Iphone 4 fast i recovery mode

Permalänk

Iphone 4 fast i recovery mode

Hej!
Jag har haft min mobil jarilbreakad, och igår försökte jag återställa den för att sen kunna köra iOS 5 på den. Problemet är att den fastnat i nåt som folk kallar "recovery loop". Jag får error 3914 när jag försöker återställa och när jag åtgärdar det genom att fixa med host-filen, då får jag error 1013 istället.
Jag har provat alla åtgärder som är lätta att hitta på google och youtube, laddar ner TinyUmbrella, Recboot, och annan skit som antagligen virusat ner min dator.

Har någon nån utväg till detta. Börjar bli jobbigt...

Permalänk

500 kr till den som ger mig lösningen till mitt problem! Fast i recovery loop, vill ha iOS5 icke jailbreakad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarrtosht:

Hej!
Jag har haft min mobil jarilbreakad, och igår försökte jag återställa den för att sen kunna köra iOS 5 på den. Problemet är att den fastnat i nåt som folk kallar "recovery loop". Jag får error 3914 när jag försöker återställa och när jag åtgärdar det genom att fixa med host-filen, då får jag error 1013 istället.
Jag har provat alla åtgärder som är lätta att hitta på google och youtube, laddar ner TinyUmbrella, Recboot, och annan skit som antagligen virusat ner min dator.

Har någon nån utväg till detta. Börjar bli jobbigt...

inte så att man måste köra med kompabilitetsläge med tinyumbrella för att kicka ut den? vet att det funnits lite buggar i jailbreakprogrammen.

Finns det någon liknande funktion "kick out of recovery" i redsn0w? har inte provat redsnow.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Sätt den i DFU mode genom att stänga av telefonen och sedan hålla in både Power och Home knappen, när den är i det så kan du ansluta till iTunes och sedan återställa den.

Permalänk

Hade liknande problem, dock inte samma felkoder.. men jag fick en massa felkoder.

Lösningen för mig var att jailbreaka den _igen_ med ios 5, för att sedan köra in ios 5 "som vanligt".

Jag använde mig av redsnow

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av LaptopGPU:

Sätt den i DFU mode genom att stänga av telefonen och sedan hålla in både Power och Home knappen, när den är i det så kan du ansluta till iTunes och sedan återställa den.

Man ska väl hålla in power och home, sen släppa power och hålla home ett tag till? Det funkar inte, hamnar i läget då usb-kabeln och itunes loggan visas (recovery mode)

Permalänk
Skrivet av Swordfish90:

Hade liknande problem, dock inte samma felkoder.. men jag fick en massa felkoder.

Lösningen för mig var att jailbreaka den _igen_ med ios 5, för att sedan köra in ios 5 "som vanligt".

Jag använde mig av redsnow

Det låter som en lösning, ska se om jag hittar den jailbreaken...
eller har du en bra länk?

Permalänk

Måste man inte ha iOS 5 installerat innan?

Permalänk
Skrivet av Zarrtosht:

Man ska väl hålla in power och home, sen släppa power och hålla home ett tag till? Det funkar inte, hamnar i läget då usb-kabeln och itunes loggan visas (recovery mode)

Men testa på en annan dator eller installera om itunes? Känns som om det kan vara fel på ditt Itunes, eftersom när DFU läget är igång ska bara Itunes kunna komunisera med telefonen och ingen bootroom eller operativ kunna startas, och går inte det det så är det något med iTunes.

Men du, hur modifierade du host filen?

Permalänk

testat att installera om itunes. Har ingen annan dator...

Permalänk
Skrivet av Zarrtosht:

testat att installera om itunes. Har ingen annan dator...

vad ändrade du i host filen?

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=34v8HMC9B98 Lägg i DFU - Återställ i itunes.

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem

håll in home + power i 10 sek. Släpp power knappen men håll in homeknappen så borde den skutta in i DFU mode

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av LaptopGPU:

vad ändrade du i host filen?

När det var 3914 och 1013 försökte jag alla varienterna med att ta bort och lägga till både 127.0.0.1 gs.apple.com, 127.0.0.1 local host och 74.208.10.249 gs.apple.com. Inget fungerade.

Permalänk
Medlem

Prova att leta fram host filen ( sök i windows mappen) Klipp sedan ut den filen och lägg på skriv bordet och prova återställa den igen.
Funkade för mig.

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

håll in home + power i 10 sek. Släpp power knappen men håll in homeknappen så borde den skutta in i DFU mode

Grejjen är att detdär måste göras när man har mobilen ikopplad till datorn och avstängd. För mig går det inte att stänga av den när den är ikopplad. Den bara sätts på igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarrtosht:

Grejjen är att detdär måste göras när man har mobilen ikopplad till datorn och avstängd. För mig går det inte att stänga av den när den är ikopplad. Den bara sätts på igen.

Jag kan göra det när min tfn är påslagen

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Ok, men gör såhär:
1. Redigera Host filen och ta bort= gs.apple.com antingen genom att radera den eller sätta en # exakt bredvid den.

2. Försök igen att gå in i DFU mode utan sladden i.
3. koppla sedan in sladden igen när den kommit in i DFU mode
4. återställ sedan med itunes.
5. ????????
6. Profit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk

Nu är inte min Iphone 4 jailbreakad men...

