Följ Black Week på SweClockers

Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Beställde två par hörlurar men fick hem en Xboxkontroll, tror det blev fel i logistiken nånstans.
Jag har mejlat om det och hoppas att ni skickar ut rätt varor i tid till julafton.

Mvh
Robin

Detta ärendet börjar spåra ur, fick nu ett mejl av er som inte verkar stämma angående en returnerad vara.
Går det att komma i kontakt med er support via telefon nu efter klockan 16?
Det hade varit bra att få detta utrett innan fler konstigheter uppstår.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ladestam:

Detta ärendet börjar spåra ur, fick nu ett mejl av er som inte verkar stämma angående en returnerad vara.
Går det att komma i kontakt med er support via telefon nu efter klockan 16?
Det hade varit bra att få detta utrett innan fler konstigheter uppstår.

Skicka info (ordernr, kopia på mailkorrespondensen) på PM så får jag kolla. Telefontiden rår jag tyvärr inte över.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Skicka info (ordernr, kopia på mailkorrespondensen) på PM så får jag kolla. Telefontiden rår jag tyvärr inte över.

PM Skickat

Permalänk
Medlem

Alltså kom igen nu, ert medlemssystem är ju helt kajko. Har varit trogen kund sen säkert år 2000. I våras (om jag minns rätt) blev jag uppgraderad från silver till gold. Har sedan dess gjort typ 10 inköp till ett värde av ungefär 13000 kr. Under hela denna tid har min "trend" varit positiv, grön pil. Men idag har jag tydligen blivit silver igen. Fortfarande med positiv trend. Igår var jag gold. Kommentarer på detta?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MBMB:

Alltså kom igen nu, ert medlemssystem är ju helt kajko. Har varit trogen kund sen säkert år 2000. I våras (om jag minns rätt) blev jag uppgraderad från silver till gold. Har sedan dess gjort typ 10 inköp till ett värde av ungefär 13000 kr. Under hela denna tid har min "trend" varit positiv, grön pil. Men idag har jag tydligen blivit silver igen. Fortfarande med positiv trend. Igår var jag gold. Kommentarer på detta?

Systemet är självjusterande.
Det finns X antal platser på varje medlemsnivå.
Så att man går upp och ner är normalt. Att däremot gå ner om trendoilen pekat upp känns ju konstigt. Vi får felsöka det. Kan du skicka någon kunduppgift via pm så att jag kan hitta dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det något fel i dagens julkalender?
Julklappspriset är detsamma som ordinarie priset på grafikkortet

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/188710-powercolor_rad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Systemet är självjusterande.
Det finns X antal platser på varje medlemsnivå.
Så att man går upp och ner är normalt. Att däremot gå ner om trendoilen pekat upp känns ju konstigt. Vi får felsöka det. Kan du skicka någon kunduppgift via pm så att jag kan hitta dig?

Ok, har skickat PM.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MBMB:

Ok, har skickat PM.

Har tittat nu, om man ser på ordermängd, tiden du varit registrerad, ordervärden osv. så ser silver ut att vara spot on.
Men vi kollar lite på vad som gjorde att du flöt upp o ner från guld sådär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hejsan.
beställde en tv från er finska sida, den fanns i lager när jag beställde och på er sida lovade ni leverans före jul.
Skickade senare till er support och då kom det fram att ni hade en "lagerdifferens", och pga detta vet ni inte när jag kommer få den.
Jag beställde tvn för att den skulle vara framme före jul, skulle det vara möjligt att byta till modellen större och få den åtminstone kring jul?

produkten: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/174186-lg_47_led-tv_47la860w

Visa signatur

i5 3570 - asrock 4 exteme - corsair hx750 - asus 7970 DCII - lian li pc 1200 - ocz agility 3 240 gb

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jacob901:

hejsan.
beställde en tv från er finska sida, den fanns i lager när jag beställde och på er sida lovade ni leverans före jul.
Skickade senare till er support och då kom det fram att ni hade en "lagerdifferens", och pga detta vet ni inte när jag kommer få den.
Jag beställde tvn för att den skulle vara framme före jul, skulle det vara möjligt att byta till modellen större och få den åtminstone kring jul?

produkten: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/174186-lg_47_led-tv_47la860w

Hej, det är ett spörsmål du måste ta med kundtjänst, jag kan inte byta ut varor på befintliga ordrar etc.
Tyvärr.

Ber om ursäkt för lagerdiffen där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scu7h:

Är det något fel i dagens julkalender?
Julklappspriset är detsamma som ordinarie priset på grafikkortet

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/188710-powercolor_rad...

