Activision ser osäker framtid i nästa generations spelkonsoler

Permalänk
Medlem

Mobil eller surfplatte spel har trotts sin potential inte lyckats imponera på mig alls. Man har touchscreen och rörelsekänsliga kontroller men inget spel har fått mig att spela mer än 15-30min utan att tröttna.

Oavsett om spelen är gratis eller extremt billiga så ser jag inget nöje i att spela i 15min utan att ens ha speciellt kul...

Kan inte förstå de argument som säger att det är samma pengar eller budget. Det är ju helt olika saker man köper om man köper surfplatta eller mobil, mot konsol, vem köper surfplatta/mobil för att spela spel???

Man kan lika gärna argumentera att konsollerna inte kommer sälja bra för att bensinen blir dyrare och det finns minde pengar kvar :/

Permalänk
Medlem

Intressant att jämföra det med Yahtzees kolumn ganska nyligen (gillar hans slutkläm).
Det är väl själva upplevelsen som är grejen. Detta konsolskifte blir ju inte direkt som att gå från 16bit till 32bit vad gäller grafik och fysik etc.
Därför kan kraftfulla smartphones och plattor till viss mån konkurrera numera.I synnerhet hos den "vanlige" svensken som bara letar efter en stunds underhållnng.
Lägg till det att spelbranschen mer och mer blivit en skakig marknad som i allt för stor del tycks styras av de som ansvarar för kvartalsrapporterna.
Dvs copy/paste med noll innovation. Att t ex Tomb Raider säljer 3-4 miljoner ex och ändå går back är oroande.
En majoritet av dagens AAA spel har dessutom blivit spelens motsvarigheten till filmens Michael Bay produkter. Stora och bombastiska, med hutlösa budgetar, men ack så innehållslösa och själlösa vid minsta skrapning på ytan.
Frågan är hur länge detta kan fortgå innan hela korthuset rasar?

Ser man sedan till det sociala fokus som de nya konsolerna trycker på (och som inledes på allvar med nuvarande generation) så är det lite underligt att man helt slopar bakåtkompatibiliteten. Allt man hittills uppnått läggs till handlingarna och det är bara att börja om på nytt....!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Tvivlar på att mobila plattformer kommer ha så himla stor inverkan på stationära enheter så som PC och PS3. Spel kommer ju vara svåra att jämföra dem emellan

Jo, det kommer de.
Alla de som "casual spelar" behöver inte punga ut 3+ tusen kronor för en konsol, eller 5+ tusen kronor för en PC, plus priset för ett par, tre spel.
Det finns 1000-tals gratisspel till Android/IOS som alla är skräddarsydda för just lite casual spelande

Jag själv spelar på PC, då det är min uppfattning att PC som plattform ger den bästa spelupplevelsen.
Men det är för lite mer seriöst spelande, dvs den typ av spelande jag väljer istället för att göra något annat, tex titta på TV etc.

Casual-spelande handlar mer om att slå hjäl lite tid på ett så givande sätt som möjligt; vänta på att något bra skall börja på TV, vänta på att kompisarna skall komma etc. För den typen av förströelse lämpar sig Android/IOS alldeles perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Visst ser det ljusare ut, speciellt nu när Valve har sagt sitt om Windows, men jag känner att Linux inte fått tillräckligt bra fäste än för att peta ner Windows från tronen, men det är vad jag tycker Är man ingen hardcore gamer så kanske Linux funkar bra. Har ju trots allt ett bra stöd från indie-utvecklarna. Men vill man spela dom senaste stora titlarna så är Windows ett måste.

Där har du faktiskt fel. Har fått nästan alla stortitlar att fungera med Wine. Klart det kanske inte händer day 1 och man får ingen directx11, men annars brukar det inte vara några större problem. Det enda spel av de som jag gett mig på hittils som jag inte fått att fungera ordentligt är BF3.
För de som är tävlingsinriktade är snart Linux ett bättre alternativ än Windows (pga bättre prestanda och mindre risk för oväntat strul). Vi väntar bara på Dota2 och CS:GO...

