Permalänk

Uppgradera eller köpa ny?

Hej, min far har en MacBook Air och han tycker den är otroligt seg, så tycker jag också. Vi har redan bytt hårddisken en gång tidigare för ett eller två år sedan. Han vill helst inte köpa en ny eftersom han tycker det är så dyrt, han vill hellre uppgradera den vilket jag tror inte är värt pengarna. Jag menar en ny hårddisk moderkort, RAM minnen och processor och servicen för att göra det kostar ju en hel del. Nu vet jag inte om allt behöver bytas men förmodar att det mesta bör bytas. Så, är det värt att uppgradera eller ska man köpa en ny MacBook? Jag tror det är en 2009 (mitten).
Tack på förhand!

Permalänk

Vad sitter det för hdd i nu då? annars är ju 2GB ram ganska lite men det borde räcka hade en MacBook från 2009 med liknande specs och jag tyckte inte att den var seg över huvudtaget. Ett tips är ju en SSD och 2GB ram till om det sitter i 2x1 GB stickor så måste du köpa ett nytt kit vet inte om den stödjer 8GB eller inte men det är ju bara att ringa och fråga butiken du köper det i.

Slutsats:
SSD
Mer Ram

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz