Guide: Shockwave flash har kraschat i Google chrome

Permalänk
Medlem

Guide: Shockwave flash har kraschat i Google chrome

Ett vanligt problem i google chrome är att t.ex. när man kollar på en video på youtube kommer det upp ett felmeddelande som säger "Shockwave flash har kraschat" och man kan inte se videon. Det händer på grund av att två eller flera flash körs samtidigt så blir det korruperat.
det finns dock en lösning på detta.
Steg 1: Gå in på google chrome.
Steg 2: skriv (about:plugins) och tryck enter

Det kommer kanske då stå så här:
Adobe Flash Player (2 files) - Version: 11,6,602,168
Shockwave Flash 11.6 r602
Steg 3: Tryck på krysset där det står info och tryck inaktivera där det står pepperflash och starta om chrome

Ett problem som också är vanligt är att det inte sparas utan det autoaktiveras igen
Steg 1: Gå in på din C hårddisk
Steg 2: Skriv in i sökfältet AppData
Steg 3: Tryck på mappen där det står bara "Local"
Steg 4: Tryck på mappen där det står "Google"
Steg 5: Sen tryck på mappen "Chrome"
Steg 6: Tryck på "User data"
Steg 7: Tryck på där det står Pepperflash
Steg 8: Det kanske kommer upp där det står några nummer ta det högsta
Steg 9: Byt namnen på dem till PepperFlashPlayer.disabled
Steg 10: Starta om chrome

Om ni har några frågor så gör jag mitt bästa för att svara på dem

Permalänk
Medlem

Ska testas dirr när jag kommer hem! Har kört firefox senaste veckorna just pågrund av det här.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av upr0426:

Ett vanligt problem i google chrome är att t.ex. när man kollar på en video på youtube kommer det upp ett felmeddelande som säger "Shockwave flash har kraschat" och man kan inte se videon. Det händer på grund av att två eller flera flash körs samtidigt så blir det korruperat.
det finns dock en lösning på detta.
Steg 1: Gå in på google chrome.
Steg 2: skriv (about:plugins) och tryck enter

Det kommer kanske då stå så här:
Adobe Flash Player (2 files) - Version: 11,6,602,168
Shockwave Flash 11.6 r602
Steg 3: Tryck på krysset där det står info och tryck inaktivera där det står pepperflash och starta om chrome

Ett problem som också är vanligt är att det inte sparas utan det autoaktiveras igen
Steg 1: Gå in på din C hårddisk
Steg 2: Skriv in i sökfältet AppData
Steg 3: Tryck på mappen där det står bara "Local"
Steg 4: Tryck på mappen där det står "Google"
Steg 5: Sen tryck på mappen "Chrome"
Steg 6: Tryck på "User data"
Steg 7: Tryck på där det står Pepperflash
Steg 8: Det kanske kommer upp där det står några nummer ta det högsta
Steg 9: Byt namnen på dem till PepperFlashPlayer.disabled
Steg 10: Starta om chrome

Om ni har några frågor så gör jag mitt bästa för att svara på dem

Är det ett vanligt problem i Google chrome ? (jag vet inte själv då jag inte använder Chrome, därav frågan)

Och till er som får tanken: Jag är inte ironisk. Enbart nyfiken på frågan.

Hur som helst så är det fint av dig att posta en guide, så att ni får rätt på problemet!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Är det ett vanligt problem i Google chrome ? (jag vet inte själv då jag inte använder Chrome, därav frågan)

Och till er som får tanken: Jag är inte ironisk. Enbart nyfiken på frågan.

Hur som helst så är det fint av dig att posta en guide, så att ni får rätt på problemet!

Är rätt så vanligt speciellt om man är inne på youtube och öppnar många flikar då brukar det krascha

Permalänk
Medlem
Skrivet av upr0426:

Är rätt så vanligt speciellt om man är inne på youtube och öppnar många flikar då brukar det krascha

Skall inte gå händelserna i förväg och få det att spåra ur. Därför undrar jag har det att göra med hur Chrome hanterar flera flikar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Skall inte gå händelserna i förväg och få det att spåra ur. Därför undrar jag har det att göra med hur Chrome hanterar flera flikar?

Tror du har helt rätt, då Chrome verkar äta minne med väldigt stor aptit när det gäller flikar.

Jag har inte provat Chrome själv med att ha 100+ flikar uppe (men har läst att väldigt många som kör med Chrome har problem med bara 25 - 30st flikar uppe på en och samma gång)

Firefox med många flikar är inga problem alls. Då jag dagligen kan ha 75 - 300st flikar uppe utan problem.

Felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

japp den kaschade för några dagar sen här. sen dess när man ska trycka på ny flik "så ska min startsida öppnas" ta ju 300år innan man få upp sidan. kan de beror på de tros?

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"