Tv-avgift för datorer och surfplattor i februari

Permalänk
Medlem

Vet inte ens vad jag ska säga... upprörande är väll dagens underdrift.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Typisk vänsterflummare.
Så du är för demokrati, men anser att folk som har avvikande åsikter ska flytta till ett annat land?
Det finns ingen demokrati i Sverige och SVT är inte ett dugg opartiska.

Är man emot demokrati anser jag att man ska flytta till ett annat land. JA. Finns gott om diktaturer att välja på.

För om du läser är de vad jag skrev. Att ha en annan åsikt om TV licensen kan jag leva med.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

http://www.dn.se/nyheter/sverige/nu-ska-du-betala-tv-avgift-f...

Sweclockers, illa av er att ni inte tar med alla delar ur artikeln ovan! Vill ni skapa missnöje i tråden?

För er som inte orkar läsa ovan artikel: Gestapo kiruna kommer INTE jaga surfplattorägarna förrän den förändring som diskuteras har gått i genom helt och hållet vilket den räknas göras 2015.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Tur i oturen

Ännu ett skäl att skaffa mobil med Windows Phone 8! Det operativet lär väl aldrig få se SVT Play...

Permalänk
Medlem

Jävla maffiametoder. Den lilla legitimitet som SVT hade är numera bortblåst. I demokrati ska det väl vara fritt att välja vilken media man vill konsumera och betala för, eller? Tydligen inte när det gäller SVT. Argumentet att du skulle vara politiskt neutrala faller platt då Akutellt/Rapport rapporterar samma jävla nyheter som TV4 gör, färgat av precis samma politiska lobby. Vill man ha politisk neutralitet får man vända sig till Internet, men det får jag tydligen börja betala dubbelt för. Känns snarare som SVT försöker hindra mig från att nyttja min demokratiska rätt.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Ja, det vore bra om det blev som med kyrkoskatten, så man kan "gå ur" SVT om man vill.

Och alla samhällstjänster som följer med. Ungefär som att säga att det brinner aldrig hos mig så jag ska inte betala någon skatt till Räddningstjänsten m.m. Därför tycker jag att alla borde betala.

Visa signatur

| 3960X | 16 GB DDR3 | P9X79 | H100 | 7950 |
| E31270 | 16 GB DDR3 ECC | ~7 TB eff. ZFS R-Z2 | ESXi |

Permalänk
Medlem

Det ni inte tänker på är att det skulle bli en shitstorm om dom tog betalt för tjänsten, för då skulle ju alla som betalar tvlicensen betala dubbelt...

Nåja, jag kommer fortsätta skratta pejlarna i ansiktet när de kommer o "köpa ut" datorer/tvapparater åt mina polare.
Sätter de en fot innanför dörren är det hemfridsbrott och det är inte fängelsestraff på att ge fan i att betala så lycka till o få nån husransakan.

Permalänk
Avstängd

statskup ?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Vilken skit, dom kan väl införa en betaltjänst, så får dom som vill titta betala denna avgift och resten får vara utan SVT.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Är man emot demokrati anser jag att man ska flytta till ett annat land. JA. Finns gott om diktaturer att välja på.

För om du läser är de vad jag skrev. Att ha en annan åsikt om TV licensen kan jag leva med.

"Alla ska ha rätt till sina åsikter, förutom de som inte har samma åsikter som jag har!"

Permalänk
Medlem

det kommer de aldrig gå med på att ta betaltjänst för att typ 5% skulle betala skiten de skulle konka direkt

170:-+ per månad du kan få bra många kanaler från andra operatörer för det priset.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag har inte TV, jag avskyr TV och kollar aldrig på TV eller SVT.

179 kr i månaden är skit dyrt!
Det är jävligt mycket för studenter. Alla studenter har ju en dator eller platta.

Bredband kostar 320 kr i månaden, sen ska man betala 179 kr för nån tv-licens som man ändå inte nyttjar.
Fyfan vad dyrt och orättvist!

TV är skit, det är bara reklam och tråkigt passivt skit som man blir dum av.
TV och radio är för gamlingar. Avskyr TV!

SVT suger, dom sänder massa skitprogram som ingen vill se. Typ såpoperor och skit.

Föredrar faktiskt radio, mindre reklam mer musik, mera nyheter, roligare underhållning än tv ofta åtminstone gällande sr´s egna kanaler ring så spelar vi lyssnar jag på varje helg älskar det programmet hehe

Permalänk
Medlem

Nej man kanske skulle slå på sitt trådlösa utan kryptering, och sedan gå runt till alla grannar och håva in avgift för att jag lagt ut mitt nät gratis.
Då de inte har något val kan jag dessutom välja en hutlöst hög summa, och hutlöst låg kvalitet/bandbredd.
Tror jag ska ta 173kr/hushåll ...

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Skitbeslut, men å andra sidan så har jag ingen maskin som kan köra SVT play eller se på deras sända skit. Har inte flash på min bärbara (finns ingen Linux PPC version av flash förutom gnash och den där andra och ingen av dem funkar) och även om jag gjorde det så tror jag inte att en gammal powerbook g4 klarar av deras sida i vilket fall som hellst.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

En annan sak jag skulle vilja tillägga när det gäller Public Service är att företag som Facebook och Twitter ofta nämns, och då på ett onyanserat manér. Detta skulle jag och säkerligen många andra, kanske någon domare eller två, alltså betrakta som reklam vilket Public Service inte får syssla med enligt, tja, vad var det, andra paragrafen? Inte så svårt att missa.

Permalänk
Medlem

Dom är äckliga vidriga parasiter men dom kommer aldrig komma åt mig ändå. Skulle dom på något sätt kunna se att jag har ett internet abb. Så är det ju bara att säga att -Ja det är till min xbox för att spela live. Eller att man har risig 3G uppkoppling så har wifi till mobilen.

Fortfarande löjligt enkelt att inte åka dit och få betala. Vill även poängtera att jag ALDRIG tittar eller lyssnar på deras vänstervridna skit. Läste ett inlägg på aftonbladet från en person som skrev följande:

Avgiften ligger väl runt 2.100:-/år. 9 av 10 hushåll betalar redan tydligen. Vi har ca 4.500.000 hushåll i Sverige. Vilket innebär att ca 4.000.000 hushåll betalar 2.100:-/år.
Det är en intäkt på nätta 8.400.000.000:-/år. Lägg sen till sponsor pengar som trillar in vid evenemang som visas på tv.

Har ni kollat in tv-tablån vad vi får för dom pengarna. Man stressar ju inte hem direkt...

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Jag mailade Bahnhof och frågade om dom kan blokera SVT åt mig.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Med den logiken kan jag slänga upp en hemsida med en Gif och kräva pengar av alla i världen som har internet för att de kan kolla på den

Jag trodde SVT var statligt ägt och finansierat av Skattepengar? Lite komiskt att dem då kräver mer pengar. Också komiskt hur allt blir vinstdrivande vid sidan av skattepengarna. Måste väl kunna få dessa pengar av Systembolaget istället. lär ju rulla in gott om skattepengar där..

Permalänk
Medlem

Aja får bli att skita i Rapport då det är det enda jag kollar på (på tv/svtplay)

Permalänk
Medlem

Ser fram emot nästa fredagspanel när Emil och Jonas ska säga några kloka ord om detta infekterade ämne, lycka till

Visa signatur

Stationär 1: Define R4 | MSI B450 tomahawk max | Corsair CX650M 650W | AMD Ryzen 5 3600 @4.2 MHz (1,35V) | Be Quiet! Pure Rock 2 | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x8GB | Palit GeForce RTX 2060 Super Dual 8GB
Stationär 2: Phanteks Eclipse P300 Glass | Asus B450 prime plus | XFX 550W Core Edition | AMD Ryzen 5 1600 (AF) @4.0 MHz (1,35V) | Deepcool Gammaxx 400 White | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Asus GeForce GTX 1660 Super dual 6GB
Stationär 3: Zalman Neo 7 | Chieftec Super Series 650W | AMD Ryzen 3 3100 | Aerocooler Cylon 4F | Corsair vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Palit GeForce GTX 1650 Super StormX HDMI DP 4GB
Bärbar: HP Elitebook x360 830 G8
HTPC: Asus VivoMini | Intel Core i7 8550U | 8 GB | Intel UHD Graphics 620

Permalänk

minns inte när vi fick vara delaktiga att rösta för denna lagändring? ganska snabbt visar swec statistiken att det inte är direkt välkommet med öppna armar att bara betala mer och mer även för saker som INTE används.
då är det bättre dom sätter kanalkod på svts kanaler,login på hemsidan så har vi löst det problemet och då kan dom också påssa på att gråta sig blinda när dom inser hur få personer som ens vill ha dom kanalerna i utbudet. är klart emot detta.

