BF3 Dirtbike = löjligt ologisk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Nu ska du inte ljuga pga att du hatar spelat. Det är fler folk som spelar RO2 än det finns folk som spelar Arma3. Vi snackar nästan dubbla antal här. Gp med i arma 3 gruppen och RO2 så kommer du se att RO2 är mer populärt än arma 3 alpha

Vad snackar du för goja? Vore det fler som spelade RO2 så hade RO2 funnits kvar i Steamstats där du ser antalet spelare.
http://store.steampowered.com/stats
Jag har förövrigt 30h speltid i RO2. Slutade spela efter de första 2 veckorna då spelet sög så ordentligt och Ramm Jaeger/de resterande i Teamet betedde sig likt idioter och bannde folk höger och vänster på forumet som kritiserade prestandan, grafiken och gameplayet ( de dummade ju ner spelet för CoD Fans ) och tog bort bricks och sa att spelet var designat för next-gen datorer.. och de har hittills inte gjort så mycket med spelet. En anledning till att knappt 500 spelar det om dagen.

För att Grupp = Popularitet? Arma 3 är trotsallt fortfarande alpha och har inte varit ute särskilt länge, RO2 har varit ute i över ett år.

RO2 har 23k medlemmar i en officiell grupp.
Arma 2 har 120k medlemmar i en officiell grupp.
Arma 2 OA har 100k medlemmar i en officiell grupp.

Och vem joinar steam grupper egentligen? Meningslöst.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Eller hur! Hade varit mycket roligare om det var som irl!!:PPP

Bryter benet- får krypa runt tills man dör. När man dör får man köpa nytt konto och börja om...

Nja, man får välja en ny gubbe med ett nytt namn. Sen har man en sida som hedrar alla tidigare karaktärer man gjort.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

En viss realism i bf3 hade varit bra tex inte oändligt med ammo i fordonen.
Helt realistisk hade ju vara totalt omöjligt att spela med man skulle inte våga sig fram nånstan meds risk för att bli skjuten o få vänta 20 min på att få börja igen.

Btw jag har sett på youtube att man kan köra ut med tanks ftån hercules planen hur o var gör man det?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det mest orealistiska med motorcyklarna är att de överhuvudtaget finns i spelet.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du måste inte ha katapultsstol för att hoppa ut ur flygplan? Det finns ju dörrar och oftast en "bay" där bak.

Oftast var väl lite att ta i...

"Det finns ju dörrar" - episk kommentar!

Hört på flygplanet: Passar det inte så är dörren där!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Nja, man får välja en ny gubbe med ett nytt namn. Sen har man en sida som hedrar alla tidigare karaktärer man gjort.

Det hade faktiskt varit en ganska bra idé, men kanske inte till bf3 multiplayer (tänk hur många det skulle bli.. hur många gånger dör man egentligen i multiplayer?). permadeath och någon sorts hederstavla

Visa signatur

[HTPC AMD RYZEN 2200G, ROG Strix x470-I, 2x8GB Vengence 3000MHz, intel 525 240GB. Chassi Fractal Node202/]
[SPEL Intel 3570K @4,35GHz, Gigabyte Z77X, 2x8GB Vengence 1600MHz, GTX 1070 8GB. Chassi Fractal Define R4/]

Permalänk
Skrivet av Henirik:

Det hade faktiskt varit en ganska bra idé, men kanske inte till bf3 multiplayer (tänk hur många det skulle bli.. hur många gånger dör man egentligen i multiplayer?). permadeath och någon sorts hederstavla

det skulle iaf innebära en hel del turnover på usernames då kanske man skulle kunna få det man vill ha

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

En viss realism i bf3 hade varit bra tex inte oändligt med ammo i fordonen.
Helt realistisk hade ju vara totalt omöjligt att spela med man skulle inte våga sig fram nånstan meds risk för att bli skjuten o få vänta 20 min på att få börja igen.

Btw jag har sett på youtube att man kan köra ut med tanks ftån hercules planen hur o var gör man det?

När du ska välja startposition efter att du har dött så kan tanken finnas med där om den då inte nyss har blivit utskickad eller att fienden har mittenbasen.

Permalänk
Medlem

Herregud va mycket hat i en tråd där TS endast ifrågasätter hur dirtbikes fungerar... man kan ju tro att man läser på flashback. Sweclockers forum sjunker som en sten...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Om du hoppar från en "stor sten" så förlorar du typ 25% hälsa, helt klart mycket värre skador av det än att hoppa av en bonntrimmad moppe i 80km/h.

Haha!

Permalänk
Skrivet av Mylifestyle95:

Är nog inte smart att sträva efter ett 100% verklighetstroget spel.

