Nokia arbetar på Windows RT-surfplatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

inte helt överens om dig där, men de kanske ska marknadsföra det bättre samt att folk har ändå ett eget ansvar att veta vad de köper. Windows är ju deras kännetecken för operativ, isf ska de döpa om windows server 2012 med, för folk kanske tror att det är ett klient operativ.
sen ska Volvo döpa om sina lastbilar också, för om jag köper en Volvo FH på blocket så kanske jag tror att det är en personbil när det i själva verket är en lastbil. så att det bara ska döpas om håller jag inte med om. tänk vad många företag som måste döpa om sina produkter för att man inte ska bli förvirrad.. finns t.ex. inte samsung galaxy både som platta och telefon? ojojoj.. tänk vad förvirrand jag blir när jag ska köpa en telefon och kommer hem med en platta.

Men sen såg jag faktiskt en annons från telenor på aftonbladet tidigare denna vecka där telenor marknadsförde Surface RT som en dator. där ligger ju felet.

Om du inte kan se skillnaden på en lastbil och bil kanske du inte borde framföra fordon i trafiken ö.h.t enligt min mening.
Det grafiska upplägget för Win 8 och Win RT är ju dock visuellt ytterst lika även för det tränade ögat.
Kan du, utan att kolla url:er med lätthet säga vilken printscreen som tillhör vilket OS nedan?

Eftersom server-versionerna av Windows inte inte kommer bundlade med konsumentprodukter så ser jag inget problem i att det bär samma namn, även om du har rätt i att det det finns utrymme för förvirring även där. Den generella konsumentens risk att faktiskt komma i kontakt med produkten skulle jag alltså uppskatta till nära noll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker för övrigt också att "Windows phone" är ett slarvigt valt namn. Det är ju inte alls mjukvara som körs "i fönster", så att säga, så de borde hittat på något bättre även där, även om jag tror att färre väntar sig kompatibilitet med windowsprogram på en telefon, även om det vore coolt.

men du har inte problem med Android??

"An Android is a robot or synthetic organism designed to look and act like a human, especially one with a body having a flesh-like resemblance"

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Nej. Det här känns meningslöst. Om ingen ens vill ha "Surface RT" som skall vara deluxemodellen med magnesiumskal och extra allt, varför skulle man då vilja ha Nokias grejer?

Om Nokia bryr sig om sin egen överlevnad borde de satsa på Android istället. Jag skulle köpa.

Maemo eller sailfish. Plocka in Jolla och matta ut mobiler med Nokias kvalité. Det här med att offra hela företaget på MS altaret börjar bli gammalt. Börjar fan undra vilken sorts hålhake stan Elop has på Nokias styrelse. De verkar tåla idioten fortfarande trots alla miljarder € han förlorat för företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De stör sig på att en aktör har 80% av marknaden men sammarbetar istället med Microsoft? Ja det verkar ju helt logiskt, Inte.

För Microsoft har 80% av mobilmarknaden?

Verkar som om du bara hackar på Microsoft för att kunna hacka på dem helt enkelt.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Inte för att vara petig men det heter ju faktiskt Windows 8 och Windows RT. En ganska distinkt skillnad tycker jag. Och även om förvirring skulle uppstå så informerar man ju faktiskt kunderna med det som jag skrev förut: "Fungerar bara med appar från Windows Store. Inte kompatibel med annan datorprogramvara." Vad mer kan man begära?
Att man använder sig av Windows är inte det minsta konstigt. Alla deras OS använder sig av Windows; Windows Server, Windows Phone, Windows 8, Windows NT osv.

Jag håller inte med den fetmarkerade delen ovan. Windows 8 kontra Windows RT måste väl ändå anses vara lika distinkta namn som Windows 98 kontra Windows XP (och Windows Vista)?

Skulle man som vanligt konsument enbart gå efter namnen så skulle det inte finnas något tecken överhuvudtaget att det i ena fallet handlar om ett OS som körs på en helt annan arkitektur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Om du inte kan se skillnaden på en lastbil och bil kanske du inte borde framföra fordon i trafiken ö.h.t. Det grafiska upplägget för Win 8 och Win 8 RT är ju dock visuellt ytterst lika även för det tränade ögat.
Kan du, utan att kolla url:er med lätthet säga vilken printscreen som tillhör vilket OS nedan?
http://bit.ly/1aaZXZ1

http://bit.ly/14RkDl2

Eftersom server-versionerna av Windows inte inte kommer bundlade med konsumentprodukter så ser jag inget problem i att det bär samma namn, även om du har rätt i att det det finns utrymme för förvirring även där. Den generella konsumentens risk att faktiskt komma i kontakt med produkten skulle jag alltså uppskatta till nära noll.

