Commentary eller inte?

Permalänk

Commentary eller inte?

Hejhej!

Jag har en youtube kanal vars namn jag inte kommer nämna då det tar hus i helvete om man gör det på ett forum. Kanalen är svenska och handlar om gaming. Jag tänker göra några ''Playthrough's'' elr ''Let's Play'' elr vad man nu kallar dom, och jag undrar om jag ska sitta och prata medans jag spelar eller bara ha själva gameplayen? Kom med åsikter!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yoghurt2k:

Hejhej!

Jag har en youtube kanal vars namn jag inte kommer nämna då det tar hus i helvete om man gör det på ett forum. Kanalen är svenska och handlar om gaming. Jag tänker göra några ''Playthrough's'' elr ''Let's Play'' elr vad man nu kallar dom, och jag undrar om jag ska sitta och prata medans jag spelar eller bara ha själva gameplayen? Kom med åsikter!

Om du är bra på att prata och tycker att det är roligt så varför inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoghurt2k:

Hejhej!

Jag själv tycker alltid det blir mer spännande/roligare om någon sitter och pratar, Du kan ge mer insikt i vad du gör varför du gör det, vad du tycker om spelet t.ex. + att kombinerar du det med lite humor blir det ännu bättre :D. Lycka till med din kanal!

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk

Är det inte möjligt att välja om man vill höra ett extra ljudspår eller inte?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Om du vill bli stor på Youtube måste du prata engelska. Annars går det inte. Se till att din kanal är unik på något sett så att du inte gör samma sak som alla andra kanaler. Annars blir det svårare att få views.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Du har gjort typ fem trådar om dig och din youtubekanal. Är det inte bättre att googla?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Om du vill bli stor på Youtube måste du prata engelska. Annars går det inte. Se till att din kanal är unik på något sett så att du inte gör samma sak som alla andra kanaler. Annars blir det svårare att få views.

Såklart kan man bli stor på youtube med en svensk kanal. Dock tar det längre tid.

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk

Prata samtidigt, ur tråkigt och kolla på någon som spelar om han/hon inte pratar samtidigt.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk

Försök gärna ha något att snacka om utanför spelet eller kanske om något i spelet som inte händer just nu.
T.ex. så kanske du spekulerar vad som händer senare i storyn eller något liknande. Att förbereda stödord är rekommenderat!
Övning ger färdighet

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Du har helt fel syn på det. Det är väl uppenbart att man når ut till en bredare publik om man pratar engelska men det garanterar inte på något sätt att man får views. Det finns tusentals kanaler så sannolikheten att få "många views" är inte så stor i vilket fall.
Om TS tycker det är roligare eller känner sig mer säker på svenska så prata svenska! Skit i om du får views eller inte. Bara du tycker det är kul.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Du har gjort typ fem trådar om dig och din youtubekanal. Är det inte bättre att googla?

Jag vet, men jag har frågat lite olika saker + att dem blev nerstängd då jag länkade till mitt youtubekonto.

Permalänk

Jag tror majoriteten tycker att commentary är bäst så jag tror det blir det. Nu undrar jag vilket spel kommer vara bäst/populärast?
Det kommer förmodligen vara PS3 spel och dom jag kan tänka mig är:

-Uncharted (1,2,3)
-Littlebigplanet (1,2)
-The Last of Us
-Grand Theft Auto V
-Tomb Raider
-Bioshock Infinite
-Guacamelee
-Rayman 3 HD
-Farcry 3

Permalänk
Medlem

Om du vill ha några visningar öht ska du givetvis snacka

Permalänk
Medlem

Prata inte om du inte kan låta intressant, har sett för många gameplay-videos med snorungar som pratar riktigt risig engelska och inte har nån koll på vad de pratar om egentligen..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

ja, jag kan väl inte göra annat än att repetera föregående inlägg.
om du har kolla på spelet, och är normalt eller mer social irl så prata på, för då blir det troligtvis bra snack.
snackar du engelska? isf måste du kunna snacka MINST flytande engelska.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Du har redan en tråd om ämnet och ställer samma fråga där. Håll dig till en tråd!

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.