Det är heller inte så roligt att eftersträva 10%. Gråskala.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Håller med dirtbiksen är så op just nu

Permalänk
Medlem

Men herrugud. TS tog upp en sak som är RELATIVT ologiskt i spelet. Ta inte upp sådant som är en ren självklarhet i FPS spel, det blir bara så fel. Personligen håller jag med TS, motorcyklarna passar inte riktigt i Battlefield.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Många saker i spel är inte realistiska för att det skulle helt enkelt kunna bli tråkigt. Dock tror jag TS poäng är att dirtbikes är FÖR ologiska, så mycket så att dom bryter den så kallade "immersionen" i spelet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Enligt TS logik så borde man då dö så fort man bailar ur en jet vid högsta hastighet. Men de stör han sig inte på. Varför?

Det jag försöker säga är att är man en sån "glaset är halvtomt" person som letar efter fel. Så är det ju klart att man hittar det. Måste dock va ett tråkigt och jobbigt liv att leva. Mitt glas är alltid fullt. Är det halv fyllt med dricka så är resten fyllt med luft.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Testa Arma 3, där är det så verklighetsbaserat som det går
Hoppar du av ATV:n i 50 så skadar du dig, + att du ramlar oftast omkull, samma sak med bilar

Permalänk
Medlem

Ditt bilen kunde ju iaf varit som tex bilar i FarCry 3 eller många andra spel. Hoppar man av i farten så rullar man runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bideberg92:

Testa Arma 3, där är det så verklighetsbaserat som det går
Hoppar du av ATV:n i 50 så skadar du dig, + att du ramlar oftast omkull, samma sak med bilar

Arma är galet kul med fordon. Jag och en polare brukar köra CTI och "flyga" runt med bil hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Hur realistiskt är det för övrigt att springa runt i en spelvärld?

Kanske inte handlar om det?
Mer om att fysiken när det gäller just dirtbiken är fubar.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Spel har ju sin egen logik. fordon ska kunna spawna från ingen stans och man ta skada av att falla två meter. Jag tror TS menar att vissa saker går emot spelets egen logik. T.ex. ett fall från tre meter skadar en medan man tar noll skada av att köra crossen rakt in i en sten. Båda för spelaren mot ett fast objekt i hög fart fast det är bara en som är skadlig.

Ett annat bra exempel är suppression. Skott flyger snett när pipan pekar rakt på någon? blev pipan krokig tillfälligt?

Ge alla bullets egen fysik med bullet drop, men vänta nu det gäller ju inte hagelbössor. Är ganska säker (rätta mig om jag har fel) på att en hagelbössa når längre än valfri sniper i BF3.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Arma är galet kul med fordon. Jag och en polare brukar köra CTI och "flyga" runt med bil hahaha

Grymt är det!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Nja, alla har ju fallskärm? Då kan man bromsa ganska fort.

Tycker inte att de är så OP heller. Fri sikt och en javelin räcker långt.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sedman:

Kanske inte handlar om det?
Mer om att fysiken när det gäller just dirtbiken är fubar.

Men jag var ju inte ironisk eller så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vad snackar du för goja? Vore det fler som spelade RO2 så hade RO2 funnits kvar i Steamstats där du ser antalet spelare.
http://store.steampowered.com/stats
Jag har förövrigt 30h speltid i RO2. Slutade spela efter de första 2 veckorna då spelet sög så ordentligt och Ramm Jaeger/de resterande i Teamet betedde sig likt idioter och bannde folk höger och vänster på forumet som kritiserade prestandan, grafiken och gameplayet ( de dummade ju ner spelet för CoD Fans ) och tog bort bricks och sa att spelet var designat för next-gen datorer.. och de har hittills inte gjort så mycket med spelet. En anledning till att knappt 500 spelar det om dagen.

För att Grupp = Popularitet? Arma 3 är trotsallt fortfarande alpha och har inte varit ute särskilt länge, RO2 har varit ute i över ett år.

RO2 har 23k medlemmar i en officiell grupp.
Arma 2 har 120k medlemmar i en officiell grupp.
Arma 2 OA har 100k medlemmar i en officiell grupp.

Och vem joinar steam grupper egentligen? Meningslöst.

ja och bara för du tycker att spelet suger så tycker inte resten av världen det.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Crossen i End Game är det enda som gör det värt att spela!

Permalänk
Medlem

Realism är något många förväxlar med att något känns autentiskt.
Realism i spel vill vi inte ha. Därför vi spelar spel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Gränsen för vad som är logiskt är väldigt vag och väldigt relativ. Att förlora en del av sitt liv när man hoppar av en moped kan vara ologiskt jämfört med Arma II men logiskt om man jämför med CoD. Sen kan man gå in på det ännu djupare och ifrågasätta sig hur logistiskt det är med att man "mäter" sitt liv i % osv.

Självklart men i och med att i Battlefield 3 så förlorar man HP när man hoppar ner från en sten så borde man också förlora HP när man hoppar av en moped i 80 km/h.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man borde väl även förlora hälsa om man hoppar ut ur en bil eller av en fyrhjuling i 80 km/h, eller gör man det?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

De är inte minst llika ologiskts som att någon skjuter med en tank i huvet på en och att det bara va hjärtat som stanna så man kan bara defibba så är man good 2 go