Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen

Hej, tråkigt att höra att det strulat!

Mycket riktigt ska en order reservera undan produkterna åt dig.
Det som kan strula är förstås om vi har en diff på lager (dvs vårt lagersaldo säger 3 st av något men när lagerpersonalen går och ska hämta varan så finns det bara 2 tex.)

Men skicka gärna ordernr till mig så ska jag kolla upp vad som kan ha hänt.

Jag gick också nu precis igenom vilka leverantörer som vi tillåter visa sitt lagersaldo under "Hos leverantören" på vår sida och tog bort tre leverantörer där som vi vet kan ha lite "skakiga" leveranstider också. På så vis bör informationen där bli mer pålitlig i framtiden.

Skrivet av Fiskeprylar:

Hej Webhallen, eller du som representerar Webhallen i alla fall

Bestämde mig för att beställa ett komplett dator set. Alla delar till en dator alltså. Jag fixar min kundkorg, men tänker först att jag kanske kan avvakta då det är ett par dagar till mellandags rean. Sagt och gjort, rean droig inte ner kostnaden, utan tvärtom drog upp priset med dryga hundralappen, nåväl.

Vissa delar är slut hos er, så jag mailar kundtjänst och frågar om varan kommer in, om något datum är satt. Får ett specifikt datum, men detta hålls inte och jag väljer att beställa varan på annat håll, då detta gynnade mig prismässigt. Dagarna går och alla mina varor finns på lager, förutom en kylare som jag vill ha. Den finns hos er leverantör, pratar med en vän som tidigare jobbade på Webhallen bakom disken, han säger det brukar högst ta en vecka innan man får in varan från leverantör.

Det blir helg och kylaren jag är ute efter finns fortfarande inte inne, bestämmer mig för att kolla status på mina varor under måndagen, kylaren finns MEN 3 andra produkter finns inte kvar längre (ej i lager.)

Borde inte min order reservera produkterna?

Har nästan ingen lust att handla dessa produkter från er mer..

Mvh

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, tråkigt att höra att det strulat!

Mycket riktigt ska en order reservera undan produkterna åt dig.
Det som kan strula är förstås om vi har en diff på lager (dvs vårt lagersaldo säger 3 st av något men när lagerpersonalen går och ska hämta varan så finns det bara 2 tex.)

Men skicka gärna ordernr till mig så ska jag kolla upp vad som kan ha hänt.

Jag gick också nu precis igenom vilka leverantörer som vi tillåter visa sitt lagersaldo under "Hos leverantören" på vår sida och tog bort tre leverantörer där som vi vet kan ha lite "skakiga" leveranstider också. På så vis bör informationen där bli mer pålitlig i framtiden.

Du har PM!

Edit. Såg precis att du inte har möjlighet att besvara PM, bifogar mitt ordernummer här nedanför istället!

Ordernummer 5570634

Hoppas du har möjlighet att läsa mitt PM i alla fall, kanske kan få dig på lite bättre humör

Mvh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jo det gäller alla, kolla om din vän missat att logga in med sin användare kanske?

Passar på att avråda från denna router (R6300v2), åtminstone om man vill skulle vilja spela via trådlösa. Problem med stundtals hög ping (perioder av spikar) mot routern på flera hundra ms, min gamla router var mycket stabilare. Även en hel del timeouts förekommer. Trots att den hade en trevlig prislapp förväntar man sig att grundläggande saker från äldre generationers routrar fungerar.

Problemet finns beskrivet i olika forum på nätet om man söker.

Köp hellre någon dyr Asus-router än detta.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fiskeprylar:

Du har PM!

Edit. Såg precis att du inte har möjlighet att besvara PM, bifogar mitt ordernummer här nedanför istället!

Ordernummer 5570634

Hoppas du har möjlighet att läsa mitt PM i alla fall, kanske kan få dig på lite bättre humör

Mvh!

Hej det som hänt är att produkterna diffar, vi saknar en massa RAM-minnen och en handfull av hårddiskarna från vår senaste inventering.
Pga detta kan jag se att vi beställde dem på nytt i fredags men leverans lär ske tidigast onsdag skulle jag tro.

