Permalänk

Produkt: The Hobbit - Extended Version Blu-Ray
Ordinare pris: runt 249kr + frakt
Inköpspris: 188 kr inkl frakt
Butik: CDON.se
Motivering till inköp: Har väntat på att extended version ska gå under 200 kr så slog till på den.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Jag nappade på det här erbjudandet:

https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom?sd...

Det är fortfarande någon dag kvar så det är inte försent ännu för den som vill ha PS och Lightroom till en vettig kostnad.

Permalänk

Produkt: Battlefield 4, including china rising
Ordinare pris: ca 380kr (500kr cdon)
Inköpspris: 199kr (249 - 50)
Butik: cdon
Motivering till inköp: Julklapp till brorsan

Permalänk

Produkt: Acer Aspire S7 11.6
Ordinare pris: 7000kr
Inköpspris: 4200kr
Butik: Electroworld
Motivering till inköp: Har under några månader letat efter en liten, lätt, bra och billig laptop för studier.

För tillfället ganska nöjd, hoppas man bara inte blev blåst i alla fall...

Permalänk
Inaktiv

Går butikerna fortfarande går med vinst?? måste dom ju göra?

Permalänk
Medlem

Produkt: CS GO
Ordinare pris: 14£
Inköpspris: 4£
Butik: Steam
Motivering till inköp: Köpsugen
Sitter och väntar på fler erbjudanden på Steam.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Produkt: Trine 1
Ordinare pris: 7,99 euro (ca 71kr)
Inköpspris: 0,79 euro (ca 7kr)
Butik: http://store.steampowered.com/Steam
Motivering till inköp: Gillade tvåan.

Permalänk
Medlem

Köpte en Qpad 5k mus från CDON. Kostade 549 men fick den för 449 med en rabatt kod. (Var frifrakt också).

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Då det är så många olika saker som kan ha inköps tror jag att tråden passar bäst här.

Permalänk
Medlem

Produkt: Battlefield 4 + China Rising
Ordinare pris: 499
Inköpspris: 249
Butik: www.CDON.com
Motivering till inköp: Hade tänkt att köpa BF4 just igår. Gick in på prisjakt så vips! Battlefield 4 - 249:- Ett riktigt kap.

Visa signatur

moderkort: MSI Z87-SO2 Inet Edition
processor: i5 4670K @ stock
grafikkort: Powercolor 7970 3gb OC
RAM: Adata 8gb 1600mhz
chassi: Corsair Carbide 200r

Permalänk
Medlem

Produkt Red Alert 3 (Steam)
Ordinarie pris: 9,99€
Inköpspris: 4,99€
Motivering till inköp: Har inte spelat Red Alert 3 faktiskt, och jag tyckte att detta var en så pass patetiskt Black Friday att jag kände mig tvingad att köpa något...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Produkt: payday 2
Ordinare pris: 30
Inköpspris: 7,5 euro
Butik: Steam
Motivering till inköp: Velat ha länge men aldrig kommit till "skott"

Sen lite julklappar på ebay

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Produkt: LG G2 32 Gb, Svart
Ordinare pris: 4389 kr
Inköpspris: 3950 kr
Butik: Electroworld
Motivering till inköp: Electroworld sänkte hela sitt sortiment med 10%. Ingen stor rabatt, men jag hade tänkt köpa den och det är det bästa nypriset den gått för i Sverige hittills (utom när Ginza råkade sälja den för 3800 kr och hävde köpen till allas förtret)

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Produkt: Netgear WNR3500L
Ordinare pris: 390kr
Inköpspris: 292kr inkl frakt
Butik: Cdon
Motivering till inköp: Har varit på väg att köpa den tidigare då jag snart behöver en ny router. Så 100 kr rabatt på lägsta priset var inte fel.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd

Produkt: Ipad mini 64gb+cellular
Ordinare pris: 4900:- tror jag
Inköpspris: 2500:-
Butik: Kullander
Motivering till inköp: Är i behov av en surfplatta efter jag sålt min xoom men är tveksam till skärmen och kanske säljer den.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Produkt: ipad air 10% av @ electro, gta v för 299 @ webhallen.
Ordinare pris: -
Inköpspris:--
Butik: -
Motivering till inköp: for the lolz

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Det fanns inte så många bra erbjudanden på årets Black Friday, det är inte direkt så som i USA att det blir 90-95% på typ allt.
Moralet i detta inlägg är, att man ska göra kap på begagnade saker på t.ex. blocket och köp/sälj grupper på Facebook, för att köpa saker billigt, och samtidigt spara på miljön. Det är väl bättre och köpa en begagnad sak, istället för att man ska va tvungen och slänga den och förorena miljön, och sen slösa bort resurser, förorena miljön igen, för att tillverka en ny som då kunden ska köpa i affären...

