"Entering Power-Save Mode" vid Win 7 uppstart (Dell U2412M)
Jo, skärmen meddelar att den går in i "power-save mode" när windows startas (precis efter login delen). Skärmen säger sen att den inte får nån signal från windows då jag tryckte på nån av config-knapparna på sidan på den. Märkte att den ofta resettat input-source till Auto Select fast jag valt DVI-D förut. Grejen är att den inte brukar göra det men det har hänt två gånger efter att jag och min lillebror blåst ur chassit med tryckluft (både vanlig och sån på burk). Första gången hjälpte det med att datorn stod avstängd över natten. Andra gången fick jag stänga av datorn, dra strömsladden från vägguttaget och sätta i den igen efter ett par minuter. Det var i förrgår. Nu senaste gången (var iväg en dag) jag startade den gjorde den samma sak igen. Denna gången lyckades jag inte få bukt med problemet.
Jag kör en SLI-setup, så jag flyttar helt enkelt mina kablar till det andra grafikkortet. Kan tillägga att en bult från DVI-kontakten på mitt ena kort hade lossnat och satt på DVI-kabeln. Fick fixa till det först. Det sitter en kabel från grafikkortet till skärmen och en annan från grafikkortet till min TV. Kabeln mellan GPU -> Dell U2412M är en DVI-D. Den från GPU -> TV är DVI till HDMI.
Nu gör skärmen hela grejen baklänges. Den slocknar direkt när jag startar datorn men bilden kommer tillbaka vid login-skärmen i Windows.
Ingenting verkar vara för varmt (kör CPUID), har kollat så kablarna sitter som de ska, och har inte kladdat nåt på kontakterna på grafikkorten. Har också googlat på det men blir inte klok på nåt då det kommer upp allt från prat om drivrutiner, displayport (som jag för övrigt inte ens använder) och avinstallationer av diverse saker.
CPU: Inte Core i7 2600k @ 3.4Ghz
RAM: 8GB DDR3 PC-12800 @ 1600MHz (Dual-Channel)
GPU: 1gb Sparkle GeForce GTX 560 Ti (SLI)
Hårddiskar:
Maxtor 7B300S0 ATA Device
WDC WD1002FAEX-00Z3A0 ATA Device
WDC WD7500AAKS-22RBA0 ATA Device
WDC WD7500AALX-009BA0 ATA Device
Hjälp? Är detta problemer specifikt för Dells skärmar? Och finns det nåt man kan gör aför att bli av med problemet som inte innebär en massa pill med drivisar och kablar hit och dit?
Den som tar, han har.