Extern hdd har krympt

Permalänk
Medlem

Extern hdd har krympt

Hej!

Har precis köpt en ny laptop och de är rent ut sagt ett helvete att få över mitt windows 8 till SSDn.
Testade att göra en windows recovery på min externa hårddisk för boota från den, detta fungerade givetvis inte. Men i och med detta så verkar de som att windows gjorde partitioner utav den, nu får jag bara fram 32 gb. Hårddisken ska egentligen vara 1 TB. "Western Digital Elements HDD USB 1TB black 3.0".

Jag har provat att formatera, restore device defaults, byta mellan FAT32 och NTFS men inget fungerar.. Någon som vet felet och vad jag ska göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har haft liknande problem med en utav mina hårdiskar, då har jag bara formaterat och allt har funkat galant.
ring eller maila WD och fråga, kanske fått en måndags disk?

lycka till och förlåt om jag inte kan hjälpa dig mera...:(

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem

Om du kollar på hårddisken i något partitioneringsprogram, hur ser det ut där? (Windows har ett eget partitioneringsprogram. Det ligger någon stans under "Manager" vid högerklick på "Den här datorn".)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Om du kollar på hårddisken i något partitioneringsprogram, hur ser det ut där? (Windows har ett eget partitioneringsprogram. Det ligger någon stans under "Manager" vid högerklick på "Den här datorn".)

Då hittar jag den andra partitionen och de står "Unallocated".
Vet du hur man får ihop dom igen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa ändra storleken på den nuvarande partitionen, om det går. Annars blir det att installera om Windows och under installationsprocessen skapa en partition som täcker hela hårddisken.