Maximal otur att det dessutom hänt med två produkter på en och samma order.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej det som hänt är att produkterna diffar, vi saknar en massa RAM-minnen och en handfull av hårddiskarna från vår senaste inventering.
Pga detta kan jag se att vi beställde dem på nytt i fredags men leverans lär ske tidigast onsdag skulle jag tro.

Maximal otur att det dessutom hänt med två produkter på en och samma order.

Hej! Fruktansvärt frustrerande måste jag nog säga.. Dåligt att ni gör så här mot era kunder.

Har ett par ytterligare frågor till dig, kan man nå dig på något telefon nummer? Kanske inte under helgdagar men f.ö.

Mvh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fiskeprylar:

Hej! Fruktansvärt frustrerande måste jag nog säga.. Dåligt att ni gör så här mot era kunder.

Har ett par ytterligare frågor till dig, kan man nå dig på något telefon nummer? Kanske inte under helgdagar men f.ö.

Mvh

Att en produkt diffar på lager är en olycka, det är inget vi "gör mot någon".
Väldigt tråkigt förstås men något som tyvärr händer på alla lager.

Vårt telefonummer är: 08 - 673 60 00

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Att en produkt diffar på lager är en olycka, det är inget vi "gör mot någon".
Väldigt tråkigt förstås men något som tyvärr händer på alla lager.

Vårt telefonummer är: 08 - 673 60 00

Tack!

Har en sista fråga bara, kommer mina produkter hädan efter reserveras så jag kan hämta ut de senare i veckan? Ifall nya delar kommer in under onsdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Att en produkt diffar på lager är en olycka, det är inget vi "gör mot någon".
Väldigt tråkigt förstås men något som tyvärr händer på alla lager.

Vårt telefonummer är: 08 - 673 60 00

Måste få fråga, skickar ni iväg ordrar idag? Jag beställde en SanDisk Ultra Plus 128GB i fredagskväll 17:31 och undrar om den åker iväg idag eller imorgon. Plus, kommer jag få kolli-id på SSDn? Och kommer jag behöva hämta ut den hos mitt postombud eller kommer den i brevlådan?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fiskeprylar:

Tack!

Har en sista fråga bara, kommer mina produkter hädan efter reserveras så jag kan hämta ut de senare i veckan? Ifall nya delar kommer in under onsdagen.

Jadå absolut, det kösystem som bildas rubbas inte av detta.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

Måste få fråga, skickar ni iväg ordrar idag? Jag beställde en SanDisk Ultra Plus 128GB i fredagskväll 17:31 och undrar om den åker iväg idag eller imorgon. Plus, kommer jag få kolli-id på SSDn? Och kommer jag behöva hämta ut den hos mitt postombud eller kommer den i brevlådan?

Idag är röd dag så posten hämtar inget idag.
Troligen skickas din vara som ett paket pga värdet. Då kan du se kollinumme rpå din kundprofil. (Eller följa länken du får i mailet när det skickats)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Idag är röd dag så posten hämtar inget idag.
Troligen skickas din vara som ett paket pga värdet. Då kan du se kollinumme rpå din kundprofil. (Eller följa länken du får i mailet när det skickats)

Oki. Varför jag undrade om ni skickade iväg ordrar idag är för att Komplett skickade iväg min order på annandag jul, vilket också är en röd dag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Idag är röd dag så posten hämtar inget idag.
Troligen skickas din vara som ett paket pga värdet. Då kan du se kollinumme rpå din kundprofil. (Eller följa länken du får i mailet när det skickats)

Ni råkar inte ha något datum för när Sapphire R9 290 Tri-X kan tänkas komma?

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Det står att denna laptop är slut överallt http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/175849-asus_s56cb-xo2..., vet ni när den kommer in i lager igen, eller har den utgått helt och hållet?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Webhallen
Skrivet av celoz:

Ni råkar inte ha något datum för när Sapphire R9 290 Tri-X kan tänkas komma?

Mitten/slutet av månaden är det sagt

Skrivet av APro7:

Det står att denna laptop är slut överallt http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/175849-asus_s56cb-xo2..., vet ni när den kommer in i lager igen, eller har den utgått helt och hållet?

