Iphone 5 hänger sig,snart jag med.

Permalänk
Medlem

Iphone 5 hänger sig,snart jag med.

Okej,hejsan,ska försöka ta detta lugnt utan att slänga med allt för mycket svordomar och föraöka skriva så bra som möjligt..

Jag har en Iphone 5 (inte s/c)
det första problemet var att låsknappen slutade fungera,nej jag har inte tappat den eller liknande då jag tar hand om mina mobiler och prylar. men låsknappen glappar,så den funkar 1/10000 del av fallen. nu har skiten fryst vid inställningar, jag kan inte låsa skärmen via AssistiveTouch heller, jag trycker på att skärmen ska låsas och jag ser att touchen svarar men INGET händer, jag har testat att sätta 1 minut till att skärmen slocknar,testat att dubbel klicka på hem knappen..finns det något mer eller ska får jag gå och skrika på butiken jag köpte mobilen hos imorgon?
tacksam för svar.

MvH// Ytterst Bekymrad student

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ItsLea:

Okej,hejsan,ska försöka ta detta lugnt utan att slänga med allt för mycket svordomar och föraöka skriva så bra som möjligt..

det första problemet var att låsknappen slutade fungera,nej jag har inte tappat den eller liknande då jag tar hand om mina mobiler och prylar. men låsknappen glappar,så den funkar 1/10000 del av fallen. nu har skiten fryst vid inställningar, jag kan inte låsa skärmen via AssistiveTouch heller, jag trycker på att skärmen ska låsas och jag ser att touchen svarar men INGET händer, jag har testat att sätta 1 minut till att skärmen slocknar,testat att dubbel klicka på hem knappen..finns det något mer eller ska får jag gå och skrika på butiken jag köpte mobilen hos imorgon?
tacksam för svar.

Vad händer om du provar en återställning via iTunes?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Vad händer om du provar en återställning via iTunes?

grejen är den att jag är väl inte den säkraste på itunes och sitter på en skoldator,men kan väl försöka antar jag!

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem

Knalla ner till butiken du köpte den i och säg att vill ha en ny, då denna verkar vara defekt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Vad skulle hända om du bara lät den ligga så den dog?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk

Har samma problem med min femma.. Hänger sig, slår av sig själv och drar ur batteriet väldigt fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Vad skulle hända om du bara lät den ligga så den dog?

Skrivet av jokkan1338:

Har samma problem med min femma.. Hänger sig, slår av sig själv och drar ur batteriet väldigt fort.

problemet är det att min låsknapp fungerar inte,så även om jag skulle lykas stänga av den, ja..får inte igång den igen då..

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ItsLea:

problemet är det att min låsknapp fungerar inte,så även om jag skulle lykas stänga av den, ja..får inte igång den igen då..

Om problemet är i mjukvaran så bör en omstart lösa problemet, åtminstone temporärt så du kan göra en återställning. Är det å andra sidan ett hårdvaruproblem så går det på garanti/reklamationsrätt.

Visa signatur

* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Om problemet är i mjukvaran så bör en omstart lösa problemet, åtminstone temporärt så du kan göra en återställning. Är det å andra sidan ett hårdvaruproblem så går det på garanti/reklamationsrätt.

tack! men hur ska jag göra? det är båda mjuk och hårdvara..skärmen sängs inte av,blir orolig...

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ItsLea:

tack! men hur ska jag göra? det är båda mjuk och hårdvara..skärmen sängs inte av,blir orolig...

Well, börja med att ansluta den till en dator med iTunes på. Kör en återställning, om det går. Om problemet kvarstår, eller en återställning inte går att genomföra, ta tillbaka den till där du köpte den för ett byte eller reparation.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Well, börja med att ansluta den till en dator med iTunes på. Kör en återställning, om det går. Om problemet kvarstår, eller en återställning inte går att genomföra, ta tillbaka den till där du köpte den för ett byte eller reparation.

tackar!:)

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem

Lyckas du få kontakt med iTunes så glöm inte att göra en säkerhetskopia innan du återställer. Om det nu går..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Traskade iväg till Tele2 och berättade vad som var fel. Snubben berättade för mig att så fort reparatörerna sätt vad som är fel så skickar dom en helt. Tog en vecka innan jag satt i soffan med en helt ny telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seithu:

Hade samma problem. Traskade iväg till Tele2 och berättade vad som var fel. Snubben berättade för mig att så fort reparatörerna sätt vad som är fel så skickar dom en helt. Tog en vecka innan jag satt i soffan med en helt ny telefon.

det var ju faktiskt bra..men jag vill ju inte riktigt förlora allt..:/

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

det var ju faktiskt bra..men jag vill ju inte riktigt förlora allt..:/

om du säkerhetskopierar tellefonen i iTunes/iCloud förlorar du inget.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

om du säkerhetskopierar tellefonen i iTunes/iCloud förlorar du inget.

den tar dock inte emot något,gjort om det säkert 5 gånger.

