Köp av surfplatta [köpråd]

Permalänk
Medlem

Köp av surfplatta [köpråd]

Hej!

Har nu de senaste dagarna funderat på att köpa en surfplatta och jag har ingen tidigare erfarenhet av
surfplattor över huvudtaget, mer än att ha fipplat lite på polarens iPad. Vänder mig nu till er som kanske
är lite mer insatta och jag har några "krav" på surfplattan:

* Ingen iPad
* Den ska klara av att spela upp 1080p filmer
* 10" skärm minst
- Gärna ha bra batteritid
- Gärna ha bra kamera

Prisklass spelar ingen roll men hamnar vi mellan 2500-4500 så skulle jag bli riktigt nöjd!

Mvh,

Daniel

Permalänk

Det låter som Nexus 10 skulle passa dig bra!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TomDaMuffin:

nexus 10 helt klart men det lär ju inte dröja så läge tills de presenterar den nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcnoob:

nexus 10 helt klart men det lär ju inte dröja så läge tills de presenterar den nya

När kommer de "nya" surfplattorna? Är det kanske vettigare att vänta till hösten med att köpa en surfplatta?

Skrivet av TomDaMuffin:

Tack, ska kolla upp den genast!

Bör jag även tänka något på vilket OS man ska köra? Android vs Windows t.ex?

Permalänk
Avstängd

själv skulle jag väntat till hösten men behöver du en nu så skulle jag skaffa en nexus 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

själv skulle jag väntat till hösten men behöver du en nu så skulle jag skaffa en nexus 10

Ursäkta, men är som sagt VÄLDIGT ny på surfplattor, men finns det någonstans där man kan läsa om vad som kommer framöver?
Vilka nya surfplattor som håller på att utvecklas/väntar på att få släppas?

Permalänk
Medlem

Kolla in den här, kostar endast 4000 med rabattkod http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Merch/product.aspx?sel=...

10" 1920x1200 skärm, Tegra 4, 2Gb ram, Tangentbordsdocka mm.
Ganska bra pris tycker jag

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Sony Tablet Z

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Sjysst surfplatta!

Permalänk
Medlem

Köp en Padfone Infinity, helt klart värt det.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Moderator
Forumledare

Med risk för att bli hängd: surface eller samsungs ativ
*springer iväg*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Sony Tablet Z

Ska kolla upp den, tack!

Skrivet av nakednakedguy:

Haha, alltid skönt med lite humor

Skrivet av Pl4yGround:

Köp en Padfone Infinity, helt klart värt det.

Läste lite om den men förstod aldrig, är det som en mobiltelefon som du kan få större skärm till genom en docka? (enkelt förklarat alltså) Jag behöver ju inte någon ny mobiltelefon..

Skrivet av NordhNet:

Med risk för att bli hängd: surface eller samsungs ativ
*springer iväg*

Varför ska du bli hängd för det? Jag sökte ju alla tips och råd jag kan få, så det är klart att jag kollar upp även dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Ska kolla upp den, tack!

Har klämt en del på Tablet Z, köper du den kommer du definitivt inte att ångra dig! Skärmen är magnifik och den är otroligt lätt!!

Jag hade själv köpt den men jag gillar 7 tums formatet.

Permalänk
Medlem

Jag har ägt en Samsung ATIV Smart PC med Windows 8 (ej RT) som hade en Atom processor. Jag kan absolut inte rekommendera den. Slö och laggig som tusan. Sen är utbudet av appar till W8 uselt..

Min röst går också till Nexus 10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Resorb:

Jag har ägt en Samsung ATIV Smart PC med Windows 8 (ej RT) som hade en Atom processor. Jag kan absolut inte rekommendera den. Slö och laggig som tusan. Sen är utbudet av appar till W8 uselt..

Min röst går också till Nexus 10

Skickades från m.sweclockers.com

Nej för bövelen, isåfall ska det vara rt! Annars är det surface pro men då hade jag hellre köpt en ultrabook

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Kolla in den här, kostar endast 4000 med rabattkod http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Merch/product.aspx?sel=...

10" 1920x1200 skärm, Tegra 4, 2Gb ram, Tangentbordsdocka mm.
Ganska bra pris tycker jag

Riktigt bra pris på den. Tegra 4 har även ordentligt med prestanda.

Permalänk
Medlem

Och vad är priset på dessa och vilket pris vill TS betala?

Läs om och gör rätt!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Xperia tablet Z bästa androidplattan atm imo

Läs lite recensioner, t.ex. Swedroid så inser du varför den är att föredra framför nexus 10

Permalänk
Medlem

Jag tänkte föreslå Kindle Fire HD, men så kom jag på att den bara är 8,9"

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Väntar själv på Nya Asus transformer fast med docka kan den nog hamna över 4500:-

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.