Den är tyvärr utgången

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej, jag beställde nyligen en xbox360 handkontroll (med sladd) från er och valde att beställa med brev/postpaket som leveransmetod. Idag fick jag ett sms att jag kunde hämta upp paketet hos mitt ombud. Det jag undrar över är varför ni skickar det som postpaket när produkten helt klart är så pass liten att det går att skicka via brev så att jag får det direkt i brevlådan. Hos andra internetbutiker när jag beställt samma produkt får jag det hemskickat direkt. Det är en så pass liten produkt att det går att skicka det direkt till min brevlåda. Jag tycker det är lite konstigt att man inte kan se när man lägger beställningen hos webhallen hur paketet kommer att skickas. Hade jag vetat att ni skulle skicka det som postpaket hade jag valt en annan butik. Jag vet att hos andra butiker (inte alla) kan man se om det kommer skickas via brev eller postpaket. Men oftast kan man själv lista ut det om man vet ungefär hur stor produkten är... i det här fallet borde det skickas som brev.

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen, jag undrar hur det går med ordernr 5586002?

Ordern var tillagd i lördags, och vid denna tidpunkt ligger fortfarande under behandligen. Lagret kan ju inte tagit slut, det fanns 5 styckena kvar och den sista försvann idag

Permalänk
Webhallen
Skrivet av felix05:

Hej, jag beställde nyligen en xbox360 handkontroll (med sladd) från er och valde att beställa med brev/postpaket som leveransmetod. Idag fick jag ett sms att jag kunde hämta upp paketet hos mitt ombud. Det jag undrar över är varför ni skickar det som postpaket när produkten helt klart är så pass liten att det går att skicka via brev så att jag får det direkt i brevlådan. Hos andra internetbutiker när jag beställt samma produkt får jag det hemskickat direkt. Det är en så pass liten produkt att det går att skicka det direkt till min brevlåda. Jag tycker det är lite konstigt att man inte kan se när man lägger beställningen hos webhallen hur paketet kommer att skickas. Hade jag vetat att ni skulle skicka det som postpaket hade jag valt en annan butik. Jag vet att hos andra butiker (inte alla) kan man se om det kommer skickas via brev eller postpaket. Men oftast kan man själv lista ut det om man vet ungefär hur stor produkten är... i det här fallet borde det skickas som brev.

Vi kan inte se vilken typ av brådlåda du har.
Majoriteten av befolkning har ju brevinkast i dörren snarare än en brevlåda och därmed anpassar vi oss efter det.

Själva avgörandet om en produkt ska gå som brev eller postpaket görs i samband med att den faktiskt skickas så därmed kan man inte se det i förväg.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rolodex:

Hej Webhallen, jag undrar hur det går med ordernr 5586002?

Ordern var tillagd i lördags, och vid denna tidpunkt ligger fortfarande under behandligen. Lagret kan ju inte tagit slut, det fanns 5 styckena kvar och den sista försvann idag

Hej, vad jag kan se så hade vi inga på lager vid beställningstillfället?
Skumt, och tyvärr har vi inga på lager heller men väntar leverans från Philips imorgon.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, vad jag kan se så hade vi inga på lager vid beställningstillfället?
Skumt, och tyvärr har vi inga på lager heller men väntar leverans från Philips imorgon.

Mycket märklig, har hållit ett öga på lagret just ifall det skulle bli problem liknande detta. 5 styckena fanns på lager i lördags, två styckena försvann i söndags, resterande försvann mån/tid samt sista idag.

Ni kommer alltså få in flera exemplar i morgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, vad jag kan se så hade vi inga på lager vid beställningstillfället?
Skumt, och tyvärr har vi inga på lager heller men väntar leverans från Philips imorgon.

Tänkte bara tacka för SSD jag beställde. Fick hem den idag. Gick supersmidigt och snabbt. 1 dag från er till mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hej. Om jag modifierade min Ps4 order för ca en månad sen då jag fick ett ps4 från annat håll och då skulle ha massor av pengar tillbaks men inte fått det än, vart vänder jag mig dig? Er support har börjat ignorera mina mejl som dess utom inte ens har varit otrevliga.

Jag tycker inte jättemycket om att ligga ute med pengar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Eroish:

Hej. Om jag modifierade min Ps4 order för ca en månad sen då jag fick ett ps4 från annat håll och då skulle ha massor av pengar tillbaks men inte fått det än, vart vänder jag mig dig? Er support har börjat ignorera mina mejl som dess utom inte ens har varit otrevliga.

