Apple Ios 6.1 jailbreak på ingång

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aztekk:

Din åsikt och absolut inget fel med det, men anledningen är högst personlig.
Alla har olika behov .. så enkelt är det.

Då finns det även andra lurar att köpa för att täcka de behoven, så jag håller fullkomligt med Emil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Jag har en jailbreakad ipad av tre anledningar:
1. XBMC
2. Spela upp filer från SD kort via camera connection kit.
3. Wifi Analyzer.

Anledning 1 och 2 är livsviktigt på långa flygresor, då spelar det ingen roll att de funkar att streama med plex. (som jag gör hemma)

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adamq10:

Tycker inte jailbreak är lika motiverat längre som det var tidigare. Ios har blivit bra mycket bättre över de senare iterationerna. Det enda jag personligen saknar är XBMC och sms-bekräftelser. Men jag vet i ärlighetens namn inte om jailbreak är värt det, jämfört mot att inte behöva bry sig utan alltid köra senaste mjukvaran.

Vadå SMS-bekräftelser?! De finns ju, du ser att det är levererat och att mottagaren har läst det (när denne har gjort det), du ser en symbol när de håller på att svara tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johros:

Jag har en jailbreakad ipad av tre anledningar:
1. XBMC
2. Spela upp filer från SD kort via camera connection kit.
3. Wifi Analyzer.

Anledning 1 och 2 är livsviktigt på långa flygresor, då spelar det ingen roll att de funkar att streama med plex. (som jag gör hemma)

Det har Android utan att garantin ryker

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ak-47:

Jämför man min Hox med en 4S rakt av så hackar 4S mycket mer.

Visst min Hox konkurrerar med Iphone 5...så det är lite dåligt att jämföra en gammal 4s mot en ny Hox.

HOX kunkurrerar absolut inte med iPhone 5, den kom 6 månader tidigare (innan SGS3) då ingen visste något om vad iPhone 5 kom att innehålla, så de hade ingen referens.
HOX kunkurrerar med iPhone 4S men framför allt med SGS3...och hur du kan kalla HOX "ny" begriper jag inte, om 2 månader fyller den 1 år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

iOS jailbreakas för funktioner, android rootas för att få uppdateringar och funktioner.
Same but different?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

whoiscalling, är det typ samma sak som TrueCaller? Isåfall funkar det ju utan jailbreak har inte haft jailbreak på över 1 år o klarat mig hyffsat med o hitta alternativ till allt man körde jailbreakat

Möjligt men whoiscalling kan göra en sak som truecaller inte kan tack vare jailbreak.
Aktiveras när någon okänd ringer och söka fram namn i realtid.
Den bygger inte heller på att folk måste dela med sig av sina adressböcker utan hämtar info från gula sidorna med all information den kan hitta som adress och liknande.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Apple försöker hela tiden att förhindra att folk jailbreaker.
På Android så brukar tillverkare gå ut med instruktioner för hur man rootar.

Jag har hört att det i USA och vissa länder är olagligt att jailbreaka sin telefon.
Det är helt fuckat att man begår ett brott när man låser upp sin telefon.

Detta för att de inte orkar snabbt nog få fram fungerande romar när nya andriod versioner släpps..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

HOX kunkurrerar absolut inte med iPhone 5, den kom 6 månader tidigare (innan SGS3) då ingen visste något om vad iPhone 5 kom att innehålla, så de hade ingen referens.
HOX kunkurrerar med iPhone 4S men framför allt med SGS3...och hur du kan kalla HOX "ny" begriper jag inte, om 2 månader fyller den 1 år

Skickades från m.sweclockers.com

Ändå så fungerar den bättre än en Iphone 5

Du vet att en HOX har - Och man kan säga relativt ny till en HOX då den enda ''nyare'' i den serien är Hox+...

Quad-core 1.5 GHz (kan lätt överklockas till 1,7ghz
1GB ram
1280*1024 upplösning 4,7 ", Super IPS LCD
Kommer inte ihåg om det va Tegra 3 eller 4 Hox'en har...

En 4S kommer inte ens upp i kvalifikationerna att tävla mot en hox...

Ifåne 4s-

dualcore?! på 800mhz?!
256-512mb ram?!
8GB internt minne?!
Nåt noname Intel grafikkrets...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

men detta inkluderar inte jailbreak för iphone 5 va? eller 4S?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Wohoo äntligen kan jag fuska i spel o slippa inappköp!!

Visa signatur

i7-2600k/ ASUS P8P67 LE/ Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB/ 2xASUS Radeon HD 6850/ Silver Power SP-SS750M 750W PSU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FL3JM:

För att iPhone suger och den suger lite mindre om man jailbreakar, därför jailbreakar man.

Har en iPhone 4 och jag var dum nog att uppdatera till 6.0.1 eller vare är nu (hade jailbreakat 4.1 innan), tog för givet att det fanns jailbreak men icke. Efter att ha haft en jailbreakad iphone där jag fått den att vara ungefär som jag vill (är ju trots allt en iphone, går ju inte göra PRECIS som man vill som på android) så märker man hur efterbliven mobilen är i standardutförande. Det är så den knappt får kallas för smartphone. Å andra sidan är det ju en mobil för mammor och pappor så jag får skylla mig själv som köpte den, nästa mobil blir dock inte någon med ett halvätet äpple på.

