DVD backup brännings program?

Permalänk
Medlem

DVD backup brännings program?

Jag har nyss införskaffat en DVD brännare och skulle vilja veta vilket program som jag ska använda för att bränna backuper på mina DVD filmer. Undar också om det finns något program man kan bränna in mpeg och avi-filer osv.

Komihåg nu innan någon börjar tjata om att det är olagligt att kopiera... det är lagligt att göra beckuper på sina egna DVD skivor och varför jag undar om man kan bränna ut mpeg och avi-filer är för att jag ska bränna över mina egna filmer.

Permalänk
Medlem

www.doom9.org kan du läsa om hur du ska göra för att få ett bra resultat

Permalänk
Medlem

doglas, ska dock sägas att folk kan ändå börja gnälla om att det är wäsch eftersom att det inte är sverigeslagar som bestämmer vad som ska diskuteras hör utan moderatorena

Permalänk

DVDXCopy ska det finnas ett program som man kan göra backup på DVD filmer med, man får välja vilka delar av filmen man vill ha, om man vill ha med extra materialet eller bara "själva filmen".

Visa signatur

Abit IC7-G | Intel P4 2,4 533 | Kingston 1024 mb DDR pc 3200 | Seagate Barracuda 80 GB + Maxtor 120 GB + Maxtor 250 gb extern | NVidaGF4 Ti 4600 128 | Samsung 957 DF 19" | Logitech Cordless Desktop Optical

Permalänk
Medlem

DVDxCOPY till att bränna filmer men tänk på att DVD-R bara klarar 4.7 GB, många filmer är DVD-9 (Dual-layer) och måste då encodas om för att få plats.
Nero funkar utmärkt att bränna "vanliga" filer till DVD..

Visa signatur

If a word in the dictionary were mispelled, how would we know?
Steven Wright