Permalänk
Medlem

King som äger t.ex Candy Crush har idag ca: 50 miljoner dagliga spelare och hur många har inte spelat t.ex Wordfeud? Jag tror inte spelbranchen räknar enbart i rå prestanda och om man kan spela på tv:n eller inte. Hur många sålda exemplar ligger t.ex BF3 på? Ok, att det är ett dyrare spel men det är även ett spel som betyder större risk. Mobilspel har inte samma marginaler. Jag kan faktiskt förstå hur de tänker. Mobila spel är inte enbart för gamers utan når även ut till en helt nya målgrupp och detta gör så marknaden ändras. T.ex om PC, Xbox & PS3 sålde 10 milj. enheter så hade de 100% av marknaden. Men nu om man räknar med mobilerna så ligger de kanske på 30% av spelmarknaden (inga siffror ni ska ta på så stort allvar, mest för att visa hur de kanske tänker).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte på min mobil, men jag känner folk som gör det. Men konkurrera med PC/konsol? Näe, det tror jag inte. Det är liksom inte samma division av verksamhet. Mobil-spelen o dylika konkurrerar snarare med korsord etc. Nåt simpelt som man vill ha att kunna göra lite hursom, dvs på bussen, i ett väntrum, etc. PC och konsol är mera aktiva verksamheter som man tar sig till till att göra, inte som man tar till när man har fem minuter att fylla i väntan på bussen.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Vilken spelplattform föredrar du?
PC/Linux

PC/Windows, finns knappt drivrutiner till Linux, och Linux är för fragmenterat för mig personligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Visst ser det ljusare ut, speciellt nu när Valve har sagt sitt om Windows, men jag känner att Linux inte fått tillräckligt bra fäste än för att peta ner Windows från tronen, men det är vad jag tycker Är man ingen hardcore gamer så kanske Linux funkar bra. Har ju trots allt ett bra stöd från indie-utvecklarna. Men vill man spela dom senaste stora titlarna så är Windows ett måste.

Jag håller med om att Windows är en bättre spelplattform.
Windows har snabbare, bättre, stabilare, mer optimerade grafikkortsdrivrutiner, samt många många fler spel.

Men jag kör Linux och jag spelar på Linux, så personligen är Linux den spelplattform som jag föredrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

T.ex om PC, Xbox & PS3 sålde 10 milj. enheter så hade de 100% av marknaden. Men nu om man räknar med mobilerna så ligger de kanske på 30% av spelmarknaden (inga siffror ni ska ta på så stort allvar, mest för att visa hur de kanske tänker).

Jag tror inte PC o konsol kommer sälja sämre än tidigare. Snarare kommer antagligen försäljningen där att öka lite och kanske i värsta fall stå stilla. Ser det inte som konkurrens ifrån mobiler/plattor, utan som en mättad marknad. Mobiler o plattor gör snarare marknaden större, mer folk som kanske aldrig skulle ha köpt ett PC-spel eller en konsol ändå. Kanske är det enda möjligheten för PC och konsol att växa genom att få upp spelande på mobiler, plattor etc? Jag tror det är bra för PC och konsol att folk spelar på mobiler och plattor, mer folk i hobbyn även om de kanske inte är så "hardcore" alltid

Visa signatur

--

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valvar:

Där har du faktiskt fel. Har fått nästan alla stortitlar att fungera med Wine. Klart det kanske inte händer day 1 och man får ingen directx11, men annars brukar det inte vara några större problem. Det enda spel av de som jag gett mig på hittils som jag inte fått att fungera ordentligt är BF3.
För de som är tävlingsinriktade är snart Linux ett bättre alternativ än Windows (pga bättre prestanda och mindre risk för oväntat strul). Vi väntar bara på Dota2 och CS:GO...

Vad är det för oväntat strul du menar?
Jag har då inte haft något oväntat strul med min dator som kör Windows. Och dessutom om nu Linux skulle stödja lika många enheter som Windows gör så kan du ju räkna med att även det blir stort och instabilt. Android tex som är Linux baserat så brukar program krascha betydligt oftare på än under Windows, för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

PC/Windows, finns knappt drivrutiner till Linux

Det är hela problemet. Drivare för främst grafik i linux är ingen höjdare. Bara att försöka få youtube att fungera med hårdvaruaccelerering är inte alltid direkt skojs. Iofs så går det idag, för några år sedan när jag försökte så kom jag fram till att det inte gick. Och sen när man väl får igång det så kraschar det, gnn X(

Linux är en utmärkt plattform, men drivar-stödet måste bli bättre. Här har både AMD och Nvidia stor skuld då de inte sköter det särskilt bra alls. Skärpning! Se på Intel som har ett riktigt OSS-team och släpper riktiga drivare för sin integrerade grafik.

Visa signatur

--

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

PC/Windows, finns knappt drivrutiner till Linux, och Linux är för fragmenterat för mig personligen.

Klart Linux har drivrutiner. Både stängda och öppna.
Nvidias proprietära drivrutiner är ju erkänt bra och är i topklass.
Open source drivrutinerna är inte like a bra, speciellt inte för hardcore games, men jag kör Nouvoue (öppna drivrutinen för Nvidiakort) och den funkar hyfsat för mig.
Intel, AMD och Nvidia satsar hårdare nu på deras grafikkortsdrivrutiner efter Valves Steam satsning.

Intel kör ju med open source drivrutiner helhjärtat.
AMDs öppna drivrutiner håller på bli riktigt bra, nu senast med stöd för UVD.
Nvidias proprietära drivrutiner är grymma, men öppna Nvidiadrivrutinen går det dessvärre väldigt långsamt fram för och har fortfarande inte stöd för reclocking.

Du kan ju bara köra på Ubuntu och låtsas som om det är den enda Linuxdistributionen som finns, då slipper du bekymra dig över fragmentering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pholostan:

Jag tror inte PC o konsol kommer sälja sämre än tidigare. Snarare kommer antagligen försäljningen där att öka lite och kanske i värsta fall stå stilla. Ser det inte som konkurrens ifrån mobiler/plattor, utan som en mättad marknad. Mobiler o plattor gör snarare marknaden större, mer folk som kanske aldrig skulle ha köpt ett PC-spel eller en konsol ändå. Kanske är det enda möjligheten för PC och konsol att växa genom att få upp spelande på mobiler, plattor etc? Jag tror det är bra för PC och konsol att folk spelar på mobiler och plattor, mer folk i hobbyn även om de kanske inte är så "hardcore" alltid

Men om t.ex EA ser att istället för att ta chansen och satsa sina pengar på en dyr och stor produktion så kan de med goda marginaler utveckla ett spel som går att spela på både mobil och TV-spel (se på t.ex minecraft). Så når de 100% av marknaden. Varför ska då folk lägga pengarna på dyra enheter om de inte får prestandan? Det är lite att jämföra PC mot TV-spel, där många har hatat Xbox & PS3 pga av dessa gör så att man inte utnyttjar all den kraft som en PC kan producera.

Tillslut så kanske t.ex EA m.m. lämnar hela marknaden för TV-spel och gör enbart mobilspel då marknaden är större.

Själv tror jag inte att detta handlar om nästa år, utan kanske runt 2016.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Jag har alltid haft problem med Wine, så det är inget som tilltalar mig. Då föredrar jag hellre flera systemdiskar i stället för att förlita sig diverse kompatibilitetslager. Jag kör Windows på en disk, OSX (Hackintosh) på en och Ubuntu på en, och det tycker jag funkar mycket bättre, speciellt om man använder SSD så det går snabbt att hoppa mellan systemen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Jag har då inte haft något oväntat strul med min dator som kör Windows. Och dessutom om nu Linux skulle stödja lika många enheter som Windows gör så kan du ju räkna med att även det blir stort och instabilt. Android tex som är Linux baserat så brukar program krascha betydligt oftare på än under Windows, för mig.

De gånger jag försökt använda Ubuntu har jag haft mer strul än vad jag haft i W7 och W8 på flera år, handlar delvis om drivrutiner.
Har Ubuntu installerat på samma disk som W8 man använder det aldrig eftersom det inte tillför något för mig utan gör saker sämre.

Permalänk
Medlem

Det är inte första gången de har uttalat sig så dumt om PC/Konsol vs Mobil.
Jag tycker det är de mest efterblivna uttalande jag hört hittills gällande nästa generations spel.

Smartphones och pekplattor kommer ALDRIG att konkurrera ut Konsoler och PC, finns inte på kartan.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McWeiner:

Släpp Forza och/eller Gran Turismo till PC så försvinner meningen med konsoler för mig.

Finns redan mängder med bilspel till PC som utklassar båda spelen i både grafik och realism. Jag har spelat både Forza 4 och GT5 men dom ligger ljusår efter och känns väldigt fördummade.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefus:

Finns redan mängder med bilspel till PC som utklassar båda spelen i både grafik och realism. Jag har spelat både Forza 4 och GT5 men dom ligger ljusår efter och känns väldigt fördummade.

