Visa signatur
Den som tar, han har.
Jag säger bara: FAN vad den låter. Suset är rätt påtagligt (då jag har fläktgaller/mesh-panel både i toppen och sidan av chassit) men det som verkligen stör mig är det lite lätt gälla brummande/surrande man hör. Typ, bzumzumzzuumbzuumzumzumzumzzuumzumzumzumzuuumbzuuumbzuuumzuuuum. U:en sumboliserar längden på...äh, ni fattar. Den körs på full hastighet men av nån anledning verkar HWMonitor visa 9V i +12V sektionen. Se här:
Varför visar den inte korrekt information där? Och försvinner det där höga/ljusa brummande/surrande ljudet om jag sänker den till 9V istället för att köra på full hastighet? Eller måste jag byta ut fläktarna på den till t.ex. Thermalright TY-140?
Jag kan också höra ett annat lite mer konstant och ljusare "nnnnnn" men jag gissar på att det är motorn på nämnda fläktar (då jag även har en som chassifläkt). Detta ljudet är dock mycket mer acceptabelt, om än något irriterande.
Jag hör däremot ett betydligt grövre/lägre/mörkare konstant brummande som jag har bekräftat kommer från en av mina 200mm-fläktar i chassit. Och detta brummandet stör mig nåt otroligt. Det ljudet hörde jag inte innan jag skaffade den här kylaren eller andra, nya fläktar i mitt chassi. Det hörs inte när man håller huvudet nära chassit men så fort man kommer ca 50cm eller längre ifrån så hörs det tydligt.
Kan såna saker påverka ljudbilden hos fläktar som redan finns där?
Den som tar, han har.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2024 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.