Skaffa sponsor? Hur?
Tjenare!
Vet att en hel del personer här på SweC har erfarenhet av sponsring från diverse företag. Det är såhär att jag driver en svensk Youtubekanal med några tusen prenumeranter. Inriktar mig på spel, COD för det mesta. Mina videoklipp visar runt 40 000 ggr i månaden men det ökar hela tiden. Eftersom jag är en av dessa som inte lyckats få tag i ett sommarjobb, har jag bestämt mig för att satsa lite på tuben. Ladda upp 2-3 videos per dag och därmed kliva upp på runt 100 000 visningar i månaden. Det genererar inte i mycket pengar men man kan åtminstone dra in en tusenlapp eller två per månad.
Eftersom jag nu vill utvecklas som "youtuber" har jag funderat på att söka sponsorer. Jag har försökt kontakta diverse elektronikföretag via mejl men har tyvärr fått nej. Finns det smartare sätt att gå tillväga på? Finns det sponsorer att söka som jag inte ens tänkt på. Kanske mindre företag som verkligen kan tjäna på ett samarbete.
Jag vet att man ska fokusera på vad jag kan erbjuda företaget och har därför tagit fram lite siffror. Som sponsor kommer man synas i varje video i form av ett watermark, i beskrivningen, på kanalen, i videos, facebook och twitter. Det betyder att företaget kommer synas som min personliga sponsor 100-150 tusen ggr i månaden.
Personligen anser jag att det här är extremt billig reklam för ett företag och eftersom det enbart är svenskar som ser på mina videos når de rätt målgrupp. Vad säger ni? Är jag helt ute och cyklar och är inte tillräckligt stor för sponsorer? Hur ska man få dem att förstå allt det här? Har provat med långa fina mejl men det verkar inte fungera.
Här är min kanal förövrigt: http://www.youtube.com/user/FrolleVlogs
PS: Hade absolut ingen aning om vart jag skulle lägga tråden som om någon moderator vill ändra, kör i vind
Specs: Laptop,