Fast poängen är också att det ska vara roligt och man ska hela tiden kunna göra framsteg för att inte tröttna på spelet och kunna uppgradera bilen osv vilket kanppt finns i PC-världen. Online-lägen är också överlägsna på konsoler och kommer bli ännu bättre med nya konsolerna.

Permalänk
Skrivet av Nefus:

pratar du i nattmössan nu eller menar du indispel? vilka "mängder" med pc exklusiva bilspel finns det?

Permalänk
Medlem

Som en mer underhållsfri, och mindre komplicerad dator där man kan surfa, kolla på media och spela spel på så har konsollerna en väldigt ljus framtid. Jag tror de kommer att sälja mer än nånsin.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Om dom tycker smartphones och surfplattor är tillräckligt kraftfulla för att ge jämförbar upplevelse som konsolerna så tycker jag väldigt synd om dom som köper dessa konsoler som inte klarar av att ge mer än en telefon.. :-/
Tur man aldrig ägt en konsol utan enbart lirar PC, som det ska va!

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kanske bara jag som verkar tolka uttalandet lite annorlunda, men det jag tänker på när jag läser Bobby Koticks uttalande handlar inte så mycket om att battlefield kommer komma på tablets istället eller något sådant. Snarare är det väl så att hushållens ekonomi endast tillåter inköp av elektronik för en viss summa per år och när förra generationens konsoler lanserades så var köpsuget inte så stort för mobiler i förhållande till en ny konsol samtidigt som tablets inte ens fanns. Införs fler tekniska prylar med lite högre pris som folk har sug efter så blir det mindre kvar till att köpa konsoler för. De flesta har säkert fortfarande råd med en konsol, men jag tror inte att teknikinköpsdelen per hushåll/år kommer skjuta i höjden när konsolerna släpps. Många köper troligen antingen en konsol eller en pekplatta eller mobil under ett halvår. Inte alla tre. Från ett intresse/kostnadsperspektiv är det större konkurrens mellan de dyra inköpen av plattformarna helt enkelt.
Det är alltså inte spelen i sig som är make or break som jag förstår det. Man måste som konsument ta sig råd att köpa in plattformen innan spelen kan börja säljas. Och här ser konkurrensen annorlunda ut idag.
De nya konsolerna kommer säkerligen komma ut i folks hem efter hand. Men det är viktigt för spelföretagen att detta går fort, annars säljer deras första titlar för de kommande konsolerna inge vidare.

Är det då inte en god idé att spara på krutet (de bästa titlarna) tills konsolerna redan har släppts och sedan släppa mer påkostade grejer efter hand? Istället för att satsa stenhårt på releasedagen, som många företag verkar göra.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Vad är detta "om" du talar om? Så länge standarder följs går det bra.

Linux-kärnan är betydligt mer stabil än NT-kärnan. NT-kärnan är allmänt väldigt hackig, baserat löst runt VMS medans Linux uppenbarligen har en helt annan utvecklingsmodell (mycket mer revision är givet). Om sedan program kraschar här eller där så beror det ju oftast på att de är dåligt kodade, men Windows bidrar ju med rätt så mycket osäkerhet (och i vissa fall instabilitet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Att döma av resultatet för undersökningen verkar det vara PC man ska satsa på. Tänk om de kunde lyssna så vi slapp alla dessa jävla konsolportar.

Inte så konstigt då undersökningen görs på sweclockers. Gör du samma undersökning på FZ kanske du får ett annat resultat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Mja. Artikeln handlade inte riktigt om att någon påstått att mobiler och surfplattor kommer ta över spelindustrin. Uttalandet såg något annorlunda ut. Skrev lite om det i mitt förra inlägg några poster upp.
Och självfallet finns det en stor skara konsumenter som dig som sitter fullkittade med allt av det senaste eller åtminstone har en plattform av varje sort. Men tillverkarna räknar även in en väldigt stor grupp som inte köper in allt av det senaste och för denna skara har utbudet av plattformar ökat samtidigt som att denna grupp kanske inte kommer lägga mer pengar än tidigare på teknik. Konkurrensen har definitivt blivit hårdare här.

Hehe okej, kanske inte lästa artikeln fullständigt. Men visst kan förstå om folk vill ha en produkt som täcker de flesta behoven. Jag konsumerar inte jättemycket, för tillfället sitter jag endast med Netbook och mobil och spelar inte på någon av de. Annars blir det PC eller Wii. Jag kan väl förstå om folk i slutändan inte kan köpa allt, om idag borde väl de flesta ha råd med de mesta man vill ha. Det handlar väl om prioriteringar, vill man ha en dyr spelkonsol kanske man för nöja sig med en billigare telefon osv.