När jag fick min Iphone så testade jag att uppdatera ios så fort jag installerat Itunes just för försäkra mig om att jag hade senaste.
Det failade och jag hamnade i samma Recovery-loop med någon specifik felkod. INGEN hade en lösning på problemet, inte apple, inte återförsäljare.
Jag kunde inte göra annat än att lämna in den och få den fixad alt. få en ny. (ej jailbreakad då..)

Nu har jag inte vågat uppdatera den en enda gång.

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Jag kan göra det när min tfn är påslagen

Jag har gjort DFU innan, men nu beter sig inte telefonen som den ska göra. Den hamnar i samma läge då kabeln och itunesloggan visas.

Permalänk
Skrivet av Finnjaevel:

Nu är inte min Iphone 4 jailbreakad men...

När jag fick min Iphone så testade jag att uppdatera ios så fort jag installerat Itunes just för försäkra mig om att jag hade senaste.
Det failade och jag hamnade i samma Recovery-loop med någon specifik felkod. INGEN hade en lösning på problemet, inte apple, inte återförsäljare.
Jag kunde inte göra annat än att lämna in den och få den fixad alt. få en ny. (ej jailbreakad då..)

Nu har jag inte vågat uppdatera den en enda gång.

hahah, shit va dåligt av apple...
att det ska vara så svårt!

Permalänk
Skrivet av Zarrtosht:

TACK! Nu har det lösts sig... Jag är hur glad som helst, har känt mig helt handikappad utan telefonen, vilket iof är sjukt i sig.

Jag vill tacka alla så hemskt mycket, speciellt Engstr0m för den enkla lösningen som löd: Hitta host filen och klipp bort den, testa återställa. Jag fick först ett error meddelande i stil med att programservern inte kan nås. Minns inte om jag då startade om itunes eller om den gjorde det själv. Den enklaste lösningen funkade bäst. Behöver jag lägga tillbaka host filen nu, och vågar man uppdatera itunes i fortsättningen?

Engst0m, jag lovade 500 kr, PM'a mig ditt kontonummer

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Testade lösningen med att ta bort "Hosts" filen (jag ändrade namn på den bara), men då får jag bara error 2001 i iTunes istället.

Med kabeln i telefonen, så kan jag vara i två olika lägen. Antingen recovery mode, eller loop mode där apple loggan tänds, släcks, tänds och släcks.
Jag har prövat det mesta tror jag, och det går bannemig inte att få telefonen fixad!

Precis nu så satte jag telefonen i recovery mode, och körde igång redsn0w...och där står nu bara "waiting for reboot", medans telefonen är i "loop mode".
Jag har även testat att välja olika versioner av iOS genom att option-klicka på recovery-knappen i iTunes, men då står det bara "your iphone is not eligible" osv.

Känner mig tämligen hjälplös nu...den är (eller var innan iaf) jailbreakad. Men nu som sagt, så kan jag inte göra ett smack med den.

För att summera lite: Jag får antingen error 2001 eller 2006 eller "your iphone is not eligible..."-felmeddelandet i iTunes.
Jag kan komma in i recovery mode, eller loop mode.

Snälla hjälp

Permalänk

Har samma besvär nu igen...

förra gången hjälpte det att ta bort host-filen från sin plats. nu hjälper inte det för nu får jag 1600 när jag gör det....

verkar som att det blir olika errors allteftersom tiden går och nya versioner kommer. Men en sak som alltid är bra att veta är hur man lättast tar sig ur DFU mode, och det gör man på samma sätt som man tog sig in, fast iistället för att släppa powerknappen och fortsätta hålla homeknappen så gör man tvärtom, man släpper homeknappen och håller kvar powerknappen istället.

Permalänk

testa det här och tryck på kick out from recovery mode eller något
http://cache.firmwareumbrella.com/downloads/tinyumbrella-6.01...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har sparat SHSH-blobbarna? Annars är det omöjligt att nedgradera. Prova att först återställa till iOS 6, sedan nedgradera till iOS 5.
För att återställa bör det räcka att låta iTunes göra det åt dig, koppla helt enkelt in den när den ber dig göra det och den kommer fråga om du vill återställa. Därefter kan du följa denna guide för att nedgradera: www.jailbreakqa.com/faq#94647

Har du inte SHSH-blobbarna krävs det:
a) Att du INTE har uppgraderat med hjälp av iOS-uppdateringsfunktionen. Alltså att du senast använde iTunes för det.
b) Att du kan komma in i sk. "Pwned DFU Mode". Detta kan redsn0w hjälpa dig med.

Ser ut som att det KANSKE kan gå att göra en fil som kan hjälpa dig återställa till din nuvarande version: http://www.jailbreakqa.com/faq#45545
Inga garantier för att något av detta fungerar dock, och allt görs givetvis på din egen risk. Annars finns ett sk. "tethered" jailbreak tillgängligt för iOS 6 & 6.0.1, och troligtvis kommer ett untethered jailbreak inom en inte alltför avlägsen framtid.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

hadde sama problem, koppla in den till en ny dator med en fräch itunes, borde fungera.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Jag ska inte nedgradera. Jag ska uppgradera från jailbreakad 5.1.1 till jailbreakad 6.0.1 alternativt orginal version.

Ska prova uppgradera itunes, kanske hjälper