Permalänk
Medlem

Iphone 5 icloud Fullt

Tjena!
Jag har en Iphone 5, Problemet jag har och har haft väldigt länge, nu är att min icloud är full, och jag har tagit bort en massa bilder, videosar och appar.. Men problemet kvar står! Kan inte säkerhetskopiera längre och det är väldigt frustrerande!
Kom på att problemet kanske kan vara spotify, för jag har laddat ner en massa låtar där ifrån så att jag kan lyssna på dom offline.. Tog precis bort låtarna och det är fortfarande för lite utrymme kvar. Men kan det vara så att det tar ett tag innan det uppdaterars? Jag har gått in på inställningar icloud och hantera lagringsutrymme Men kommer ingenstans när jag trycker på hantera lagringsutrymme

Tack i förhand!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av thu3n:

Tjena!
Jag har en Iphone 5, Problemet jag har och har haft väldigt länge, nu är att min icloud är full, och jag har tagit bort en massa bilder, videosar och appar.. Men problemet kvar står! Kan inte säkerhetskopiera längre och det är väldigt frustrerande!
Kom på att problemet kanske kan vara spotify, för jag har laddat ner en massa låtar där ifrån så att jag kan lyssna på dom offline.. Tog precis bort låtarna och det är fortfarande för lite utrymme kvar. Men kan det vara så att det tar ett tag innan det uppdaterars? Jag har gått in på inställningar icloud och hantera lagringsutrymme Men kommer ingenstans när jag trycker på hantera lagringsutrymme

Tack i förhand!

Den kommer stå och tugga en bra stund innan du kommer in.
Annars kan du ju alltid köpa mer utrymme

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Installera icloud panelen för det OS du kör(win/mac) och ta bort dina gamla säkerhetskopior.

Snippat från Apples support sida:

Windows 8 och Windows 7

Öppna Windows kontrollpanel:
I Windows 8 går du till startskärmen och klickar på iCloud-panelen.
I Windows 7: Välj Start > Alla program > iCloud > iCloud.
Klicka på Hantera i iCloud-kontrollpanelen för Windows om du vill visa ditt lagringsutrymme i iCloud.
Markera Säkerhetskopia bland de objekt som visas.
Välj säkerhetskopian för en specifik enhet i listan, och markera Radera om du vill ta bort den från iCloud.
Du uppmanas att bekräfta ändringen. Om du raderar den här säkerhetskopian inaktiveras även Säkerhetskopiering för iOS-enheten. Välj Radera om du vill stänga av Säkerhetskopiering och ta bort alla säkerhetskopior för den här iOS-enheten från iCloud.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Tack så mycket!!

Ett bra tips är att skita i bilder @ iCloud. (och fixa backup manuellt)
Utan bara ta det det viktigaste, som:

Dokument och Data. (Skall alltid vara med)
Kontakter
E-Post
Kalendrar
Anteckningar
Påminnelser
Safari
Hitta min iPhone

Är saker som inte tar så stor plats, men man skulle dö utan det

Bilder tar man manuell backup på, och har på flera olika hårdiskar, likaså musiken.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]