Permalänk
Medlem

BeamNG

Hejsan,
hittade ingen tråd om detta.

För några dagar sedan släpptes BeamNG.drive. Ett otroligt realistiskt sandbox bilspel (mer åt simulatorhållet) med fantastiskt bra bilfysik och med "soft-body physics". BeamNG är gjort av skaparna bakom Rigs Of Rods. Det finns ett stort forum och många mods.
Spelet befinner sig i ett mycket tidig Alpha (0.3). Men nya patchar och andra uppdateringar kommer då och då. Just nu kan man inte göra så mycket mer en att köra runt fritt på ~5 ganska små kartor. Men fler kommer. Skaparna har även sagt att man bland annat kommer att lägga till race, tyngre fordon (typ lastbilar), demolition derby, "murderous AI" mm.

Själv köpte jag hela spelet +donation för 100kr, enligt mig ett riktigt kap! Jag har kört några timmar och måste säga att spelet har otrolig potential! Teamet bakom spelet består endast av (som jag har förstått) 4 personer. Så donera gärna några slantar! För som sagt, detta spel har otrolig potential.

Någon som har testat BeamNG? Någon som tänker köpa eller tycker att det verkar intressant?
Om ni är intresserade så råder jag till att köpa spelet nu, då det antagligen kommer att gå upp i pris. Annars finns det en demo.

http://www.beamng.com/content/

edit: bara att fråga om ni undrar över något!

Permalänk

Får man några speciella saker i fulla spelet om du köper det nu i alpha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deluxefob:

Får man några speciella saker i fulla spelet om du köper det nu i alpha?

Om du menar som någon extra expansion eller "in-game content" så nej. Däremot är spelet ganska billigt just nu, man får helt enkelt nöja sig med det...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Länkar
Beam NG Drive demo: http://bit.ly/18rzrGV
Beam NG Drive Full game: http://bit.ly/18rzu5I

First look av: DaSquirrelsNuts

Ser grymt bra ut !

Permalänk
Medlem

Ser skitnajs ut.
Robbaz här på forumet har lagt upp en video om spelet:

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Ser ut som det här kan få samma ''path'' som Kerbal Space Program, börjar smått o billigt men drar sig snart mot toppen!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Skrivet av ompan:
Skrivet av pixzie:

Vad krävs det för dator för att köra spelet på högsta i 1080p med ca. 60 fps??

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Vad krävs det för dator för att köra spelet på högsta i 1080p med ca. 60 fps??

Vet inte hur man ska analysera det där inlägget men... tanka demot och prova.

Funkar då hur bra som helst på max i window mode på min äldre 4GHz i930, SLI GTX 680 och 18GB ram.

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

Vet inte hur man ska analysera det där inlägget men... tanka demot och prova.

Funkar då hur bra som helst på max i window mode på min äldre 4GHz i930, SLI GTX 680 och 18GB ram.

Vad var det som var svårt att förstå i mitt tidigare inlägg?

Aja tack! Ska testa Tech Demot

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Vad var det som var svårt att förstå i mitt tidigare inlägg?

Aja tack! Ska testa Tech Demot

Antingen pratade du om en vän med sämre dator, eller så hade du missat helt och hållet att ett demo fanns ute för att prova elda upp sin maskin.
Om nu 94Mb var en för stor fil att tanka ner för att prova själv så, får du namnge din egen lathet

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

Antingen pratade du om en vän med sämre dator, eller så hade du missat helt och hållet att ett demo fanns ute för att prova elda upp sin maskin.
Om nu 94Mb var en för stor fil att tanka ner för att prova själv så, får du namnge din egen lathet

Nix, pratade om min dator och jag hade ingen aning om att det fanns ett Tech Demo.

Har alltid undrat varför det finns så mycket folk på forum som leker "tuffa" och ska vara dryga.. Men men, det är väl så det är på internet nu för tiden.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Vad krävs det för dator för att köra spelet på högsta i 1080p med ca. 60 fps??

Ett 770/680/7970 är nog /grafikmässigt lagom om du vill maxa spelet i 1080p
Men då får man komma ihåg att detta spel inte är speciellt bra optimerat. Du får räkna med lite fps-drops då och då, även med de kraftigaste systemen. Förhoppningsvis så kommer detta att lösas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Ser ut som det här kan få samma ''path'' som Kerbal Space Program, börjar smått o billigt men drar sig snart mot toppen!

Det hoppas jag på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Nix, pratade om min dator och jag hade ingen aning om att det fanns ett Tech Demo.

Har alltid undrat varför det finns så mycket folk på forum som leker "tuffa" och ska vara dryga.. Men men, det är väl så det är på internet nu för tiden.

Fanns i femte inlägget en länk direkt till demot samt så kunde man klicka på sidan direkt till "Techdemo".

Vet nu inte varför du blev bitter. I ditt andra inlägg så lät det mer som att du hade hittat alla reglage men inte gett dig på karamellen, i hopp om att nån annan skulle kunna svara hur din maskin förstår sig på och fungerar i programmet.
Vilket jag valde att skoja om...

Oh well.

Permalänk
Medlem

En fråga, kommer man kunna köra i den där fysik testvärlden ? typ göra egna hinder osv ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

En fråga, kommer man kunna köra i den där fysik testvärlden ? typ göra egna hinder osv ?

Till viss del ja. Just nu kan man spawna några enstaka saker. Men de är en av de sakerna som kan komma senare.
Fast det finns en bana med i spelet (och många att ladda ner) som är full av ramper, hinder, stolpar, rör mm. Där man kan testa fysiken!

Permalänk

jag har funderar på att skaffa spelet men tror/vet du om ett Radeon HD 6870 kan köra spelet i 1080p?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deluxefob:

jag har funderar på att skaffa spelet men tror/vet du om ett Radeon HD 6870 kan köra spelet i 1080p?

Nja.. Du lär behöva dra ner inställningarna rejält ifall du iallafall vill ha 45fps. Ladda ner demot och testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ompan:

Nja.. Du lär behöva dra ner inställningarna rejält ifall du iallafall vill ha 45fps. Ladda ner demot och testa!

Tror du att AMD Radeon HD 7800 Series klarar av de? Har dock bara 4gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av ByArtxZz:

Tror du att AMD Radeon HD 7800 Series klarar av de? Har dock bara 4gb ram

Varför testar du inte själv?

Permalänk

Jag spelade spelet på låg grafik med mitt 5570, och det låg på 35 FPs, med 4gig ram.