Men folk som aldrig köpt dyra datorer eller konsoler innan lär väl inte göra det nu heller, alla människor behöver ju telefoner och eventuellt surfplattor, då kommer de att säljas bättre. Sen visst finns det bra hårdvara som klarar spel så är väl många nöjda med utbudet.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av €lysian:

Är det då inte en god idé att spara på krutet (de bästa titlarna) tills konsolerna redan har släppts och sedan släppa mer påkostade grejer efter hand? Istället för att satsa stenhårt på releasedagen, som många företag verkar göra.

Jo. Det stämmer ju och det är precis just därför Activision har sagt det som står i nyheten. So it all makes sense. De säger inte att de inte vill satsa på konsoler utan att vägen kan bli krokig i början på grund av ett antal faktorer. De höjer ett varningens finger bara ;).

Samtidigt är det inge vidare bra start för en konsol om det inte finns bra titlar till den. När ska man som speltillverkare börja satsa? Klurigt klurigt...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Vill man ha tillgång till mods, en öppen plattform, dom "snyggaste" spelen ( AA/AF + hög FPS & texturkvalité ), valmöjligheter: ( soffa vs stol, mus/kb vs HK, projector/storbildsTV vs 120Hz skärm ), tja då spelar man förstås på PC!

Nöjer man sig med ett låst format och en generellt sämmre upplevelse och inlevelse då spelar man på surfplatta, mobil eller konsol.

Sen finns där ju iofs en del exlusiva pärlor som konsoltilverkarna köpt till sina låsta format som man måste ha deras hårdvara för att spela, dom kan man ju spela hos en polare som köpt en

Vad sen som är relevant för kostymnissarna är inte intressant för mig. Dom tror ju att "Angrybirds" är nästa stora sak fortfarande, dom tror dessutom att marknaden aldrig blir mättad. Vissa är inte nöjda med att tjäna massor med pengar, det måste öka hela tiden - trots att det är orimligt.

På dom riktiga spelformaten kommer det ut mer bra spel än dom flesta hinner spela, så försäljningen dom första två veckorna ( som verkar vara det enda som räknas, konstigt nog ) når inte upp till vad dom vill. På mobilfronten finns en oerhört mycket större målgrupp som man kan köra lite reklam och sälja spel betydligt billigare till och tjäna massor med pengar. Det lär så småningom bli mättat på samma sätt, och även om det är betydligt billigare produktioner lär det inte bli "mer lönsamt" hela tiden...

PCn lär vara kvar som det stabila och bästa spelformatet som alltid om man inte tittar på "5 minuter på skithuset spel"

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av holmberg:

Öh. Det skulle väl vara om man spottar ut massa skit som lika gärna kan spelas på mobiltelefonen..Men ärligt - konkurrens från mobila enheter? Inte i min bok iaf.

Däremot kan man ju göra en schysst integrering av tjänster, så som smartglass etc. Vilket om det är rätt utfört istället borde ÖKA potentialen.

Finns ett EA racing spel för Android som ser nästan lika bra ut som Shift till PC. Notera Nästan.

Så varför skulle inte mobila enheter kunna konkurrera?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Citat:

Slutligen noteras att försäljningen av den första spelkonsolen i den nya generationen går trögt. Nintendo Wii U lyckas varken imponera på gamers eller utvecklare. Konkurrenten EA Games har till och med flaggat för att Nintendos spelkonsol kan bli utan titlar som baseras på den välanvända spelmotorn Frostbite 3.

Hur kan de kalla Wii U "nextgen" när den är knappt märkbart bättre än dagens 7 år gamla konsoller PS3/Xbox36?

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Skrivet av 'TryNotD[oo:

;13507996']Vill man ha tillgång till mods, en öppen plattform, dom "snyggaste" spelen ( AA/AF + hög FPS & texturkvalité ), valmöjligheter: ( soffa vs stol, mus/kb vs HK, projector/storbildsTV vs 120Hz skärm ), tja då spelar man förstås på PC!

kan man inte ha båda då?
Jag jobba framför en pc varje dag, och varje kväll lira jag pc-spel... men på helgerna vill jag sitta i skön soffa o tar ett par kalla öl och lira Xbox på en stor jävla tv.....spelupplevelsen är enormt mycket fetare...