Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Menar att jag beställde via Mexikansk VPN, kreditkort landet var sverige samt adressen.

Samma här, Mexiko med HMA Pro VPN. Har prövat två gånger utan någon att lyckas.

Läste dock på EA's forum att det var ett känt fel och att pengarna man förlorar kommer man få tillbaka om ca 1 vecka. Det hade något att göra med att man kollar om Kortet är giltigt genom att skicka $1.

Får ta och pröva igen senare

Edit: Använde du e-kort eller Standard kortet?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

http://fast2play.se/pre-orders/battlefield-4-ea-origin-key.ht... Där har ni BF4 (Origin förbeställning?) för det billigaste jag hittade, 338,90kr

Hur är det med Koden?

Får man den timmen man har köpt spelet eller får man den vid release?

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Samma här, Mexiko med HMA Pro VPN. Har prövat två gånger utan någon att lyckas.

Läste dock på EA's forum att det var ett känt fel och att pengarna man förlorar kommer man få tillbaka om ca 1 vecka. Det hade något att göra med att man kollar om Kortet är giltigt genom att skicka $1.

Får ta och pröva igen senare

Edit: Använde du e-kort eller Standard kortet?

Standard kort antar jag. Man stänger ju ändå av VPN:en innan man skickar kortuppgifterna.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Jag avskyr EA då de spärrade mitt acc för några år sedan då jag i bfbc2 var i relativt hög level, så jag är beredd på att gå långt med det här. Jag försökte mig på korreWorres metod vilket också fungerade (tack). Förhoppningsvis håller det till skillnad från förra gången. Pengarna har inte dragits ännu så vet ej hur mycket det blir, men troligtvis landar det någonstans mellan 450-500 kr enligt mina uträkningar, då med bf4 standard edition och dessutom bf4 premium, jämfört med de 1100 kronorna jag annars hade fått betala. Spelet har dykt upp i mitt Origin och jag kan också se att expansionerna som följer med premium är förbokade.

För er andra som är intresserade kommer en liten guide:
1. Skaffa en vpn med mexikansk IP och starta den. Jag använde Hidemyass vpn vilket kostade mig 67 kr för en månad, och smidigt var det att fixa.
2. Gå till Origin, logga in, lägg spelet i din kundvagn och gå vidare till checkout. Chrome's översättningsfuktion underlättar saker och ting om du inte kan spanska.
3. När du kommer till sidan där du fyller i kreditkortsinformationen stänger du av din VPN och fyller i det som krävs. Svensk address och Visa bankkontokort funkade för mig.
4. Klicka dig vidare och godkänn sedan villkoren för Origin. Efter detta borde du få bokningsbekräftelsen och spelen läggs in på ditt Originkonto.

Cred går till korreWorre.

Permalänk
Medlem

Har försökt en hel del under dagen men har bara fått det här meddelandet.

Tu solicitud no pudo ser procesada. No podemos verificar esta tarjeta de crédito. Din förfrågan kunde inte bearbetas. Vi kan inte verifiera detta kreditkort.

Kanske Swedbank har blockat något eftersom jag prövat en del.. Ingen annan som har fått det?

Edit: blev så efter andra försöket.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Jag fick också det meddelandet, men det var då jag testade med proxy. Vpn funkade däremot fint för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Har försökt en hel del under dagen men har bara fått det här meddelandet.

Tu solicitud no pudo ser procesada. No podemos verificar esta tarjeta de crédito. Din förfrågan kunde inte bearbetas. Vi kan inte verifiera detta kreditkort.

Kanske Swedbank har blockat något eftersom jag prövat en del.. Ingen annan som har fått det?

Edit: blev så efter andra försöket.

Får samma svar. Testat med MasterCard och får då INVOICEFAILED. Med Visa Bankkort får jag samma problem som ovan. Kör med HMA vpn. Någon som vet hur man löser detta?

Permalänk

Det funkade bra med proxy (brasilianska) för mig. Inte vpn. Visakort och stängde av proxy innan jag tryckte på slutför.

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommybellan:

Det funkade bra med proxy (brasilianska) för mig. Inte vpn. Visakort och stängde av proxy innan jag tryckte på slutför.

Vad kostar det i Brasilien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av go-go-go:

Får samma svar. Testat med MasterCard och får då INVOICEFAILED. Med Visa Bankkort får jag samma problem som ovan. Kör med HMA vpn. Någon som vet hur man löser detta?

Skulle kunna vara så att EA har blockat HMAs server, eftersom det bara finns en server i Mexiko så lär det inte vara så svårt för EA.
Dock så värkar det vara fler "legit" personer som har INVOICEFAILED problemet så det behöver ju inte heller va det.
Vill personligen inte pröva en proxy eftersom det är enkelt för ägaren av proxyn att få fram lösenord och kort information. När jag köpte BF3 Premium från Indien så var jag tvungen att skaffa ett nytt bankkort och bytta lösen på Origin samnt Gmail.

Jag har prövat OpenVPN, PPTP och L2TP. Visa standard kort och Visa e-kort. Ha igång VPN vid steg 2 och ha den avstängd. Men har inte fått det att gå igenom.

Skrivet av go-go-go:

Vad kostar det i Brasilien?

India: Delux: 3,999.00 = 394.345 SEK Standard: 3,499.00 = 344.996 SEK Premium: 2,999.00 = 295.697 SEK Brazil: Delux: 139,90 = 390.455 SEK Standard: 99,90 = 278.817 SEK Premium: 99,90 = 278.817 SEK Mexico: Delux: 649.00 = 320.575 SEK Standard: 499.00 = 246.486 SEK Premium: 399.00 = 197.090 SEK

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av go-go-go:

Får samma svar. Testat med MasterCard och får då INVOICEFAILED. Med Visa Bankkort får jag samma problem som ovan. Kör med HMA vpn. Någon som vet hur man löser detta?

Fick det meddelandet på Indien och Mexiko men fungerade med Brasilien, beställde idag.

Permalänk
Medlem

Testat med VPN och proxies och får inte INVOICFAILED längre utan bara:

Tu solicitud no pudo ser procesada.

No podemos verificar esta tarjeta de crédito.

Oavsett kort.

edit: Testat med brasilien och får ett felmeddelande när jag loggar in med mitt origin konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fick det meddelandet på Indien och Mexiko men fungerade med Brasilien, beställde idag.

Prövade nyss Brasilien men får samma fel där, att det inte går att verifiera kortet. Och när jag prövade med Paypal så står det att det är ett ogiltigt "item" i min varukorg när jag försöker köpa BF4 Standard och BF4 Premium...

Prövade ta bort Premium, använde Brasilien som land. Fick inget att fungera :/

Börjar tro att allt ligger på EAs sida, att de har stora tekniska problem och man kan lyckas om man har lite tur. Jag har ingen tur
Får ta och vänta någon vecka och pröva igen

Edit:
Kollat lite på andra ställen där man skulle kunna köpa BF4 billigt. Och Amazon säljer till oss svenskar för ca 315 kr
Dock så finns det inte Premium att köpa.

http://www.amazon.co.uk/Battlefield-4-Online-Game-Code/dp/B00...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Vill personligen inte pröva en proxy eftersom det är enkelt för ägaren av proxyn att få fram lösenord och kort information. När jag köpte BF3 Premium från Indien så var jag tvungen att skaffa ett nytt bankkort och bytta lösen på Origin samnt Gmail

Detta verkar lite skumt om du frågar mig. Jag gjorde lite research och kom fram till att proxyinnehavaren bara kunde få ut värdelös information, givet att du hade en https-anslutning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Måste definitivt prova att köpa via mexikansk proxy om man kan få spelet och premium för ~350 kr.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Testade precis och det funkade felfritt med en mexikansk proxy! Har VISA-kort och använde mig av E-kort vid köpet.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Testade precis och det funkade felfritt med en mexikansk proxy! Har VISA-kort och använde mig av E-kort vid köpet.

Vilken proxy adress använde du?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Vilken proxy adress använde du?

200.52.172.66 Port: 8080

*edit*

Inlägg nummer 800!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Har försökt en hel del under dagen men har bara fått det här meddelandet.

Tu solicitud no pudo ser procesada. No podemos verificar esta tarjeta de crédito. Din förfrågan kunde inte bearbetas. Vi kan inte verifiera detta kreditkort.

Kanske Swedbank har blockat något eftersom jag prövat en del.. Ingen annan som har fått det?

Edit: blev så efter andra försöket.

Har samma problem som dig och jag har också Swedbank.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk

De blir vanilla(vanlig bf4 på dvd) för mig sen premium när jag börjar tröttna på standardkartorna/när Asssult DLC'n kommer ut så får man ändå China Rising.... betalar inte 700kr för ett spel bara för man får en DLC. De misstaget gjorde ju många med BF3... ?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

De blir vanilla(vanlig bf4 på dvd) för mig sen premium när jag börjar tröttna på standardkartorna/när Asssult DLC'n kommer ut så får man ändå China Rising.... betalar inte 700kr för ett spel bara för man får en DLC. De misstaget gjorde ju många med BF3... ?

eh va?...hänger inte med nu. menar du deluxe edition elr vadå för 700kr`?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

eh va?...hänger inte med nu. menar du deluxe edition elr vadå för 700kr`?

Jag mena 499kr på Origin
Eftersom jag har alla andra spel i fodral så vill jag även ha BF4 i samlingen

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Har samma problem som dig och jag har också Swedbank.

Vad använder du för VPN/proxy?

Prövade tidigare idag men med en proxy och inte med en VPN. Alltså inte HMA pro VPN's Mexikanska server. Och då kommer man förbi det. Värkar som om EA har blockerat HMAs VPN för Mexiko nu...

Dock så kom jag inte längre än så. Tillbaka till INVOICEFAILED och EA fortsätter att drar pengar för varje försök. 2 "dragningar" per försök...
Men enligt en tråd om felet "INVOICEFAILED" på EAs forum är det pengar som man senare får tillbaka. Pengarna dras för att se om kontot är riktigt.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Inga pengar har dragits än vad jag kan se (kanske blivit reserverade?) men har ett BF4 på mitt origin konto och beställningshistoriken på Origin visar att allt är ok.

Hur lång tid tog det innan spelet syntes i origin för dig?

Köpte mitt BF4-premium för ca 18 timmar sedan, men inget syns i origin. Kollar man orderhistorik står det "Debiterad" under status, men inga pengar har ännu dragits.

Antar att det beror på att jag inte köpte Battlefield 4.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av Gwaniiz:

Hur lång tid tog det innan spelet syntes i origin för dig?

Köpte mitt BF4-premium för ca 18 timmar sedan, men inget syns i origin. Kollar man orderhistorik står det "Debiterad" under status, men inga pengar har ännu dragits.

Antar att det beror på att jag inte köpte Battlefield 4.

Tror det syntes nästan direkt faktiskt.

Står såhär i orderhistoriken:

2013-08-29 Battlefield 4™ Beställningsnummer: XXXXXXX Debiterad 499,00 MXN

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

BF4 + Premium förbokat! 445kr!

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Vad använder du för VPN/proxy?

Prövade tidigare idag men med en proxy och inte med en VPN. Alltså inte HMA pro VPN's Mexikanska server. Och då kommer man förbi det. Värkar som om EA har blockerat HMAs VPN för Mexiko nu...

Dock så kom jag inte längre än så. Tillbaka till INVOICEFAILED och EA fortsätter att drar pengar för varje försök. 2 "dragningar" per försök...
Men enligt en tråd om felet "INVOICEFAILED" på EAs forum är det pengar som man senare får tillbaka. Pengarna dras för att se om kontot är riktigt.

http://i.imgur.com/RUCKGzZ.png

Jag använde denna proxy 189.203.225.194:8080

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Så nu fixade jag delux för 649 mexikanska men pengarna har ej dragits än men bf4 delux finns i origin, när drogs pengarna hos er?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Så nu fixade jag delux för 649 mexikanska

Får jag fråga vilken proxy/VPN du använde?

Edit: Och stängde du av den mitt i betalningen eller hade du på den hela vägen?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Får jag fråga vilken proxy/VPN du använde?

Edit: Och stängde du av den mitt i betalningen eller hade du på den hela vägen?

Hittade proxy via hidemyass proxy list, finns 2 mexikanska
187.149.234.241 3128 Mexico HTTPS High +KA

Och använde den fram till att jag skulle fylla i mina kort uppgifter som går via visa och swedbank. Då stängde jag av den och angav min svenska adress men land mexico. Jag loggade såklart in på origin under betalningen då den ville det.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt