Värt att importera MacBook?

Permalänk

Värt att importera MacBook?

Tjenare!
Som titeln lyder, är det värt att importera från USA? Datorerna är billigare i USA, men är frakten dyr så att det inte lönar sig att importera?
Tack på förhand!

P.S. Hade tänkt att importera en MacBook Pro 15" Retina om det gör någon skillnad

Permalänk

Du får ju räkna med att betala 25% i moms också, om det skulle vara så att ditt paket slinker igenom så är ju det bonus. Inget du ska räkna med om du gör det enbart för att spara pengar.

Permalänk
Medlem

Du kan börja med att vänta en vecka eller två, eftersom uppdateringar (antagligen) visas på WWDC som startar om 8 dagar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tveksamt om det är värt besväret. Möjligtvis om man handlar när man besöker USA.

Permalänk
Medlem

Sen får man tänka på att tangentbordet ser lite annorlunda ut på en amerikansk macbook.
Inte någon "Big no-no" för min del men vissa tycker det är jobbigt.

Jag skulle dock inte beställa en från staterna. Kanske om du eller någon du känner åker dit och köper då är det lite bättre deal och du slipper oftast momsen då (om du inte har extrem otur i tullen).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Sen får man tänka på att tangentbordet ser lite annorlunda ut på en amerikansk macbook.
Inte någon "Big no-no" för min del men vissa tycker det är jobbigt.

Jag skulle dock inte beställa en från staterna. Kanske om du eller någon du känner åker dit och köper då är det lite bättre deal och du slipper oftast momsen då (om du inte har extrem otur i tullen).

Om man beställer från Apple.com så kan man faktiskt välja svenskt tangentbord.

Dock så skickar de inte till Sverige, så där får man hitta på en lösning.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Vive la liberté!

http://www.shipito.com/
Inte säkert att de skickar det fungerar även om man får en US-adress. Mest för att en del affärer inte accepterar den adress man får.
Finns andra liknande tjänster om men denna verkar vara bland de vettigare som inte tar multum i frakt