Du kanske tycker att iPhone suger men det tycker inte jag. Har haft iphone sen 3GS kom och jag har då aldrig haft problem med den. Därimot så har brorsan en Andriod och den krånglar med mail och masa skit. Men den kostate ju hälften så lite också.. Man får det man betalar för

Android lurar = Plastiga och Biliga
iphone lurar = Kvalite och dyra

Det här är min åsikt, Alla tycker olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

men detta inkluderar inte jailbreak för iphone 5 va? eller 4S?

Jo, läs artikeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tusen3:

Jo, läs artikeln.

Dom säger alltid att det ska komma till 5/4s men sen blir det inget :S

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ak-47:

Ändå så fungerar den bättre än en Iphone 5

Du vet att en HOX har - Och man kan säga relativt ny till en HOX då den enda ''nyare'' i den serien är Hox+...

Quad-core 1.5 GHz (kan lätt överklockas till 1,7ghz
1GB ram
1280*1024 upplösning 4,7 ", Super IPS LCD
Kommer inte ihåg om det va Tegra 3 eller 4 Hox'en har...

En 4S kommer inte ens upp i kvalifikationerna att tävla mot en hox...

Ifåne 4s-

dualcore?! på 800mhz?!
256-512mb ram?!
8GB internt minne?!
Nåt noname Intel grafikkrets...

Det enda jag ser är att du endast är sifferkåt och drar helt egna slutsatser utifrån siffrorna som dessutom är felaktiga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Dom säger alltid att det ska komma till 5/4s men sen blir det inget :S

Får hoppas det kommer till 5/4S. Evad3rs har själva uppgett att JB ska funka även med A5/A6-modellerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Du kanske tycker att iPhone suger men det tycker inte jag. Har haft iphone sen 3GS kom och jag har då aldrig haft problem med den. Därimot så har brorsan en Andriod och den krånglar med mail och masa skit. Men den kostate ju hälften så lite också.. Man får det man betalar för

Android lurar = Plastiga och Biliga
iphone lurar = Kvalite och dyra

Det här är min åsikt, Alla tycker olika.

47,3 Miljoner sålda iPhones bara under 4:e kvartalet 2012 mot 30 Miljoner sålda SGS3 från när den släpptes fram till årsskiftet talar ju för vad som är populärast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

47,3 Miljoner sålda iPhones bara under 4:e kvartalet 2012 mot 30 Miljoner sålda SGS3 från när den släpptes fram till årsskiftet talar ju för vad som är populärast

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.swedroid.se/lista-over-varldens-fem-storsta-smartphone-tillverkare-under-fjarde-kvartalet-2012/ Du måste förstå att dina 47milj inkluderar alla iphonemodeller, så då bör väl också alla samsungs räknas?

Sen nådde de 30miljoner sålda enheter i september och säljer nu 190 000/dag. Do the math

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse72:

Vad är det för mening att köpa ipad, iphone om man ska jailbreaka dem?
Bättre att köra på Android direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så kör man på iOS och jailbreakar och slipper Androidskräpet?

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tusen3:

Får hoppas det kommer till 5/4S. Evad3rs har själva uppgett att JB ska funka även med A5/A6-modellerna.

hoppas verkligen det, vill såå GÄÄÄRRNAA haa det !!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Det har Android utan att garantin ryker

Jag köpte en iPad för skärmen, det fanns ingen android som med den upplösningen. Sen tänkte jag att det kunde vara bra att ha en iPad och testa, alltid enklare att kritisera iOS när man äger en Apple produkt. Har en note 1 som telefon.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Fasen vad skönt, att gå till en icke jailbreakad 5:a efter två år med jailbreakad 4S var rätt trist. Hoppas nu att det verkligen kommer på söndag och inget strul.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Justbecause:

47,3 Miljoner sålda iPhones bara under 4:e kvartalet 2012 mot 30 Miljoner sålda SGS3 från när den släpptes fram till årsskiftet talar ju för vad som är populärast

Skickades från m.sweclockers.com

För att dom kanske är billigare kan vara det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

47,3 Miljoner sålda iPhones bara under 4:e kvartalet 2012 mot 30 Miljoner sålda SGS3 från när den släpptes fram till årsskiftet talar ju för vad som är populärast

Skickades från m.sweclockers.com

Så du köper en mobil efter hur populär den är?
Själv köper jag efter vad jag gillar och vill ha,sen om det är en ios,android,wp spelar ingen roll.
Bara man själv är nöjd

Så om en mobil i en hundskitpåse skulle vara populärt så skulle du köra med det?

Ja jävlar

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Du kanske tycker att iPhone suger men det tycker inte jag. Har haft iphone sen 3GS kom och jag har då aldrig haft problem med den. Därimot så har brorsan en Andriod och den krånglar med mail och masa skit. Men den kostate ju hälften så lite också.. Man får det man betalar för

Android lurar = Plastiga och Biliga
iphone lurar = Kvalite och dyra

Det här är min åsikt, Alla tycker olika.

Detta resonemang som gör att en annan tappar lusten att bry mig om mänskligheten.

Android är ett operativsystem, som iOS är på Äpplets grejer. Fördelen för Apple är att dom gör både hårdvara och mjukvara från grunden och har möjlighet att optimera och anpassa rätt bra, men dom lyckas sådär men tanke på förutsättningarna tycker jag.

Att dra alla lurar med Android över en kam är idioti. Det finns sinnessjukt många olika lurar med Android medans av iPhone finns ett fåtal. Ska man jämföra iPhone mot nått jämför man mot en annan telefon, t.e.x. SGS3 eller GN4, inte "Android" som du klumpigt använder.

Och att kalla alla Android lurer plastig och billig visar bara hur dåligt insatt du är och varför just iPhone kan sälja så bra på grund av folk som inte tar reda på något och går på dåliga trender och statys prylar.
Det finns lurar som har Android från billiga skitgrejer för några hundra kronor till dom som kostar flera tusen och har grym kvalite.
Dom prisvärda lurarna med Android som har den rätta blandningen av bra pris, prestanda och kvalite är dom bästa lurarna. Det är inte många som har nytta av dom dyrasta lurarna och det är mer status eller intresset som gör att man kostar på så dyrt. Men när det kommer till iPhone så är dom löjligt överprisade med tanke på innehållet och produktionskostnaderna, ändå vill folk ha dom för dom inte förstår bättre och faller för grupptryck och status.
Dom flesta jag känner som har iPhone har inte i närheten användning för en sån dyr och "kraftfull" telefon och hade lika gärna köpt en som kostat en femtedel.

Ett bra exempel på en igentligen grym mobil där man tar in alla faktorer var ZTE Blade. För en tusenlapp när den kom fick man bra mycket för pengarna och som räckte till mycket. Kvaliten var inte den bästa men inte heller dålig. Lite plastig men robust. Min bror har en sån som fortfarande funkar bra och med riktigt bra batteritid än. Den har varit med om mycket, bl.a. ett dopp i toan utan att ha gett upp eller krånglat.

Blir bara så less när folk verkar vara så enormt ignorant. Och det går över mitt förstånd hur man kan vara så "blind".

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Inaktiv

Fan va rolig den här va http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4 kolla på den

Permalänk
Skrivet av doccia:

Fast Nää, har iPad3 och galaxy note 2. Trivs med både och tycker att de är lika bra. Gillade inte iOS på telefon men föredrar det på plattan och tvärtom med android (platta nej, telefon ja). Men kan hålla med om att tidigare android var mycket sämre, provade en htc Desire hd med 2.xx android och det var en big nono. Smaksak

Tycker personligen helt tvärt om. Men är inte riktigt säker nu när jag tänker efter. Trots allt så har jag bara ägt en andriod produkt. Gillar min iPhone. Men det kanske var sista...

(Trollade bara innan, tror inte folk fattade det :(, jag vet inte vilket team jag är på)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av aMp:

Det där är ett stort no-no att skriva öppet här, såvida du inte lägger till "jag tycker Ios är bättre än Android". Att lägga fram det som någon sorts fakta är bara fel

OnT: trevligt för alla med i-produkter!

Jag tycker dock att iPhone är väldigt överskatta. Jag förstår varför tex företag osv köper dem, men att barn/tonåringar som går i skolan och köper iPhone just bara för att det är en iPhone som en "status symbol" är bara så löjligt imo.

Jag har själv testat iPhone 4s och 5 samt de flesta topp-lurarna med Android och för mig var valet mycket lätt vad för telefon jag skulle behålla och vilka som skulle säljas. Bara den lilla skärmen som iPhone har är ganska skrattretande för mig. Det som iPhone är bättre på är helt klart kvalitetskänsla som slår alla Android-lurar jag kan tänka på. Men utöver det ser jag inte mycket mer där Android skulle vara mycket sämre. Det är fler saker som Android är mycket bättre på istället, tycker jag.

Men det är bara min uppfattning efter ganska många timmars testande och jämförande, så vad vet jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt trollade jag bara lite, tror inte jag ska göra detta igen. Folk förstår dock inte skämt på forum. Förövrigt gillar jag nog båda två lika mycket. Och som sagt kanske jag går över till andriod igen. Går ju inte att jämföra Android från ett år tillbaka. Samtidigt så finns det en viss bekvämlighet att köpa en iPhone...tyvärr

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det var kul att höra att dem nu lyckades, var det för den nya uppdateringen?

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Jämför man min Hox med en 4S rakt av så hackar 4S mycket mer.

Visst min Hox konkurrerar med Iphone 5...så det är lite dåligt att jämföra en gammal 4s mot en ny Hox.

Det är ju mycket märkligt, då Iphone 4s är snabbare i stort sätt alla moment.

Du kan boota din telefon snabbt, jippie? Men i själva operativsystemet och i appar så får din mobil pisk av Iphone 4s.

Mera Web browser tester:
http://www.youtube.com/watch?v=meCh_uLm_MI

(Iphone 4s vinner)