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Hur klarar du dig? O.o

Var lite ironisk när jag skrev det Jag har dator osv men vägrar betala av principer.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Skapa abonnemang på SVT precis som med "allt" annat, vill man ha SVTs tjänster så betalar man och får det
"skickat" till en, vill man inte ha så betalar man inte och kan därför inte komma åt deras tjänster.
Konto och inloggning ska finnas på SVTs playtjänster, betala och få en inloggning, betala inte och få
ingen inloggning.
På så sätt kan alla rättvist välja om de vill ha SVTs tjänster eller inte, och på så sätt slippa betala för
något de inte använder. Något som skulle vara en självklarhet i ett demokratiskt samhälle.
2076kr om året är pengar jag kan göra mycket annat kul för.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwte:

Och alla samhällstjänster som följer med. Ungefär som att säga att det brinner aldrig hos mig så jag ska inte betala någon skatt till Räddningstjänsten m.m. Därför tycker jag att alla borde betala.

Samhällstjänster och samhällsunderhållning är väl ändå inte synonyma på något vis?

Permalänk
Inaktiv

"Över 90 procent av hushållen har redan tv, så det här kommer inte innebära att det helt plötsligt blir en massa nya människor som kommer att betala"

Tycker synd om dom som tvingas att betala, känns ju inte helt rätt.

Å andra sidan så är SVT o SR det bästa som finns, iaf om man jämför med resten av alla gratiskanaler som verkligen spottar ur sig skit.

Kolla bara på TV4, herregud dom måste väl gå i konkurs snart? Eller tittar folk på deras grejer? All reklam också på alla kanaler, man får ju ryck när man kollar på tv. Så jag betalar gärna min licens för att jag o andra ska få se lite kvalité, och ja faktiskt mångfald också. Lite synd att så många är emot att betala, för "oberoende" tv o radio är ju riktigt viktigt.

Utan detta skulle vi bara ha kommersiella köpta kanaler som har till uppgift att göra vad reklamköparna vill....ta TV3s nyhter till exempel, har alltid varit ett skämt (sänder dom ens nyheter längre?) tja tjena, synd om dom, hej då, typ såhär liksom då va:
http://youtu.be/7GrMFehdKhg

Permalänk

Så det blir nu olagligt att inte betala för en tjänst man varken brukar eller vill ha. Toppen Sverige!
Vad blir nästa ljusa idé? Kanske alla ska betala avgifter till Telia för man kan ju nyttja deras när om man vill. Blir ju enklare så menar jag.
Jag vill inte likna detta med en kommunistisk idé men att man tvingar folket betala för något som man anser vara bra för dem är ett steg på vägen.
Skulle någon återkomma med ett dumt svar på detta så bjuder jag på fika i centrala Stockholm så får man motivera sig mellan fyra ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/nu-ska-du-betala-tv-avgift-f...

Sweclockers, illa av er att ni inte tar med alla delar ur artikeln ovan! Vill ni skapa missnöje i tråden?

För er som inte orkar läsa ovan artikel: Gestapo kiruna kommer INTE jaga surfplattorägarna förrän den förändring som diskuteras har gått i genom helt och hållet vilket den räknas göras 2015.

Intressant och bra att veta. Men det förändrar nog inte att det finns otroligt många som finner både Gestapotjänst och SVT som bortkastade.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja betala för statlig propaganda?

Visa signatur

MOBO:Asus MAXIMUS V GENE CPU:i7 2700k (H100), GPU:ASUS GTX 680, RAM:Corsair 16gb 1600mhz, SSD:830 256gb + 64gb,
HDD:F3 1tb, Chassi:Arc mini, PSU:Newton R2 650w.

Permalänk
Medlem

Om man blockerar SVT i sin hosts-fil, då kan man väl tekniskt sätt inte ta emot SVT's material? Eller jo förresten, en kompis kan ju skicka det över bittorrent! Såklart!

Permalänk
Medlem

Detta måste väl för bövelen vara spiken i kistan för Radiotjänst! I och med detta så borde man väl ha täckt in minst 99,99% av Sveriges befolkning, kan inte vara många som lever utan TV, radio och Internet, kanske nån knasjeppe i Norrland eller nåt, men va fan! Dags att lägga "TV-avgiften" på skatten istället för att underhålla nåt j-a arbetslöshetsläger i Luleå!

Jag vill tillägga att jag betalar iTV-licens då jag nästan enbart tittar på SVT/UR-play som jag tycker är en fantastisk tjänst, välgjorda program och mycket bra inköpta program som sänds i hög kvalité utan strul och reklamavbrott.

Skrivet av nctt:

Varför skulle man vilja betala för statlig propaganda?

Var det 40 år sen du kollade på TV sist eller?