inte helt överens om dig där, men de kanske ska marknadsföra det bättre samt att folk har ändå ett eget ansvar att veta vad de köper. Windows är ju deras kännetecken för operativ, isf ska de döpa om windows server 2012 med, för folk kanske tror att det är ett klient operativ.
sen ska Volvo döpa om sina lastbilar också, för om jag köper en Volvo FH på blocket så kanske jag tror att det är en personbil när det i själva verket är en lastbil. så att det bara ska döpas om håller jag inte med om. tänk vad många företag som måste döpa om sina produkter för att man inte ska bli förvirrad.. finns t.ex. inte samsung galaxy både som platta och telefon? ojojoj.. tänk vad förvirrand jag blir när jag ska köpa en telefon och kommer hem med en platta.
Men sen såg jag faktiskt en annons från telenor på aftonbladet tidigare denna vecka där telenor marknadsförde Surface RT som en dator. där ligger ju felet.
Om du inte kan se skillnaden på en lastbil och bil kanske du inte borde framföra fordon i trafiken ö.h.t enligt min mening.
Det grafiska upplägget för Win 8 och Win RT är ju dock visuellt ytterst lika även för det tränade ögat.
Kan du, utan att kolla url:er med lätthet säga vilken printscreen som tillhör vilket OS nedan?
Eftersom server-versionerna av Windows inte inte kommer bundlade med konsumentprodukter så ser jag inget problem i att det bär samma namn, även om du har rätt i att det det finns utrymme för förvirring även där. Den generella konsumentens risk att faktiskt komma i kontakt med produkten skulle jag alltså uppskatta till nära noll.