Nu är den borttagen från julkalendern
Är det helt kört att få köpa PowerColor Radeon till julklappspriset?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av scu7h:

Nu är den borttagen från julkalendern
Är det helt kört att få köpa PowerColor Radeon till julklappspriset?

Ja tyvärr, nu är det slut på det roliga för den här gången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tack för smidig och trevlig service i er butik i centrala Göteborg! kanon jobb:)

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk
Medlem

Köpte en PS4 genom er som jag bokat på hemsidan, men den dyker inte upp under köpta artiklar, så den påverkar inte min bonusnivå. Är detta något som går att fixa i efterhand, jag använde samma mail som mitt konto är registrerat på.
Köpte även ett 290X kontant, antar att detta inte går att fixa in där, men lika bra att fråga.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Halfow:

Tänkte bara tack för smidig och trevlig service i er butik i centrala Göteborg! kanon jobb:)

Tackar ska hälsa personalen

Skrivet av Lodisen:

Köpte en PS4 genom er som jag bokat på hemsidan, men den dyker inte upp under köpta artiklar, så den påverkar inte min bonusnivå. Är detta något som går att fixa i efterhand, jag använde samma mail som mitt konto är registrerat på.
Köpte även ett 290X kontant, antar att detta inte går att fixa in där, men lika bra att fråga.

Om du hör av dig till kundtjänst så kan de fixa det, om du skickar bild på kvittot på graffekortet bör de kunna lassa in det där också.
(Edit: hmm "lassa" kanske är väldigt skånskt? slänga/kasta betyder det. )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Avbeställa

Om jag vill avbeställa något, klickar jag ju bara på avbeställ, när kommer pengarna in på kontot igen?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Webhallen:
Skrivet av tweepey:

Om jag vill avbeställa något, klickar jag ju bara på avbeställ, när kommer pengarna in på kontot igen?

Funderar på något liknande.

Hej Webhallen!

Jag skulle få en återbetalning av er vilket ni ordnade med 12/12.
Hur lång tid brukar det ta för återkreditering att ske till betalkort(visa)?

Kör ni några specifika dagar i månaden som detta körs i systemen kanske?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen

Köpte precis ett EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX som Fyndvara.
Undrar om 3st spel ingår, dem man brukar få med till dessa kort.

Jag tog det förgivet att dem hör till men är nu osäker iom fyndvara.

Hur ser det ut? Kan fortfarande avboka ordern

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hej Webhallen!

Räkna med upp till 30 dagar. Företag är fula på det viset. Pengar som man betalar till dom dras direkt, men när det gäller att dom ska betala tillbaka till kund så kan de ta upp till 30 dagar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av direktiv:

Räkna med upp till 30 dagar. Företag är fula på det viset. Pengar som man betalar till dom dras direkt, men när det gäller att dom ska betala tillbaka till kund så kan de ta upp till 30 dagar.

Har väl sällan med att de är "fula" utan att de har vissa dagar som de kör sina system mot bankens. Så har det iaf varit på de flesta bolag jag har jobbat på. Är mer intresserad om det är innan julafton eller efter man kan tänkas få sin återbetalning.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tweepey:

Skrivet av DavidtheDoom:

Hej Webhallen!

Hej, vi kör löpande (dagligen) återbetalningar, normal väntetid är 2-5 bankdagar. Dvs just nu när det är en himla massa röda dagar så kan det dra ut på tiden.

Skrivet av rolodex:

Hej Webhallen

Köpte precis ett EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX som Fyndvara.
Undrar om 3st spel ingår, dem man brukar få med till dessa kort.

Jag tog det förgivet att dem hör till men är nu osäker iom fyndvara.

Hur ser det ut? Kan fortfarande avboka ordern

Spelen ingår inte egentligen, mest på grund av tekniska anledningar i vårt system.
Hör du av dig till kundtjänst så kanske de har lite julkänsla och skickar ut till dig dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Spelen ingår inte egentligen, mest på grund av tekniska anledningar i vårt system.
Hör du av dig till kundtjänst så kanske de har lite julkänsla och skickar ut till dig dock

Mailat! Ni på Webhallen brukar vara schyssta så jag hoppas på det bästa Måste ha något att göra nu på helgdagarna, hehe.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är gravt kränkt. Ingen julleverans i Skåne?! Jag ska anmäla er till konsumentverket och polisen och aftonskvallret. Min dåliga planering är ingen ursäkt för ert kränkande av oss skåningar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag beställde USB-minne när det var så bra pris i eran julkalender.

