Android upp till cirka 3500 kr

Permalänk
Hedersmedlem

Android upp till cirka 3500 kr

Har kikat lite på utbudet av mobiler upp till cirka 3500 kr och hitta några alternativ. Den som sticker ut som mest prisvärd just nu är LG Optimus 4X HD P880 för cirka 2400 kr av det jag läst hittills.

Jag använder telefonen mestadels att ringa med, skicka sms, ta bilder samt surfa en del. I princip inget annat så helst hade jag önskat en mindre modell men hittar inget som har vettig hårdvara då. Jag är allergisk mot seghet i mjukvaran och vill ha en för att vara mobiltelefon bra kamera. Kommer från en Galaxy S3 mini som jag var mycket nöjd med förutom att den saknar automatisk reglering av ljusstyrkan(ja, jag saknade faktiskt det) samt att kameran är ganska risig. Jag orkar inte roota eller på andra sätt modifiera för att telefonen ska fungera utan vill köra som den säljs. Har inga problem med att ladda dagligen så "kort" batteritid gör inget.

Så vad säger ni, är det LG Optimus 4X HD P880 som är "most bang for the buck" för den prismedvetne just nu?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur LG sköter sig nu för tiden, men efter lanseringen av Optimus 2x så har mitt förtroende för LG gått i botten. Mitt helt omotiverade råd är att undvika LG.

Permalänk

Jag funderar själv på att skaffa en Nexus 4. Extrem prestanda per krona imo

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1484309

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Köp nexus 4. Mycket prisvärd

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pijm0:

Jag vet inte hur LG sköter sig nu för tiden, men efter lanseringen av Optimus 2x så har mitt förtroende för LG gått i botten. Mitt helt omotiverade råd är att undvika LG.

Antar att du syftar på mjukvaran på 2x telefonen och andra äldre LG telefoner. Detta slipper man helt med Nexus 4 telefonen, där har du mjukvara som den ska vara och prestanda brukar inte LG ha några problem med.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Hedersmedlem

Nexus 4 i all ära men är den värd en halv LG Optimus 4X HD P880 extra och i så fall varför?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

För guds skull, köp inget från LG så vida det inte är en Nexus. LG kan inte göra något rätt om inte farbror Google visar hur man ska göra.

För 3500 kr är det absolut bästa du kan köpa en Nexus 4. Google-mobil, ren android, snabba uppdateringar. Nexus-serien får nästa version av android blixtsnabbt, ca ett halvår snabbare än någon annan mobil, om det intresserar dig.

tl;dr - KÖP NEXUS 4, punkt slut.

Permalänk
Medlem

Om du kan/vill byta abbonemang till comviq så får du en Optimus G för samma pris som 4x. Sen byter du rom till någon du gillar. Kanske rent av cyanogen mod. Mest prisvärda mobilen atm enligt mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har abb via jobbet men får själv stå för telefon om jag inte är nöjd med den jobbet tillhandahåller för att klara arbetsuppgifterna.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

Jag har haft Huawei tidigare och haft bra erfarenheter av dem. En Huawei Honor kanske skulle passa:
http://www.idg.se/2.1085/1.453187/huawei-u8860-honor--priset-...

http://www.proshop.se/Mobiltelefon/Huawei-Honor-2-Svart-23945...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnh3:

Jag har haft Huawei tidigare och haft bra erfarenheter av dem. En Huawei Honor kanske skulle passa:
http://www.idg.se/2.1085/1.453187/huawei-u8860-honor--priset-...

http://www.proshop.se/Mobiltelefon/Huawei-Honor-2-Svart-23945...

Den kör ICS. Låter som en rätt ovärd telefon när Nexus 4 kostar ca 200 kr mer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att importera en telefon är Xiaomi M2S förmodligen det bästa du kan hitta.
http://hotmid.com/xiaomi-m2s-miui-os-1-7ghz-quad-core-4-3-inc...

Permalänk
Hedersmedlem

Var och köpte LG 4X och den känns bra hittills

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Var och köpte LG 4X och den känns bra hittills

Du skulle ha köpt en N4 istället, men det kommer du inse rätt snart.

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag skrev tidigare kan jag inte motivera det 50% högre priset

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Som jag skrev tidigare kan jag inte motivera det 50% högre priset

Bättre hårdvara, 2GB RAM, senaste android, kommer även vara den första som får android 5.0, och utmärkt utvecklarstöd (om man bryr sig om det), mot O4X som har vad, 1GB RAM, fortfarande fast på Android 4.0 ICS, LG's buggiga version av android för den delen, sämre specs än N4 och du kan INTE motivera det högre priset?

Man får vad man betalar för, det vet du nog också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Theshawty:

Bättre hårdvara, 2GB RAM, senaste android, kommer även vara den första som får android 5.0, och utmärkt utvecklarstöd (om man bryr sig om det), mot O4X som har vad, 1GB RAM, fortfarande fast på Android 4.0 ICS, LG's buggiga version av android för den delen, sämre specs än N4 och du kan INTE motivera det högre priset?

Man får vad man betalar för, det vet du nog också.

Men vänta nu, har du läst mina användningsområden?

Det är väl självklart att jag förstår att man får vad man betalar för, men med mina användningsområden har jag fortfarande inte blivit motiverad att slanta upp ytterligare 50% på priset. Jag byter telefon 2-3ggr/år, framtida uppgraderingar känns helt meningslöst.

Skrivet av ilstallione:

Jag använder telefonen mestadels att ringa med, skicka sms, ta bilder samt surfa en del. I princip inget annat

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Köpte också nyligen en optimus 4X HD, och känner mig riktigt nöjd hittils. Har vänner som haft 2X som haft mycket problem, men jag tycker 4X HD fungerar exemplariskt. Skulle mitt pristak som nu var på 2500 kr varit högre skulle jag nog köpt en nexus 4 istället, men den var helt enkelt för dyr. Något problem med för klen hårdvara har jag hittils heller inte alls märkt av, så jag tror inte jag skulle märka så stor skillnad om jag skaffade en nexus 4. På nexusen kan man dessutom inte byta batteri eller sätta in ett SD-kort, ganska stora minus i mina ögon.

För övrigt tycker jag att LGs egna implementation av android fungerar riktigt bra med några trevliga extrafunktioner (% på batterimätaren och snabbinställningar i aktivitetsfältet främst), kör dock Nova Launcher och inte deras egna, så LGs launcher kan jag inte säga så mycket om.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Procent på batterimätaren har jag haft på både Samsung och nu LG, kan inte komma ihåg om det var där på Blade III men har för mig det.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

fortfarande fast på Android 4.0 ICS

Jag kör 4.1.2 Jelly Bean på min 4X HD, kolla fakta innan du skriver.

EDIT: Klantade mig lite.
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdaterade den utan problem till 4.1.2 nu

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

Hyfsat nöjd med telefonen än så länge. Lite segt utan fysisk mittenknapp som Samsung har annars är jag rätt nöjd. Blev lite bättre batteritid när jag stängde av MLT.

Jag ringde 3845#*880# för att komma åt den gömda menyn. Bocka ur den enda rutan under MLT-menyn och starta om.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.