Nu var det inte riktigt UI och var ute efter utan mer att man sitter hemma och ska beställa en platta från elgiganten, blocket eller liknande.. då man inte har möjlighet att känna å klämma på maskinerna.
och jag var ute efter ett namn, om en heter Surface OS och en heter Windows Korv skulle ju också vara förvirrande i ditt exempel då UI ser likadant ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

men du har inte problem med Android??

"An Android is a robot or synthetic organism designed to look and act like a human, especially one with a body having a flesh-like resemblance"

Som sagt, då det inte finns några indikationer på att folk blandar ihop operativet Android med en människoliknande robot är det meningslöst att ens diskutera i de termerna. Förvinningen kring RT är på riktigt, så att argumentera för att det inte borde finnas är kontraproduktivt.

Skrivet av SuperSverker:

För Microsoft har 80% av mobilmarknaden?

Verkar som om du bara hackar på Microsoft för att kunna hacka på dem helt enkelt.

Nej, inte 80% av mobilmarknaden, men väl 90% på desktop, och väljer man bort en aktör för att man ogillar dess dominans känns det inte konsekvent att inte ha problem med att den aktören man istället väljer har näst intill total dominans på en enligt dem själva liknande marknad.

Jag hackar inte på Microsoft. Artikeln handlar on Nokia, och jag vänder mig emot att de väljer att ösa pengar i en döfödd produkt när de redan har det kämpigt. Läs ordentligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

RT kommer att dö. Framförallt pga att x86 plattorna med vanliga Win8 har jämförbar prestanda och batteritid.

Däremot kommer inte Windows 8 på plattor slå fören de erbjuder något mer än vad som finns i iOs och Android. Att det går att köra vanliga windowsprogram skulle kunna vara en sådan fördel men i nuläget är det inte det då de programmen inte går att använda med touch och på en 10" platta.

iOs och Android har slagit pga att de erbjöd något som inte Microsoft kunde erbjuda på den tiden. Dvs ett OS som fungerar med pekskärm och har ett bra utbud av appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nu var det inte riktigt UI och var ute efter utan mer att man sitter hemma och ska beställa en platta från elgiganten, blocket eller liknande.. då man inte har möjlighet att känna å klämma på maskinerna.
och jag var ute efter ett namn, om en heter Surface OS och en heter Windows Korv skulle ju också vara förvirrande i ditt exempel då UI ser likadant ut.

Precis. Om de heter nästan likadant, ser ut nästan likadant men ett av dem är betydligt mer begränsat än det andra är det klart att det blir förvirrande för konsument. Ditt tidigare exempel med Volvo haltar en del också då du pratar om det som ett företag (Volvo) medan Windows är en produktserie (från företaget Microsoft). Hade Volvo haft en lastbil som hette V70T eller liknande hade din liknelse gjort sig mer riktig.

Heter två visuellt lika operativsystem olika så har man ju iaf gjort ett försök till att underlätta för kunden om man döper dem till olika namn. Nu känns det mer som att varumärket Windows (vilket har en STARK förknippning med "vanliga" datorer) missvisande används för att få kunder att tro att du får en vanlig dators funktionalitet på ett RT-system.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte argumentet med "en i mängden". Det måste väl vara bättre att ha 10% av marknaden med produkter som är snarlika och säljer än att ha windows-plattor som inte säljer alls?
Att gå från 40% marknadsandel, hoppa på ett spår ingen vill ha (WP) och få 3-4% är väl knappast något att ha. Nokia gör vettiga telefoner men ett skit-OS som inte säljer. Bättre att köra Android på hårdvaran och kanske sälja 2-3ggr så mycket telefoner (?), även fast motståndarna gör liknande uppställning.
Hellre 10% av någonting än 100% av ingenting.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Det hade likväl kunnat stoppa i Clover Trail i Surface RT, bara kallat den Surface, och haft kvar samma fysiska storlek och liknande batteritid. Att jämföra mot Surface Pro med en markant mer kompetent (och energislukande) processor är ett äpple mot ett päron.

Återigen saknar Windows RT några som helst fördelar mot Windows 8. Vad får jag som konsument ut av att köpa en Windows RT-surfplatta när jag kan köpa en liknande modell till samma pris med Windows 8? Det är den stora frågan och även svaret på varför folk är så kritiska mot Windows RT.

