Permalänk
Medlem

Mikrofon tips!

Hej!
Jag sitter hemma med ett par ATH-M50's och tycker att de är BÄST, men de har ju ingen mick så man kan ju inte snacka med kompisarna på något bra sätt
så nu på senaste tiden har jag kört skype genom iphone. så nu tycker jag att det är dags att köpa en bra mick till datorn, jag kan tänka mig lägga 200-350kr, den ska vara bra till skype och ha hög ljudkvalite, gärna ska den funka bra till Youtube commantaries också, och som sagt så hög ljudkvalite för pengarna som möjligt. Det kvittar om det är en sådan som står på skrivbordet eller om det är en mindre som man sätter fast på kläder, men helst en sådan som man stället på skrivbordet.

Har ni några tips/förslag?
MVH

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem

Med den budgeten måste du vända på det:

Jag har 200-300 kronor och vill ha en mic som är så lite dålig som möjligt.

Generellt gäller att samtliga skrivbordsmicar som kostar under tusenlappen är absolut värdelösa för alla som måste lyssna på dig. Den plockar upp ljud från överallt och så fort du rör dig, trycker på tangentbordet, andas, fiser, vad som helst - så hör alla det.

Det är absolut fruktansvärt att prata med någon som har en laptop/table mic som inte är svindyr, d.v.s studio-mic.

Kör ett billigt headset så kommer det bli bättre ljudkvalitet då micen inte måste vara lika stark som en mygga/table och folk kommer orka prata med dig på skype.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Med den budgeten måste du vända på det:

Jag har 200-300 kronor och vill ha en mic som är så lite dålig som möjligt.

Generellt gäller att samtliga skrivbordsmicar som kostar under tusenlappen är absolut värdelösa för alla som måste lyssna på dig. Den plockar upp ljud från överallt och så fort du rör dig, trycker på tangentbordet, andas, fiser, vad som helst - så hör alla det.

Det är absolut fruktansvärt att prata med någon som har en laptop/table mic som inte är svindyr, d.v.s studio-mic.

Kör ett billigt headset så kommer det bli bättre ljudkvalitet då micen inte måste vara lika stark som en mygga/table och folk kommer orka prata med dig på skype.

Men hur tror du den här e?

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

MVH

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Avstängd

Köp en modmic för ~300:- inklusive frakt.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jag tror den är sjukt dålig och kommer bli en plåga för alla du pratar med, kanske så till den milda grad att de inte längre vill vara på Skype tillsammans med dig.

Permalänk
Skrivet av Z0lid1ce:

Har ni några tips/förslag?
MVH

Kopierar min text från en annan tråd

"Jag vill tipsa om en mic jag stötte på i något forum.

Du hittar den på dealextreme: http://dx.com/p/mini-clip-on-microphone-7080

Jag använder den själv och mina två söner med. Av kompisar har jag fått höra att det är bra ljudkvalitet, det kan jag även höra på mina söners röster. Min äldsta son har den på kabeln till lurarna och min yngre sätter den i kläderna. De är med andra ord inte riktningskänsliga.

jag köpte 10 st ifall någon skulle vara dålig. Om man klickar på enable bulkrate i "shopping cart" så går priset ner. För min del så betalade jag 125 kr inklusive frakt. 12,5 kr/mic är överkomligt även om man inte tycker om dem. "

Den är såpass billig att man har råd att testa.

Zalmans mic har jag tidigare kört med under många år men nu övergivit, dealextremes mic är betydligt bättre.