Nytt abbonemang som är gratis

Permalänk
Medlem

Kolla upp bolaget!

jag hittade ett moderbolag som ser suspekt ut.

jag tror att detta bara är till för att komma åt era kontaktuppgifter. Det koster ju inte mycket att skicka ut det där simkortet till er. Sen sitter ni och tittar på någon reklam... Ni får en urusel uppkoppling och så är det säkert att något annat krånglar eller som 3 inte är nöjd med. Det här bolaget går i kånken...

Det räcker att några handlar något så tjänar dom på något vis pengar.

Jag råder er att riktigt lusläsa det användaravtal som ni kommer att få teckna under och är det något som ni inte förstår i detta avtal så skriv inte på någonting.

Har på känn att detta avtal kommer att bestå av en bibel med text... Eller mest en massa obegriplig text där det står nånstans exempelvis : Detta avtal kan komma att ändras...

Sen hur är det mer att dom delar ut uppgifter till tredje part?

Men vist om det fungerar och om det är skötsamt så är det ju inte alls dumt... funderar på att fixa en liten ipad enbart för ett musikprogram och där kan kan ju slänga i ett sånt här kort. Sen har jag ju en extra telefon och där kan man ju slänga i ett annat?

Jag väntar för jag är något skeptiskt...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Avstängd

Okej borde inte batteri ta slut snabbt.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arre..:

Tackar!
Det kostade en del det där

Jo visst är det så. Det är dessutom en av de billigare varianterna. Annars har man ju dem genom abonnemang där kostnaden för själva modemet ofta är inbakat i månadsavgiften så man tänker inte på att de är dyra jäklar.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Jo visst är det så. Det är dessutom en av de billigare varianterna. Annars har man ju dem genom abonnemang där kostnaden för själva modemet ofta är inbakat i månadsavgiften så man tänker inte på att de är dyra jäklar.

Aja får spana efter någon senare då om detta skulle fungera

Permalänk
Medlem

http://www.foggmobile.com/ - Ingen reklam, men begränsat..

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Fedora

Permalänk

Har precis börjat prova Wifog, de går i 3:s 3G nät. Det fungerar bara i mobiltelefon eller i surfplatta, därför satte jag kortet i en gammal android mobil och delar ut nätet så jag kan surfa på datorn.
Har kört Bredbandskollen några gånger och ger 5-6 Mbit ner 1-2Mbit upp, ganska vanligt för 3G uppkoppling här. Enligt Wifog ska de börja erbjuda uppkoppling i 4G nätet i första kvartalet 2014(!).

Som sagt, precis börjat testa lite. Återkommer..

Från Wifogs hemsida:
"Varannan timme som du surfar visar vi 30-45 sekunders reklam. Surfa i 2 timmar, eller nå 100 Mb, titta på två till tre reklamsnuttar i 30-45 sek. med vår app blir du påmind automatiskt innan du ska titta på reklamen, och kan välja att titta när det passar dig inom tiden. Du kommer märka att det är lätt."
www.wifog.com

Visa signatur

Incredibly charming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soserious:

Har precis börjat prova Wifog, de går i 3:s 3G nät. Det fungerar bara i mobiltelefon eller i surfplatta, därför satte jag kortet i en gammal android mobil och delar ut nätet så jag kan surfa på datorn.
Har kört Bredbandskollen några gånger och ger 5-6 Mbit ner 1-2Mbit upp, ganska vanligt för 3G uppkoppling här. Enligt Wifog ska de börja erbjuda uppkoppling i 4G nätet i första kvartalet 2014(!).

Som sagt, precis börjat testa lite. Återkommer..

Från Wifogs hemsida:
"Varannan timme som du surfar visar vi 30-45 sekunders reklam. Surfa i 2 timmar, eller nå 100 Mb, titta på två till tre reklamsnuttar i 30-45 sek. med vår app blir du påmind automatiskt innan du ska titta på reklamen, och kan välja att titta när det passar dig inom tiden. Du kommer märka att det är lätt."
www.wifog.com

Får du gå in på appen och starta reklamen själv?
Jag menar då kan man ju göra det och sen gå och göra något annat medans det spelas upp.

Kan du isf surfa tex 200mb/4tim och sen kolla på 1.5min reklam direkt istället?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI HERO ATX | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | A-Data 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION | Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) | EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX | Noctua NH-U12S | Fractal Design Tesla R2 800W 80+ Gold | Fractal Design Define R4 Titanium | Windows 8.1 |