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem

Ursäkta denna poänglösa och totalt offtopic kommentar, men jag är bara tvungen att ge kudos för trådrubriken. Gav en cyniker ett gott och välbehövligt skratt : )

Ont: Hoppas problemet med telefonen löser sig!

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

tacksam för svar.

Ring Apple, kolla om du har Apple Care kvar på mobilen. Förklara problemet och så kommer dom och hämtar dagen efter där den skickas och bytts ut mot en helt ny. Tar ungefär tre dagar. Gjorde det för mig iaf! Lycka till. Han/Hon kommer också säga att du ska säkerhetskopiera mobilen innan den skickas.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X870 Hero / 7900X / 4080 / 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

den tar dock inte emot något,gjort om det säkert 5 gånger.

Skulle tipsa dig om att FÖRST göra en backup till itunes och sätta igång iCloud.
http://support.apple.com/kb/ht1766?viewlocale=de_de

Sen skulle jag också vilja att du går till butiken du köpte den i och förklarar och låter dem titta på den. Precis som någon nämnde.

Är det mindre än 1 år sedan du införskaffade den? Isf kan du gå till en Apple Store (Malmö, Helsingborg och Täby C) så ordnar dom med allting i butiken (skickar aldrig iväg något). Är det längre än 1 år sedan så är ditt bästa val köpstället (om du inte har Apple Care protection plan, 2 års garanti)

I Sverige har vi 1 års garanti när vi köper något och 3 års reklamationsrätt, med vissa begränsningar. Dock innefattar den sistnämnda bara fabriksfel osv.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Ursäkta denna poänglösa och totalt offtopic kommentar, men jag är bara tvungen att ge kudos för trådrubriken. Gav en cyniker ett gott och välbehövligt skratt : )

Ont: Hoppas problemet med telefonen löser sig!

Haha,jo det var lite poängen:D
det får vi hoppas!

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem

Reklamerade min frus iPhone5 hos tre pga att låsknappen knappt funkade. (Grantin (1år) hade alltså gått ut.)
Tog 4 dagar så fick hon en "industrirekonditionerad enhet". Den såg ny ut och fungerar felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussii:

Skulle tipsa dig om att FÖRST göra en backup till itunes och sätta igång iCloud.
http://support.apple.com/kb/ht1766?viewlocale=de_de

Sen skulle jag också vilja att du går till butiken du köpte den i och förklarar och låter dem titta på den. Precis som någon nämnde.

Är det mindre än 1 år sedan du införskaffade den? Isf kan du gå till en Apple Store (Malmö, Helsingborg och Täby C) så ordnar dom med allting i butiken (skickar aldrig iväg något). Är det längre än 1 år sedan så är ditt bästa val köpstället (om du inte har Apple Care protection plan, 2 års garanti)

I Sverige har vi 1 års garanti när vi köper något och 3 års reklamationsrätt, med vissa begränsningar. Dock innefattar den sistnämnda bara fabriksfel osv.

ooh! tack för det långa svaret! jag ska ta och ta mig ner till mediamarkt imorgon och se om jag kan fixa det, tack för alla svaren, jag ska ta och fixa det!

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk

Du startar en iPhone med trasig låsknapp genom att stoppa i laddaren

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

ooh! tack för det långa svaret! jag ska ta och ta mig ner till mediamarkt imorgon och se om jag kan fixa det, tack för alla svaren, jag ska ta och fixa det!

Inga problem! Hoppas det löser sig, annars finns vi kvar här om du har fler frågor (:

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussii:

Inga problem! Hoppas det löser sig, annars finns vi kvar här om du har fler frågor (:

tack! det löste sig nu

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ItsLea:

tack! det löste sig nu

Sååå....vad hände?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Sååå....vad hände?

Mjo, fick ordning på min gamla iphone5 så använder den ett tag och kommer antagligen få en 5s på julen.:)

Visa signatur

Lea här ^-^/