Mikrofonvolym sänker sig själv i Skype?

Permalänk
Medlem

Mikrofonvolym sänker sig själv i Skype?

Hej.

Har ett Sennheiser PC360 som jag använder för att snacka i skype mm. Om jag snackar i ungefär 5~ sek utan avbrott så sänks min mikrofonvolym av sig självt så att jag inte hörs alls. Slutar jag sedan prata 1 sekund och sedan pratar igen så hörs jag som vanligt.

Är det mitt headset som är trasigt? är det något med Windows 7 eller Skype?

Jag har bockat ur "Låt skype justera mikrofoninställningar" i Skype.

Någon som stött på liknande problem?

Permalänk
Medlem

Gå till ljud din mikrofon egenskaper avancerat sen kryssa bort tillåt program att ta full kontroll över denna enhet

Visa signatur

INTEL i7-4770K, OC to 4,1Ghz - 16GB - NV GTX780, 2GB - 1TB - SSD 128GB - DVD-RW - USB KBM - Win 8 - Water Cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av adasjo:

Gå till ljud din mikrofon egenskaper avancerat sen kryssa bort tillåt program att ta full kontroll över denna enhet

Gjorde det, men tyvärr fungerade det inte :/

Tack för tipset dock!

Kan det vara min mikrofon som är trasig?

Permalänk
Medlem

Vad är det

Vad är det för mikrofon

Visa signatur

INTEL i7-4770K, OC to 4,1Ghz - 16GB - NV GTX780, 2GB - 1TB - SSD 128GB - DVD-RW - USB KBM - Win 8 - Water Cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av adasjo:

Vad är det för mikrofon

Mikrofonen som sitter på Sennheiser PC360, så det är inget billigt skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Mikrofonen som sitter på Sennheiser PC360, så det är inget billigt skräp.

Har samma hörlurar som du har men jag har aldrig haft det problemet som du nämner. Kan det vara någon annan inställning i Skype?

Permalänk
Medlem

Det är Windows egenskaper som oftast ställer om detta. Nu nämner du iofs att ljudet för mikrofonen sänks, men oftast brukar det vara applikationerna vars ljud som sänks.

Men fortfarande värt att prova denna lösningen: http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/When-in-...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Regal:

Har samma hörlurar som du har men jag har aldrig haft det problemet som du nämner. Kan det vara någon annan inställning i Skype?

Jag tror det är mikrofonen det är fel på. Jag testade att spela in ljud med ljudinspelaren i Windows 7 och det var samma sak.

Antar att jag får skicka in det på RMA...

Permalänk
Medlem

Prova på en annan dator innan du börjar tänka på RMA och hela den biten

Visa signatur

Machina improba!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Hej.

Har ett Sennheiser PC360 som jag använder för att snacka i skype mm. Om jag snackar i ungefär 5~ sek utan avbrott så sänks min mikrofonvolym av sig självt så att jag inte hörs alls. Slutar jag sedan prata 1 sekund och sedan pratar igen så hörs jag som vanligt.

Är det mitt headset som är trasigt? är det något med Windows 7 eller Skype?

Jag har bockat ur "Låt skype justera mikrofoninställningar" i Skype.

Någon som stött på liknande problem?

I windows så finns det 2 olika inställningar man måste boka ur innan windows helt och håller låter bli att självmant ändra ljudinspelningarna på vissa enheter.

på samma ställe där man bokar ur att applikationer kan ändra ljud så finns det en till flik för kommunikation där man får ändra så att windows inte justerar volymen på ens mic.

Högerklicka på högtalaren som är i meny nere i högra hörnet för windows.
välj sedan inspelning/uppspelningsenheter. och sedan väljer du kommunikationsfliken och väljer att den inte ska göra något alls.

