Snabb stationär dator istället för laptop

Permalänk
Medlem

Snabb stationär dator istället för laptop

Hej!

Jag har efter väldigt mkt research och letande bestämt mig för att köpa denna laptop som ska användas till att spela poker, klara mina pokerstatistikprogram, se film, skolarbeten, streama fotboll, koppla in externa skärmar, ha HDMI, tystgående och inte speciellt varm.

Kanske kommer spela lite spel nån gång ibland men blir mest Cs då.

http://www.komplett.se/acer-aspire-v5-573g-156-fhd-matt/80381...

Nu slog tanken mig att det kanske är mer värt att köpa en stationär för 6-7k o satsa på en billig laptop för skolarbeten och slösurf. exempelvis stationär dator 6-7k + laptop 3-4k = 11k

Vilken stationär dator matchar ungefär den laptopen? Vill gärna ha ett sånt minichassi om det går. Hade även tänkt att ge mig på att sätta ihop den själv, och tror jag vill ha Win8 även om jag har hört att det är kasst. SSD-disk på minst 128gb känns viktigt!

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolle11:

Hej!

Jag har efter väldigt mkt research och letande bestämt mig för att köpa denna laptop som ska användas till att spela poker, klara mina pokerstatistikprogram, se film, skolarbeten, streama fotboll, koppla in externa skärmar, ha HDMI, tystgående och inte speciellt varm.

Kanske kommer spela lite spel nån gång ibland men blir mest Cs då.

http://www.komplett.se/acer-aspire-v5-573g-156-fhd-matt/80381...

Nu slog tanken mig att det kanske är mer värt att köpa en stationär för 6-7k o satsa på en billig laptop för skolarbeten och slösurf. exempelvis stationär dator 6-7k + laptop 3-4k = 11k

Vilken stationär dator matchar ungefär den laptopen? Vill gärna ha ett sånt minichassi om det går. Hade även tänkt att ge mig på att sätta ihop den själv, och tror jag vill ha Win8 även om jag har hört att det är kasst. SSD-disk på minst 128gb känns viktigt!

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Mvh

Varför inte satsa på en bra bärbar för 11k istället (eller 11 490kr rättare sagt) för två mindre bra system? Tycker denna verkar rätt vettig för dina ändamål plus att den är framtidssäker. Eftersom det är Win 8 på den så är det extra fint att den har touchscreen. Inet och en review med helt ok resultat NoteBookCheck.

Sen så har den 256 GB SSD

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Varför inte satsa på en bra bärbar för 11k istället (eller 11 490kr rättare sagt) för två mindre bra system? Tycker denna verkar rätt vettig för dina ändamål plus att den är framtidssäker. Eftersom det är Win 8 på den så är det extra fint att den har touchscreen. Inet och en review med helt ok resultat NoteBookCheck.

Sen så har den 256 GB SSD

Tack för att du tog dig tid o svara! Men en fråga, det är väl inget som skiljer din dator från min för övrigt att din har touchskärm och är 600 kr dyrare? är ju typ exakt samma prestanda? eller missar jag något? Den du har valt har till o med mindre minne?

Ingen som har förslag på ett stationärt paket?