Priset visade sig ju vara felaktigt varav mina 2 ordrar annullerades. Jag beställde först ett och sedan bestämde jag mig för att köpa ett till sent på kvällen. Jag har fortfarande inte fått tillbaka pengarna för den ena ordern. Hur kommer det sig, detta trots att jag varit i kontakt mer er via mail vid ett flertal tillfällen och att ni sagt att pengarna ska vara på väg?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av CCWarlock:

Jag är gravt kränkt. Ingen julleverans i Skåne?! Jag ska anmäla er till konsumentverket och polisen och aftonskvallret. Min dåliga planering är ingen ursäkt för ert kränkande av oss skåningar.

Vi kan fixa pex leveranser till Skåne också. Kostar ett par tusen men om du är sugen på det går det iaf rent teoretiskt att lösa

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sophe:

Jag beställde USB-minne när det var så bra pris i eran julkalender.

Priset visade sig ju vara felaktigt varav mina 2 ordrar annullerades. Jag beställde först ett och sedan bestämde jag mig för att köpa ett till sent på kvällen. Jag har fortfarande inte fått tillbaka pengarna för den ena ordern. Hur kommer det sig, detta trots att jag varit i kontakt mer er via mail vid ett flertal tillfällen och att ni sagt att pengarna ska vara på väg?

Skicka ordernummer via pm så kollar jag. Kundtjänsten kommer också bemanna mailen under helgen och är dem som kan ge bäst svar (det enda jag kan göra är att bekräfta eller dementera att vi fört över pengarna till din bank)

Återbetalningen kan ta upp till 5 bankdagar så beroende på när återbetalningen från oss skedde kan det fortfarande vara inom normal tid. (Efter att vi väl satt över pengarna till någons bank är det utanför vår kontroll att påverka hur lång tid det tar dock)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hämta beställda artiklar i lokalbutik som ej finns i deras lager

Hej!

Jag har en fundering, hur funkar det när man beställer grejer för hämtning i lokal butik som ej finns i deras lager? Skickas grejerna då om de finns centralt och i så fall hur ofta?
Jag beställde från julkalendern och det fanns bara fåtal kvar centralt och inga i min lokala butik så jag tänkte att jag hade otur och de hann ta slut och inget skickades till den lokala butiken (Västerås). Nu kom varan in igen för några dagar sen centralt men jag har inte fått någon uppdatering på min order (står behandlas sedan jag beställde för en vecka sedan).
Kan ju vara så att man inte vill sälja de nya till julkalenderpriset men då borde väl ordern annulleras? Tänkte kolla hur det funkar för att se om jag bör undvika lokal utlämning vid nästa beställning.

Tack för ett bra jobb i övrigt.

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tttomte:

Hej!

Jag har en fundering, hur funkar det när man beställer grejer för hämtning i lokal butik som ej finns i deras lager? Skickas grejerna då om de finns centralt och i så fall hur ofta?
Jag beställde från julkalendern och det fanns bara fåtal kvar centralt och inga i min lokala butik så jag tänkte att jag hade otur och de hann ta slut och inget skickades till den lokala butiken (Västerås). Nu kom varan in igen för några dagar sen centralt men jag har inte fått någon uppdatering på min order (står behandlas sedan jag beställde för en vecka sedan).
Kan ju vara så att man inte vill sälja de nya till julkalenderpriset men då borde väl ordern annulleras? Tänkte kolla hur det funkar för att se om jag bör undvika lokal utlämning vid nästa beställning.

Tack för ett bra jobb i övrigt.

Hej, varan skickas från centrallagret till butik.
Internleveranser till butik skickas alla vardagar i veckan, Dock skickas de tidigt på morgon. Så om du beställer något vid lunch så skickas det inte förrän nästa dag. (Till skillnad från postorder där upphämtning sker runt 15:30)

Om du har kvar en aktiv order på julkalenderpriset så ska det inte vara några konstigheter att hämta ut det även om leveransen dröjt. (Om du vill kan du skicka ordernr via PM så kollar jag)

Visa signatur

Permalänk

Finns det möjlighet att en produkt kommer finnas för hämtning i butik på Måndag om man beställer en idag (finns i lager hos Postorder/Fruäng)?

Lite gamble kanske, men vore verkligen perfekt till julafton

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dysenteri:

Finns det möjlighet att en produkt kommer finnas för hämtning i butik på Måndag om man beställer en idag (finns i lager hos Postorder/Fruäng)?

Lite gamble kanske, men vore verkligen perfekt till julafton

Om du ska hämta den i fruängen så är det bara att dra dit man måste inte vänta på hämtmailet (det behöver man aldrig göra om man känner sig 100 på att saken finns i lager).

Vi kommer att köra en internbil till våra stockholmsbutiker så vill du hämta ut det i sthlm funkar det även i de andra butikerna sålänge du bestämmer så snart som möjligt.
Till de andra butikerna hinner vi däremot inte leverera något under måndagen.

Visa signatur