Permalänk

Magnetiska skruvmejslar

Är det dåligt att använda sig av magnetiska skruvmejslar när man bygger datorer. Har hört från många som säger att det är dåligt och många inte. Ville bara veta den information som ni vet! Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Nej ett så litet magnetfält gör ingen skada

Permalänk
Medlem

Ingen fara alls.
IC-kretsar etc tar inte skada av den typen av magnetfält.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

större risk att skada datorn om du INTE använder magnetisk skruvmejsel.
risk för att du tappar skruvarna och skadar datorn med skruvarna eller fysiskt med mejslen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Tack så mycket för era svar ^^

Permalänk
Medlem

lägg inte skruvmejselspetsen på disketter så är det lungt

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

lägg inte skruvmejselspetsen på disketter så är det lungt

Vem fn har disketter idag?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Vem fn har disketter idag?

<--- Den idioten

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Skrivet av Datanisse:

Vem fn har disketter idag?

så har du en diskett som profilbild......

Visa signatur

PC1: AMD RYZEN 7 5800X | MSI MEG B550 Unify-x | Corsair 3600mhz 32gb | Asus 1080ti STRIX | Samsung 960 evo 500gb m2| corsair TX750w | EK custom loop på cpu med 360rad | F-D:R5 | Benq XR3501 35" @144Hz |
PC2: AMD RYZEN 5 1600X@3,9ghz | Noctua NHD15 | asus crosshair VI | G-Skill 2400mhz 16gb | RX5600XT |
F-D:R4 |
Router: Amd Semphron 145, 2gb ram.. (in progress)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Vem fn har disketter idag?

Du, som avatar.

Permalänk
Hedersmedlem

Bara ett par dagar sedan exakt samma fråga ställdes - http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...
Fortsätt gärna i den tråden om inte ämnet kan anses utrett.

§ 2 Innan du skriver
För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:
§ 2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.