Har haft samma problem som du och detta har hjälp.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipp3r:

I windows så finns det 2 olika inställningar man måste boka ur innan windows helt och håller låter bli att självmant ändra ljudinspelningarna på vissa enheter.

på samma ställe där man bokar ur att applikationer kan ändra ljud så finns det en till flik för kommunikation där man får ändra så att windows inte justerar volymen på ens mic.

Högerklicka på högtalaren som är i meny nere i högra hörnet för windows.
välj sedan inspelning/uppspelningsenheter. och sedan väljer du kommunikationsfliken och väljer att den inte ska göra något alls.

Har haft samma problem som du och detta har hjälp.

det på kommunikations taben är väll för ljudet man hör själv och inte mikrofonen?

Förövrigt så antar jag att du har kryssat ur rutan :
http://gyazo.com/77fffc1d937c8dd528dc124787320990

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

det på kommunikations taben är väll för ljudet man hör själv och inte mikrofonen?

Förövrigt så antar jag att du har kryssat ur rutan :
http://gyazo.com/77fffc1d937c8dd528dc124787320990

Du kan ha helt rätt när jag tänker efter, hade bara för mig att det styrde över microfon också

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipp3r:

I windows så finns det 2 olika inställningar man måste boka ur innan windows helt och håller låter bli att självmant ändra ljudinspelningarna på vissa enheter.

på samma ställe där man bokar ur att applikationer kan ändra ljud så finns det en till flik för kommunikation där man får ändra så att windows inte justerar volymen på ens mic.

Högerklicka på högtalaren som är i meny nere i högra hörnet för windows.
välj sedan inspelning/uppspelningsenheter. och sedan väljer du kommunikationsfliken och väljer att den inte ska göra något alls.

Har haft samma problem som du och detta har hjälp.

Skrivet av Boozfob:

det på kommunikations taben är väll för ljudet man hör själv och inte mikrofonen?

Förövrigt så antar jag att du har kryssat ur rutan :
http://gyazo.com/77fffc1d937c8dd528dc124787320990

Har redan gjort det ni skriver, men problemet kvarstår. Den har fungerat felfritt i ca. 1 år nu och sen helt plötsligt blev det på detta vis.

Permalänk
Inaktiv

Ställ in hurivida Skype ska hantera mikronfonen eller inte, i programmet, inte i Windows kontrollpanel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Ställ in hurivida Skype ska hantera mikronfonen eller inte, i programmet, inte i Windows kontrollpanel.

Redan gjort.

Tror dock inte det är skype som är problemet, läser du mitt inlägg några steg upp så har jag testat spela in med ett program och lyssnat, problemet kvarstår.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zabera:

Redan gjort.

Tror dock inte det är skype som är problemet, läser du mitt inlägg några steg upp så har jag testat spela in med ett program och lyssnat, problemet kvarstår.

Då ber jag om ursäkt att jag missade det. Hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Då ber jag om ursäkt att jag missade det. Hoppas det löser sig.

Kan nu konstatera att det inte är skype det är fel på, utan det verkar vara något med mjukvaran, jag har en ruta i "Realtek HD-Ljudkonfiguration" som heter "Minskning av störningar" så uppstår detta fel, kryssar jag ur den så försvinner problemet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zabera:

Kan nu konstatera att det inte är skype det är fel på, utan det verkar vara något med mjukvaran, jag har en ruta i "Realtek HD-Ljudkonfiguration" som heter "Minskning av störningar" så uppstår detta fel, kryssar jag ur den så försvinner problemet.

Skönt att höra det löst sig för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Skönt att höra det löst sig för dig.

Verkar inte vara borta, när jag har "minskning av störningar" urbockad så blir det bättre, men jag försvinner ändå ibland om jag pratar en längre stund.

Kan det vara hårdvaran i mikrofonen som orsakar detta fel, med tanke på att det blev bättre när jag ändrade inställningar?

Testade som sagt att spela in ljud med ljudinspelaren i windows 7 och då försvann jag med "minskning av störningar" men inte utan den.