Om vi säger så här Jacob. Tror du att Microsoft hade kunnat presentera en x86-variant av Surface samtidigt som de släppte RT, som var minst lika tunn, fläktlös, lika lätt eller lättare, lika billig eller billigare, med samma eller bättre batteritid och med samma eller bättre prestanda och funktioner? Om de hade velat alltså. Det tror jag faktiskt inte hade varit möjligt rent tekniskt då och jag tror knappt att det är möjligt nu heller.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av strejf:

Om vi säger så här Jacob. Tror du att Microsoft hade kunnat presentera en x86-variant av Surface samtidigt som de släppte RT, som var minst lika tunn, fläktlös, lika lätt eller lättare, lika billig eller billigare och med samma eller bättre prestanda? Om de hade velat alltså. Det tror jag faktiskt inte hade varit möjligt rent tekniskt då och jag tror knappt att det möjligt nu heller.

Utan någon som helst tvekan hade de kunnat släppa en sådan produkt. Det finns varken tekniska eller ekonomiska hinder till att uppfylla alla dina kriterier med x86.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Som sagt, då det inte finns några indikationer på att folk blandar ihop operativet Android med en människoliknande robot är det meningslöst att ens diskutera i de termerna. Förvinningen kring RT är på riktigt, så att argumentera för att det inte borde finnas är kontraproduktivt.
.

men i minst 2 inlägg har du påpekat att namnet Windows är dåligt för att apparna körs i fullskärm, dessa inlägg hade inget att göra med att namnen var förvirrande lika, utan Windows var ett dåligt namn för att apparna inte körs i fönster.... men namnet Android är inte dåligt?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Utan någon som helst tvekan hade de kunnat släppa en sådan produkt. Det finns varken tekniska eller ekonomiska hinder till att uppfylla alla dina kriterier med x86.

Okej, jag tror dig. Finns det till och med sådana produkter ute på marknaden idag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Precis. Om de heter nästan likadant, ser ut nästan likadant men ett av dem är betydligt mer begränsat än det andra är det klart att det blir förvirrande för konsument. Ditt tidigare exempel med Volvo haltar en del också då du pratar om det som ett företag (Volvo) medan Windows är en produktserie (från företaget Microsoft). Hade Volvo haft en lastbil som hette V70T eller liknande hade din liknelse gjort sig mer riktig.

Heter två visuellt lika operativsystem olika så har man ju iaf gjort ett försök till att underlätta för kunden om man döper dem till olika namn. Nu känns det mer som att varumärket Windows (vilket har en STARK förknippning med "vanliga" datorer) missvisande används för att få kunder att tro att du får en vanlig dators funktionalitet på ett RT-system.

Ok, volvo var ett dåligt exempel, men om vi går tillbaka till samsung galaxy då som både finns som platta och som telefon.. det är lika illa.

Men folk ska alltså inte ha något eget ansvar att veta vad man köper? Man ska utgå från att alla är idioter och då utforma UI samt namn så att ingen någonsin kommer kunna bli förvirrade?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Farsans Nokia är över 15 år och ser bättre ut än morsans billiga kineskopia.

Jag förstår vad du menar. Det är absolut inget fel på Nokias innovationer och deras hårdvara. Det som slår mig är, vad hade hänt om att i stället för att börja samarbeta med Microsoft för två år sen... att de i stället satsade all in på Android. Jag tror att de hade legat nästan jämt upp med Samsung. Det hade varit bra för konkurrensen.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Om vi säger så här Jacob. Tror du att Microsoft hade kunnat presentera en x86-variant av Surface samtidigt som de släppte RT, som var minst lika tunn, fläktlös, lika lätt eller lättare, lika billig eller billigare, med samma eller bättre batteritid och med samma eller bättre prestanda och funktioner? Om de hade velat alltså. Det tror jag faktiskt inte hade varit möjligt rent tekniskt då och jag tror knappt att det är möjligt nu heller.

Det hela spelar ingen roll. Konsumenter har sagt att de inte vill ha windows RT och så är det. Det är bara Balmer och Elop som fortfarande tror på att tvinga konsumenter att köpa deras produkter.

