Google fungerar utmärkt för mig. Jag kommer automatiskt in på mobilsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calanbalan:

Har samma fel själv och telefonen inne på service. Skickades från Elgiganten till verkstad i Norge och idag ser jag att det står följande "För att säkerställa att reparationen utförs av en auktoriserad tekniker har verkstaden vidarebefodrat produkten till en extern reparatör. Produkten är under arbete och verkstaden väntar på att den ska komma tillbaka." Känns som att man inte kommer se telefonen på ett tag. Hur lång tid tog ditt serviceärende?

Tre veckor!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av thexps:

Måste rekommendera denna app till WP Snes8x!
En super Nintendo emulator som fungerar riktigt bra! Man laddar ner spelen och lägger in på sin skydrive. Sedan när man går in i appen så laddas spelen in därifrån, skit smidigt.

VET INTE OM SIDAN ÄR OLAGLIG I SÅ FALL TA BORT NEDANSTÅENDE LÄNK.
Känns som så gamla spel borde vara gratis.

Tips på sida med massor av spel för nedladdning
http://coolrom.com/roms/snes/

Åh, fy fan vad bra jobbat! Nu kan jag spela Zelda hela vägen till jobbet på morgonen!

Tusen tack!!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5