Permalänk

laptop överhettning

hejsan, det är så att min laptop klarar spelen jag vill spela hyfsat (lol) 60 fps iallafall på medium. men de e så att efter varje game stängs den av utav överhettning vad ska jag göra, jag kan inte höja grafikkortsfläkten i msiafterburner då den inte har någon fläkt. finns det något jag kan göra. förövrigt trevlig påsk kära sweclockare :).

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du kan dammsuga lite där luften kommer in så att damm tas bort.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Blås rent med tryckluft.

Permalänk
Medlem

Prova få bort lite damm från insug/utsug och palla upp datorn på något så det får fritt luftflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

du kan dammsuga lite där luften kommer in så att damm tas bort.

Eller så gör man som jag på det lite säkrare sättet: http://www.inet.se/produkt/6301241/tryckluft-pa-burk-300ml

OffTopic: haha kul att citera dej när man redan är i Skype samtal med dej

Dold text
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Eller så gör man som jag på det lite säkrare sättet: http://www.inet.se/produkt/6301241/tryckluft-pa-burk-300ml

OffTopic: haha kul att citera dej när man redan är i Skype samtal med dej

Dold text

tack så mycket allihopa är de svårt att byta kylpasta eller e de något man borde våga sig på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

tack så mycket allihopa är de svårt att byta kylpasta eller e de något man borde våga sig på?

Egentligen är det inte svårt. finns guider på youtube mm.
men det är upp till dej om du känner för att öppna den. jag är ganska säker på att garantin försvinner om du gör det och du bör vara lite teknisk för att göra det.
skulle du öppna den rekommenderar jag att du lägger skruvarna där du hittar dom efteråt och ser till att alla skruvar är på plats igen då det är en bärbar och den kommer antagligen bäras runt och då vill man inte att något skaver emot något annat.
lycka till om du känner att det är värt det och tänker göra det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Egentligen är det inte svårt. finns guider på youtube mm.
men det är upp till dej om du känner för att öppna den. jag är ganska säker på att garantin försvinner om du gör det och du bör vara lite teknisk för att göra det.
skulle du öppna den rekommenderar jag att du lägger skruvarna där du hittar dom efteråt och ser till att alla skruvar är på plats igen då det är en bärbar och den kommer antagligen bäras runt och då vill man inte att något skaver emot något annat.
lycka till om du känner att det är värt det och tänker göra det.

tack så mycket, a jag får se hur det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

tack så mycket allihopa är de svårt att byta kylpasta eller e de något man borde våga sig på?

Nja beror på vad det är för laptop, vissa är ganska enkla, andra ger man sig inte på frivilligt.
Med lite tur finns det servicemanual att ladda ner.

Om du funderar på byta så kommer du få byta kylpasta på minst 2 chip, kanske 3.

Kylsystemet kyler CPU, Grafikkort, och ibland chipset, den ända fläkten är till alla 2 eller 3 och sitter ihop invändigt som en enhet, ser ut som heatpipes.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300