Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Tack! 152kr var det här värt. Tror jag. Nu har jag bara två problem som ska lösas:
1) Att kunna kunna skicka video via HDMI på min 560ti till min usla Marantz sr-6003 så jag kan spela på min 42" med min G27.
2) Att gömma detta spel på Steam så folk inte ser att jag kör det...

Trådskaparen Xedious:
Vore grymt om du uppdaterade förstainlägget med länkar till modsidor, tips och tricks så man slipper plöja igenom 20 sidor.

Det är fixat!

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Det är fixat!

Ets2.lt har också många mods, lägg till den om du känner för det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kan man ändra vilken mapp musikspelaren ska ladda filer ifrån?

Har spelet installerat på ssd'n och vill inte fylla den med massa musik.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kan man ändra vilken mapp musikspelaren ska ladda filer ifrån?

Har spelet installerat på ssd'n och vill inte fylla den med massa musik.

Kör du Windows 7/8 kan du göra en junction med kommandot mklink, då skapar du bara en länk till ditt riktiga musikbibliotek.

mklink /j "c:\users\username\documents\euro truck simulator 2\music\min_musik" n:\path\to\music

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Skrivet av logoz:

Kör du Windows 7/8 kan du göra en junction med kommandot mklink, då skapar du bara en länk till ditt riktiga musikbibliotek.

mklink /j "c:\users\username\documents\euro truck simulator 2\music\min_musik" n:\path\to\music

Har försökt göra det, men det står att det är felaktig kommandosyntax eller att det inte går att skapa en fil som redan finns. Jag skrev:

C:\Users\Filip>mklink /J "C:\Users\Filip\Documents\Euro Truck Simulator 2\music" "E:\Musik"

Skriver jag fel kommando eller är det något annat problem?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Undrade varför min lastbil helt plötsligt började åka uppåt.

Tror jag kom på varför.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Varför krångla till det för?

Det räcker med att lägga en genväg i ETS2:s musikmapp till din riktiga musikmapp.

Gå till mina dokument/Euro Truck Simulator 2/music
Högerklicka, nytt genväg, ”ange sökvägen till där du har din musik”, nästa, slutför

Klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har försökt göra det, men det står att det är felaktig kommandosyntax eller att det inte går att skapa en fil som redan finns. Jag skrev:

C:\Users\Filip>mklink /J "C:\Users\Filip\Documents\Euro Truck Simulator 2\music" "E:\Musik"

Skriver jag fel kommando eller är det något annat problem?

Music-katalogen finns redan, prova istället:

C:\Users\Filip>mklink /J "C:\Users\Filip\Documents\Euro Truck Simulator 2\music\filips musik" "E:\Musik"

Skrivet av kalle-anka:

Varför krångla till det för?

Det räcker med att lägga en genväg i ETS2:s musikmapp till din riktiga musikmapp.

Gå till mina dokument/Euro Truck Simulator 2/music
Högerklicka, nytt genväg, ”ange sökvägen till där du har din musik”, nästa, slutför

Klart!

Sant, jag är dock van med mklink eftersom jag på liknande sätt länkar in kataloger i min Dropbox

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Varför krångla till det för?

Det räcker med att lägga en genväg i ETS2:s musikmapp till din riktiga musikmapp.

Gå till mina dokument/Euro Truck Simulator 2/music
Högerklicka, nytt genväg, ”ange sökvägen till där du har din musik”, nästa, slutför

Klart!

Hahhaha, för enkelt för att kunna tänka på det!

Fungerade, tack så mycket logoz och kalle för hjälpen!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag har världens bästa mods.
Jag kan kärna 300,000 per last på speciella ställen.
På de modet jag jag köpa ett garage på 18,000 och uppgradera det på 10,000. På det så kan mina anställda kunna få in 30,000 till mig. Och så går man upp i lvl snabbare.
Om ni vill ha moden så kan jag skicka ut länkarna till dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Extror3:

Jag har världens bästa mods.
Jag kan kärna 300,000 per last på speciella ställen.
På de modet jag jag köpa ett garage på 18,000 och uppgradera det på 10,000. På det så kan mina anställda kunna få in 30,000 till mig. Och så går man upp i lvl snabbare.
Om ni vill ha moden så kan jag skicka ut länkarna till dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Snacka om att göra det för enkelt för sig.. Jobba ordentligt istället.

Modden*
Tjäna*

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Snacka om att göra det för enkelt för sig.. Jobba ordentligt istället.

Modden*
Tjäna*

Innan modden så körde jag upp till lvl 25. Nu är jag i 27 (har inte kört så mycket efter det)
Men jo visst. Jag kan göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns det någon sån kör ETS2 på MAC OSX här?