Det finns exakt noll anledning att köpa en windows baserad platta. android och iOS fungerar mycket bättre, och fördelen med att kunna köra x86 program försvinner med RT plus att det är fördel för folk som inte tänkt igenom det hela. De som konsumerar klarar sig med enkla appar och de som jobbar klarar sig inte med bara touch.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juicis:

Jag förstår vad du menar. Det är absolut inget fel på Nokias innovationer och deras hårdvara. Det som slår mig är, vad hade hänt om att i stället för att börja samarbeta med Microsoft för två år sen... att de i stället satsade all in på Android. Jag tror att de hade legat nästan jämt upp med Samsung. Det hade varit bra för konkurrensen.

Skit i Android som är rätt sketen med. Deras maemo (N9) var utmärkt. Hade inte satan elop förstört det hade Nokia kunnat fortsätta vara världsledande.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av strejf:

Okej, jag tror dig. Finns det till och med sådana produkter ute på marknaden idag?

Asus Vivotab Smart och Iconia Tab W510 är de två bästa exemplen om vi tittar på vad som finns ute idag. Nu finns visserligen RT-modeller som är några hundralappar billigare, men i samtliga fall är det resultatet av dumpade priser och att partnertillverkare försöker göra sig av med sina lager. Intel har siktet inställt på att behålla Windows ekosystem som "sitt eget" och kommer inte lämna något utrymme för ARM och Windows RT att ens ha en liten chans.

Realistiskt är den enda lösning jag ser att Microsoft slutar ta betalt för Windows RT, eller i värsta fall begära en symbolisk summa, så att den typen av enheter har en fördel prismässigt mot Windows 8-baserade. Med Windows 8 kan man alltid falla tillbaka på gamla applikationer, men med Windows RT är man låst till Windows Store och det är där Microsoft borde satsa på att få sina intäkter med det operativsystemet. Det förutsätter självklart att app-utbudet blir bättre än det är idag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

men i minst 2 inlägg har du påpekat att namnet Windows är dåligt för att apparna körs i fullskärm, dessa inlägg hade inget att göra med att namnen var förvirrande lika, utan Windows var ett dåligt namn för att apparna inte körs i fönster.... men namnet Android är inte dåligt?

Windows heter Windows därför att det var ett passande namn på en fönsterhanterare. Vad Google har knarkat när de kom på Android vet jag inte men det har ju inget med robotar att göra direkt. Poängen är att Android lanserades från början som ett mobiloperativsystem. "Windows" är inbankat i folks medvetande sedan "urminnes tider" och Windows som varumärke är starkt förknippat med just Microsofts operativsystem för PC.

Jämför såhär: Om google idag lanserat "Android PCX86" (eller vad som helst) som passar för ett X86-baserat operativ menat för PC... Hade du då inte förväntat dig, ens lite lite att du skulle kunna köra dina androidappar från mobilen? Det hade jag, och jag hade tyckt att "android" hade varit ett dumt namnval annars.

Jämför med ChromeOS... Det heter inte Android Chrome eller liknande, och man kan inte köra androidappar. Ingen förvirring.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Ok, volvo var ett dåligt exempel, men om vi går tillbaka till samsung galaxy då som både finns som platta och som telefon.. det är lika illa.

Men folk ska alltså inte ha något eget ansvar att veta vad man köper? Man ska utgå från att alla är idioter och då utforma UI samt namn så att ingen någonsin kommer kunna bli förvirrade?

Nu säger jag inte att du har helt fel. Jag håller med om att galaxy-exemplet kan vara något förvirrande. Men det är ju inte speciellt svårt att särskilja varken specifikationerna eller de fysiska attributen från varandra om man bara bryr sig att studera dem.
I fallet med Win 8/RT så behöver du dock inte bli speciellt mycket klokare trots att du till och med använder produkten en kort stund. Jag är helt säker på att det finns kunder som provat en RT-platta i butik och sedan köpt den i tron om att de har köpt en fullskalig dator i ett väldigt litet chassi.
Däremot så tror jag inte att det finns kunder som testat en Galaxy tab och trott att de köpt en telefon

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Sätter man Win8/Win8Pro samt maxvikt på 700gram för pekplattor får man en ganska lång lista på prisjakt.

En kanske lite mer känd produkt är 10" Samsung Galaxy Tab 3, den uppfyller de fysiska kraven på storlek, vikt och batteritid men den kör naturligtvis Android.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Asus Vivotab Smart och Iconia Tab W510 är de två bästa exemplen om vi tittar på vad som finns ute idag. Nu finns visserligen RT-modeller som är några hundralappar billigare, men i samtliga fall är det resultatet av dumpade priser och att partnertillverkare försöker göra sig av med sina lager. Intel har siktet inställt på att behålla Windows ekosystem som "sitt eget" och kommer inte lämna något utrymme för ARM och Windows RT att ens ha en liten chans.

