BF4 sli/crossfire ur funktion efter senaste patchen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Varför skulle det inte vara värt det? Har bara varit problem nu i senaste patchen, och det är ju nåt som kommer fixas.

okej då vet jag.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Om man slutar spela på grund av tekniska problem, som kommer att lösas förr eller senare, så tyckte man nog inte att spelet var så roligt från första början.

Det har varit under all kritik för mig sedan start.
Hur länge ska jag som konsument behöva vänta för att kunna spela det spelet jag betalat för då ?

Jag har inte allt för mycket tid till att plöja ner på spel efter jobb, familj och träning. Vad jag dock förväntar mig av ett spel som släpps för 499kr är att det är i ett skick där jag kan njuta någon timma(r) utan att jag ska börja fel söka och vänta på att spelutvecklarna fixar spelet.

Jag har full förståelse för att det kan uppstå buggar i spel men det jag tycker är obegripligt är att dice inte verkar testa sina patcher som de rullar ut. Varje patch skapar nya problem, tidigare problem som ska vara fixade återkommer efter en ny patch osv.

Antingen lider du inte av några problem eller så är du kanske härdad från andra spel släpp?

Mvh Sagostund

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TeaBinx:

Patcha ned och testa igen. Tror inte det är så mycket dice fel. Det är ganska fantastiskt att dagens spelare agerar betatestare som dessutom betalar fullt pris för en ofärdig produkt...(fatta de för 4-5 år sedan när man fick betalt/förmåner när man testade stängd alpa/beta)

Tror det är EA fel att dice sket ur sig bf4 till konsol releasen... Det är ju uppenbart att skiten fortfarande är i tidig beta.

Skrivet av DooL3Y:

tror vi är ett gäng som sitter i samma båt. man får bättre fps med ett 660 en med två 7970 :/

Skrivet av robbankentor:

Jag sitter i samma båt, men problemet visar sig bara "ute" spelar mest locker där felet inte märks.

hopps det kommer en patch under dagen, lite surt att behöva stänga av CF

Är det samma fel med SLI?

EDIT: såg att visa i tråden kör SLI

Skrivet av Imaculent:

Med "Force alternative frame rendering 2" så slapp jag blinkandet men allt gräs och liknande är ändå borta.

Det är redan visat sig att dice har fucakt spelet med patchen då alla med SLI/Xfire har samma fel, om du kollar blog forumet så är det en jättre tråd om exakt samma fel som någon dice svarade i att det försöker "fixa"

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Klockan 1100 kommer en mini-patch som ska fixa sli/cf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sagostund:

Det har varit under all kritik för mig sedan start.
Hur länge ska jag som konsument behöva vänta för att kunna spela det spelet jag betalat för då ?

Jag har inte allt för mycket tid till att plöja ner på spel efter jobb, familj och träning. Vad jag dock förväntar mig av ett spel som släpps för 499kr är att det är i ett skick där jag kan njuta någon timma(r) utan att jag ska börja fel söka och vänta på att spelutvecklarna fixar spelet.

Jag har full förståelse för att det kan uppstå buggar i spel men det jag tycker är obegripligt är att dice inte verkar testa sina patcher som de rullar ut. Varje patch skapar nya problem, tidigare problem som ska vara fixade återkommer efter en ny patch osv.

Antingen lider du inte av några problem eller så är du kanske härdad från andra spel släpp?

Mvh Sagostund

Skickades från m.sweclockers.com

skitspel av skitutvecklare tyvärr.
dice spolade ned sig själv med BF3.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Klockan 1100 kommer en mini-patch som ska fixa sli/cf.

kul å höra

Permalänk
Skrivet av apefreeze:

kul å höra

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1263119-pc-g...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sagostund:

Det har varit under all kritik för mig sedan start.
Hur länge ska jag som konsument behöva vänta för att kunna spela det spelet jag betalat för då ?

Jag har inte allt för mycket tid till att plöja ner på spel efter jobb, familj och träning. Vad jag dock förväntar mig av ett spel som släpps för 499kr är att det är i ett skick där jag kan njuta någon timma(r) utan att jag ska börja fel söka och vänta på att spelutvecklarna fixar spelet.

Jag har full förståelse för att det kan uppstå buggar i spel men det jag tycker är obegripligt är att dice inte verkar testa sina patcher som de rullar ut. Varje patch skapar nya problem, tidigare problem som ska vara fixade återkommer efter en ny patch osv.

Antingen lider du inte av några problem eller så är du kanske härdad från andra spel släpp?

Mvh Sagostund

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte haft några större problem förrän nu i patchen som fuckade till texturerna när man kör SLI.
Sen är det klart att spelet har kraschat på tok för mycket, men det har ändå varit tillräckligt roligt för att jag ska ha fått ihop över 100 timmar speltid.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swehank88:

Måste ju vara över 50% av spelarna som kör på en sli el cf konfiguration

Haha knappast! Snarare nån eller några enstaka procent.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

DICE brukar ju alltid dra upp den gamla utslitna Sten-sax-påse frasen or sandbox game.

Just nu känns det som det bara finns en påse med skit att välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Haha knappast! Snarare nån eller några enstaka procent.

Är nog långt mer än så, verkligen inte ovanligt numera.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Är nog långt mer än så, verkligen inte ovanligt numera.

BF4 är ett next-gen spel. Har man köpt ett extra grafikkort för 5000 spänn så vill man åtminstone kunna använda det. Alla som spelar BF4 vet att hela upplevelsen står och faller med fps:en. Om man pungat ut med 30 000 för en dator så förväntas det att man kan spela med maxade inställningar och ha en jämn och stabil bilduppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apefreeze:

BF4 är ett next-gen spel. Har man köpt ett extra grafikkort för 5000 spänn så vill man åtminstone kunna använda det. Alla som spelar BF4 vet att hela upplevelsen står och faller med fps:en. Om man pungat ut med 30 000 för en dator så förväntas det att man kan spela med maxade inställningar och ha en jämn och stabil bilduppdatering.

Ja jag vet, kör också sli sen många år tillbaka.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Geeks Gaming

Kom ju uppdatering idag som skulle fixa sli problem

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kom ju uppdatering idag som skulle fixa sli problem

Vilken den har gjort för min del i alla fall.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Skrivet av LazySoft:

Vilken den har gjort för min del i alla fall.

Det funkar säkert bra nu då, har inte orkat prova. Bitterheten har omslutit mig..