Kompis som undrar om det går.

Kan läska med liten uppdatering
http://blog.scssoft.com/2013/01/ets2-eastern-european-expansi...

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av myrre01:

Ok, men hur funkar det när man ska titta åt sidorna då?

Håller in högermusknapp och rör musen åt sidorna.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Är lvl 30 max för vad som finns för uppgraderingar?

Permalänk
Medlem

Min truck.
Scania 730 Longline.

Jag laddade ner en reality mod och den gjorde susen för bl.a bromsarna.
Sen kan man öppna filen och ändra på vikten så det blir riktigt tungt när man drar t.ex den stora grävmaskinen.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk

Kaffepaus vid järnvägen är inte helt fel:

Visa signatur

Period!

Permalänk
Medlem

Hej!:) jag letar efter ett multiplayer mod, men finner ingen bra sida att ladda ner det på. har nån ett tips på sidor så hör av er!:)

Permalänk
Medlem

min

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

2) Att gömma detta spel på Steam så folk inte ser att jag kör det...

1. Varför skulle du behöva gömma det?
2. Du kan installera det utan steam om du laddar ner installern via http://www.eurotrucksimulator2.com/download.php cd-nyckeln fungerar där med.

Permalänk
Medlem

Bara Scania-boys i tråden ser jag!

Nån som har hittat en mod med det fina scania-V8 ljudet då? Jag är volvo kille men skulle kunna byta om jag fick V8 ljudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

1. Varför skulle du behöva gömma det?
2. Du kan installera det utan steam om du laddar ner installern via http://www.eurotrucksimulator2.com/download.php cd-nyckeln fungerar där med.

Antar att hans coola polare tycker det är töntigt om de ser han trucka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Antar att hans coola polare tycker det är töntigt om de ser han trucka.

jag tror snarare att han tror att hans kompisar kommer tycka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Bara Scania-boys i tråden ser jag!

Nån som har hittat en mod med det fina scania-V8 ljudet då? Jag är volvo kille men skulle kunna byta om jag fick V8 ljudet

Körde en Volvo FM6 från -12 igår. Måste säga att jämfört med Scanias interiörer så känns Volvos väldigt osmidiga att navigera runt i.
Så ja, hellre Scania än Volvo, både yrkesmässigt och i privatlivet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

min nya bil som jag ska testa.

den jag har nu

låne bilen jag förstör + moddet jag har

så mycket tjärnade jag på den turen med mod

här har vi den minsta turen jag tog, tjärnade inte mycket men fick mycket xp med mod

Permalänk
Sötast

Jag bestämde mig för att prova det fastän lastbilar inte är ett av mina intressen.

Det.... är riktigt mysigt!
Tror inte det kommer bli något långvarigt för mig men just nu är det rätt chill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag bestämde mig för att prova det fastän lastbilar inte är ett av mina intressen.

Det.... är riktigt mysigt!
Tror inte det kommer bli något långvarigt för mig men just nu är det rätt chill

Precis samma här. Trodde jag skulle tröttna rätt fort, men har kört ett tag nu och måste säga att det fortfarande är mysigt att åka i ösregn i min Scania på 710 hästar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Min truck.
Scania 730 Longline.
http://img585.imageshack.us/img585/548/ets200048.png

Jag laddade ner en reality mod och den gjorde susen för bl.a bromsarna.
Sen kan man öppna filen och ändra på vikten så det blir riktigt tungt när man drar t.ex den stora grävmaskinen.

Länk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Bakgrund:

Precis samma här. Trodde jag skulle tröttna rätt fort, men har kört ett tag nu och måste säga att det fortfarande är mysigt att åka i ösregn i min Scania på 710 hästar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte just en Valiant, provkörde en scania när jag frilansa men kände att den var så otroligt seg att jag blev frustrerad på den.

Köpte just den billigaste Valianten för 100k med 600HP som standard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Länk?

Skickades från m.sweclockers.com

Här är det pm jag fick av han som gjort modden.
Det är olika beroende på chassi samt med eller utan hastighetsbegränsning.

"If you don't know what 4x2 and 6x2 mean take a look at http://ets2-mods.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=549

4x2 limiter
http://www.mediafire.com/download.php?ib3inzjv5o7952m

4x2 no limiter
http://www.mediafire.com/download.php?zqr4rzu9cns7uhe

6x2 or 6x4 limiter
http://www.mediafire.com/download.php?b59sea1x1laa9nc

6x2 or 6x4 no limiter
http://www.mediafire.com/download.php?jnpgyfif34jk11y
"

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.