Realistiskt är den enda lösning jag ser att Microsoft slutar ta betalt för Windows RT, eller i värsta fall begära en symbolisk summa, så att den typen av enheter har en fördel prismässigt mot Windows 8-baserade. Med Windows 8 kan man alltid falla tillbaka på gamla applikationer, men med Windows RT är man låst till Windows Store och det är där Microsoft borde satsa på att få sina intäkter med det operativsystemet. Det förutsätter självklart att app-utbudet blir bättre än det är idag.

Jag hade inte koll på Asus Vivotab Smart, ser riktigt intressant ut. Nu längtar jag ännu mer till ny hårdvara med Windows 8.1.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Det hela spelar ingen roll. Konsumenter har sagt att de inte vill ha windows RT och så är det. Det är bara Balmer och Elop som fortfarande tror på att tvinga konsumenter att köpa deras produkter.

Det finns exakt noll anledning att köpa en windows baserad platta. android och iOS fungerar mycket bättre, och fördelen med att kunna köra x86 program försvinner med RT plus att det är fördel för folk som inte tänkt igenom det hela. De som konsumerar klarar sig med enkla appar och de som jobbar klarar sig inte med bara touch.

Att säga att ingen vill ha är en överdrift.
I dagsläget kan en Surface RT ersätta min arbetslaptop 4.8 av 5 arbetsdagar i veckan. Via TPM kan jag lagra certificat som jag använder för att ansluta till företagets RDS farm med remoteapp. Via remoteapp kommer jag åt lync, outlook, fileshare, Visma för tidrapportering.
Sen kan jag via vpn och fjärrskrivbord/rdp komma åt samtliga servrar, precis som från vilken "riktig" dator som hellst,
Sen när jag vill så går jag ut i modern ui och leker med mina appar, på tåget eller hemma i soffan. visst, det saknas lite appar.

anledningen till att jag inte kan byta rakt av just nu är att jag kör virtuella maskiner i hyperv nån minut några gånger i månaden som inte funkar i RT.
sen är den lilla skärmen ett minus om jag hamnar hos en kund där jag inte kan koppla in en större skärm om man ska sitta och jobba vid den hela dagen.

men i mångt å mycket så är denna lilla sak bra till så mycket mer än en android/ios platta, just eftersom den är så lik en vanlig dator men ändå inte är det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

never give up on your dreams...
eller..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Realistiskt är den enda lösning jag ser att Microsoft slutar ta betalt för Windows RT, eller i värsta fall begära en symbolisk summa, så att den typen av enheter har en fördel prismässigt mot Windows 8-baserade. Med Windows 8 kan man alltid falla tillbaka på gamla applikationer, men med Windows RT är man låst till Windows Store och det är där Microsoft borde satsa på att få sina intäkter med det operativsystemet. Det förutsätter självklart att app-utbudet blir bättre än det är idag.

vet inte hur mycket ni har testat och under hur långa stunder. men mina egna erfarenheter är ju att Windows RT på t.ex. en Surface RT flyter på bra mycket bättre än vad Win8 Enterprise gör på Lenovo Tablet 2 med atom, och därför tycker jag att win8 inte har något att göra på surfplattor och därför behövs win rt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det luktar misslyckande redan nu. Fattar inte varför Nokia inte kör på Android.
Då dom faktiskt gör lurar som du får sjukt mycket för pengarna när det gäller hårdvara.
Har en yngre bror som nyligen fått sig en Nokia Lumia 520, visst, det är den sämsta modellen
och kostar endast 990kr, men den spöar varenda annan Android telefon i prestanda som kostar
allt mellan 1-2 tusen senast jag kollade. Testat den själv och den är väldigt rapp och har en
bra skarp skärm för att vara i den prisklassen. Hade den haft Android vore det ju ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Microsoft och Nokia kommer att gå i graven tillsammans. Vilket tragiskt slut för dessa f.d. giganter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag förstår lite av hatet mot windows RT iochmed bristen av funktionaliteten att kunna köra vanliga applikationer och man är bunden till MS store. Men faktum kvarstår att JAG inte har ett krav på att så många appar skall finnas då allt finns genom webbläsaren (som skall vara riktigt bra). I min telefon(ifån) använder jag endast fb/twitter/webbläsare/kalender/todolists/skype och för det användningsområdet funkar RT bra...