Permalänk

Räcker 530W?

Hej, har nyligen köpt detta grafikkort: http://www.inet.se/produkt/5409637/msi-geforce-gtx-660-2048mb... där det står att mininum PSU ska vara 450W.
När jag fick hem den så står det på manualen att det är minst 550W som gäller.

Övriga komponenter:
AMD FX-8120 3.1Ghz
8GB RAM
DVD-brännare
Intel SSD
Nätagg 530W

Undrar om nätagget på 530W klarar av detta?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvcorleone:

Hej, har nyligen köpt detta grafikkort: http://www.inet.se/produkt/5409637/msi-geforce-gtx-660-2048mb... där det står att mininum PSU ska vara 450W.
När jag fick hem den så står det på manualen att det är minst 550W som gäller.

Övriga komponenter:
AMD FX-8120 3.1Ghz
8GB RAM
DVD-brännare
Intel SSD
Nätagg 530W

Undrar om nätagget på 530W klarar av detta?

Mvh

Vad kör du med för nätagg? (märke?)

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk

be quite 530W också ganska ny

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvcorleone:

be quite 530W också ganska ny

Det kommer räcka bra det!

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk

Grymt, skönt o höra!

Permalänk

Går lite off-topic nu men vet inte vad som är felet, datorn går segt. Uppspelning av video, internethemsidor, start av spel etc. Det känns som grafikfel, men är ganska säker på att det inte är det. Hade samma problem med mitt föregående grafikkort.
Har alla senaste drivrutiner till moderkortet och grafikkortet. Nyaste firmware till SSDn etc.
Jag kör på Windows 7 64bit.

Vad kan felet vara? Windowsinstallationen/filerna som är paj? Någon inställning man ska ändra?
Jag har även formaterat om datorn.

Hjälp uppskattas.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvcorleone:

Går lite off-topic nu men vet inte vad som är felet, datorn går segt. Uppspelning av video, internethemsidor, start av spel etc. Det känns som grafikfel, men är ganska säker på att det inte är det. Hade samma problem med mitt föregående grafikkort.
Har alla senaste drivrutiner till moderkortet och grafikkortet. Nyaste firmware till SSDn etc.
Jag kör på Windows 7 64bit.

Vad kan felet vara? Windowsinstallationen/filerna som är paj? Någon inställning man ska ändra?
Jag har även formaterat om datorn.

Hjälp uppskattas.

Mvh

På det sättet du beskriver det så låter det som din internetlina är långsam.
Angående långa laddningstider av internethemsidor, testa att rensa webbläsaren (cache,kakor,historik osv osv).
Testa även en annan webbläsare. Starta om din router.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

Glömde skriva, att andra datorer i mitt hemnätverk inte har detta problem. Tror inte att felet är på nätverket utan det är min dator. Det kanske kan vara så att någon datorkomponent är skadad?