Tanken är god men begagnatköp är förenat med många olika risker, risken att bli blåst och risken av varan går sönder och garantin inte gäller är väl de klart största riskerna.

Det ska till en rejäl prisskillnad för att motivera mig att köpa beg. skulle aldrig köpa en telefon som har nypris på 4000 och begpris på 3000 t.ex. då kan jag lika gärna köpa nytt.

Permalänk

Ja, ja, men det var därför jag skrev att det är kap man ska göra, då har man en stor marginal Men sen, vad är felet med att köpa begagnade spel t.ex.? Så länge de fungerar (det brukar man kunna kolla på plats) så är det väl bara att köpa och spara? De enda spelen jag har köpt för ord pris var gta serien (alla) och forza serien (2-4 + horizon + xbone och fm5), allt på releasedagen. Alla andra spel är det kraftiga reor eller begagnat pris som gäller, då 600kr+ för ett spel är för mycket.

När det dock gäller telefoner så sant, man vet ju aldrig vad som hänt med telefonen innan och när den kommer dö, då det är en bärbar enhet och drabbas hela tiden av att man tappar den osv.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om det var Black friday erbjudande eller ett julerbjudande men struntsam.

Köpte ett par Denon AH-D1100 från Hifiklubben för 598kr kostade 1200kr innan
http://www.hifiklubben.se/Products/denon-ah-d1100-horlur-2943...

Motiveringen var att mina förra lurar började glappa, hade kollat in dessa lurar när dom låg på 1200kr och köpte dom när dom gick ner till 598kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Fast många av de större elektronikkedjorna har kört med "black Friday" reor i Sverige sedan ett par år tillbaks i tiden, kanske längre så vit jag vet.

Som skönt är har jag som lyckats missa det.

Skrivet av tomten51:

Sedan har vi mycket gemensamt med amerikansk kultur. USA råkar (fortfarande) vara världens stormakt som även exporterar majoriteten av den kultur som vi i norden väljer att, i brist på bättre ord "konsumera". De är inte konstigt att vi tar efter dem.

Ja, och det blir värre och värre för varje generation. Men bara för att man kan, så måste man inte svälja allt.

Skrivet av tomten51:

Sedan finns ju alltid vinstintresset hos butiksägarna som knappast skadar, globalism osv.

Det beror på om man anser att nuvarande "västerländska" (egoist)ekonomin är hållbar, vilket jag är tämligen säker på att den inte är. Enligt mig så är det mer skadligt än bra.

Globalism, som i att sätta världen som helhet före enskilda nationer, kan på många sätt vara bra. Globalism, som i att en nation sprider sitt politiska inflytande över hela världen, kan jag dock inte se något positivt med överhuvudtaget, och det ämnar jag att stå emot.

Skrivet av tomten51:

De där oh nej Macdonalds tåget har gått för länge sedan.

Det beror på var i landet man bor. Dånken har funnits här i några år vid två olika tillfällen, men har gått i konkurs båda gångerna.

Skrivet av tomten51:

" "Black Friday", dafuq? " är närmast ett paradoxalt yttrande i det samanhanget.

Ett mildare uttryck än "vad ända in i helvete" som jag tänkte skriva från början, men ja, du har en poäng.

Nåväl, jag har dragit ut ett sidospår som inte hör hemma i den här tråden, så jag borde inte lägga mer räls än vad jag redan gjort.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Går butikerna fortfarande går med vinst?? måste dom ju göra?

Oftast har man ca. 70% marginal på sina varor, så även vid 50% rabatt gör företaget typ en vinst. Men vinsten ska ju finansiera tjänster som tillser att produkten finns också.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Robban75:

Oftast har man ca. 70% marginal på sina varor, så även vid 50% rabatt gör företaget typ en vinst. Men vinsten ska ju finansiera tjänster som tillser att produkten finns också.

Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban75:

Oftast har man ca. 70% marginal på sina varor, så även vid 50% rabatt gör företaget typ en vinst. Men vinsten ska ju finansiera tjänster som tillser att produkten finns också.

70%? på kablar möjligtvis, men större saker är det snarare 10% på...

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

70%? på kablar möjligtvis, men större saker är det snarare 10% på...

Så du menar att samtliga företag går back så fort de har 10% rea? Att man kan finansiera ett företag som lagerför, har butik med personal och kundservice med endast 10% vinstmarginal?
Sorry dude, det är helt fel. Till och med 30% är en ganska dålig siffra när man egentligen bara förmedlar något...

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90