Jag tycker inte jättemycket om att ligga ute med pengar.

Skicka ordernr som PM så ber jag dem återkoppla.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Samma problem här..

Skrivet av Webhallen:

Skicka ordernr som PM så ber jag dem återkoppla.

Skrivet av Eroish:

Hej. Om jag modifierade min Ps4 order för ca en månad sen då jag fick ett ps4 från annat håll och då skulle ha massor av pengar tillbaks men inte fått det än, vart vänder jag mig dig? Er support har börjat ignorera mina mejl som dess utom inte ens har varit otrevliga.

Jag tycker inte jättemycket om att ligga ute med pengar.

Det handlar om en order som dom hade fått tillbaka den 23 Dec. Fick svar för någon vecka sedan att dom tappat bort det och ville ha spårnumret. Vilket jag skickade omgående.. Efter det total tystnad.. Ingen svarar i telefon, ring flera ggr varje dag.. eller mail som jag skickat.. Och ingen återbetalning.. Vad är det som händer med WebbHallen??

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lindgren_ulf:

Det handlar om en order som dom hade fått tillbaka den 23 Dec. Fick svar för någon vecka sedan att dom tappat bort det och ville ha spårnumret. Vilket jag skickade omgående.. Efter det total tystnad.. Ingen svarar i telefon, ring flera ggr varje dag.. eller mail som jag skickat.. Och ingen återbetalning.. Vad är det som händer med WebbHallen??

Hej, vi har inga störningar på telefon eller mail oss veterligen. Det äldsta obesvarade mailet i vår kundtjänsinkorg är "yngre" än 24 timmar.

Som jag skrev i PM: återkoppla till mig via PM så ber jag någon kontakta dig.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Allt fixat..

Tack för ert snabba arbete.. Ha en riktigt bra helg.. Mvh Uffe

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lindgren_ulf:

Tack för ert snabba arbete.. Ha en riktigt bra helg.. Mvh Uffe

Nemas problemas och det samma!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, vi har inga störningar på telefon eller mail oss veterligen. Det äldsta obesvarade mailet i vår kundtjänsinkorg är "yngre" än 24 timmar.

Som jag skrev i PM: återkoppla till mig via PM så ber jag någon kontakta dig.

Yngre än 24 timmar är ju en sanning med modifikation. Jag har ett pågående RMA ärende där jag bad om besked hur det går. Jag har väntat sedan 131130 på resultat men inget händer. Jag skickade ett nytt mail 140107 och har fortfarande 140111, INTE fått svar.
Det börjar bli en tragisk historia detta.
Puttiplatt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av puttiplatt:

Yngre än 24 timmar är ju en sanning med modifikation. Jag har ett pågående RMA ärende där jag bad om besked hur det går. Jag har väntat sedan 131130 på resultat men inget händer. Jag skickade ett nytt mail 140107 och har fortfarande 140111, INTE fått svar.
Det börjar bli en tragisk historia detta.
Puttiplatt

Jag hittade ditt ärende i vårt system och mycket riktigt har något gått åt pipsvängen där.
2013-12-09 är det noterat att din retur anlänt till oss och att du ska kontaktas men sedan verkar allt bara ha stannat upp.

Jag ser till så att du får återkoppling på måndag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jag hittade ditt ärende i vårt system och mycket riktigt har något gått åt pipsvängen där.
2013-12-09 är det noterat att din retur anlänt till oss och att du ska kontaktas men sedan verkar allt bara ha stannat upp.

Jag ser till så att du får återkoppling på måndag.

Tack för hjälpen. Ärendet avslutat och pengar återbetalda.

Permalänk
Medlem

Hej

Nu är det så att jag var en av dom kunderna som hängde med när ni hade megarean på HD7870/HD7970/6990 iom det så pratades det om om utskick från er/Webhallen ang Bronze/Silver/Gold Vouchers där man kan få 2st spel gratis jag var inte ens inställd på att få någe sådant.

Men nu idag har det kommit en Silver Voucher för HD7870 vilket jag icke inhandlade samt att den har redan gått ut står på kortet

Valid Only From August 15.2013 To December 31,2013.

på kvittot som kom med så skickades den 2014-01-16 är det inte märkligt att personalen skickade en gammal voucher och varför i sådana fall då den inte funkar?

Kanske jag har missat nått?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB