Sony Xperia Z1 ? Hur bra? Hur ROOTA?

Permalänk

Skaffa denna app och ta reda på exakt vad som suger batteri:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.asksven.bet...

4 timmar låter sjukt lite. Vad "gör" man för att bränna ur en laddning så fort?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Jag och sambon förlängde våra abonemang och beställde båd Sony Z1 extremt nöjd med batteritiden håller lätt 2 dagar för mig som surfar / smsar / tar 1-2 bilder / lyssnar musik till och från jobbet :).

Båda är riktigt nöjda hon bytte från S4 och vart väldigt positiv hur bra Z1 var. Jag bytte från Lumia 920 och är extremt nöjd kunna ändra och göra hur jag vill igen då windows phone fungerade väldigt bra överlag men kommer inte någon ny i lagom bra format med high end teknik i då 6" är för stort.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 pro Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SCORPIUS:

Du brukar inte roota?
Fördelarna är så många.

Bättre batteritid. Vilket alltid är välkommet hur bra det än kan vara utan.
Få möjlighet att ändra telefonen totalt. Det är så begränsat annars. Det är mycket som går att ändra utan root, men det märks hur begränsat det är när en väl har root.
Ta bort program som inte går att ta bort annars.
Finns bra appar som inte funkar utan root.

Är du nöjd utan root så kan jag bara gratulera. Då har du verkligen hittat rätt telefon för dig

Nu får man ju inte bättre batteritid av att enbart roota;)

Permalänk

Bara jag som blev chockad över att de inte följde med ett headset till z1? Call me old fashioned men de tog jag förgivet att de skulle göra speciellt till en mobil som marknadsförs för mediauppspelning etc..

Permalänk
Skrivet av Exry:

Kan tillägga att splitterskyddsfilmen som sitter på Z1:an är oerhört enkel att repa, så om man av någon anledning inte känner för att pilla bort den glöm inte att sätta på ett eget skärmskydd.

önskar att jag läst det en dag tidigare.. om de inte va så att den va repad redan i kartong men.. aja fml.

Permalänk

Ska man ge sig på splitterskydet, ska man värma upp det med fön först! Och även under tiden man tar bort denna!
Och alltid ha en skalpell och pincett! Även tång till nagelband är bra!
Men gör inte det utan värme!

Permalänk
Medlem

Tjejen köpte en Z1 och vi är riktigt missnöjd med skärmen och kamera! Hennes gamla Galaxy S2 tar bättre bilder! Låt er inte luras av många megapixlar!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Tjejen köpte en Z1 och vi är riktigt missnöjd med skärmen och kamera! Hennes gamla Galaxy S2 tar bättre bilder! Låt er inte luras av många megapixlar!

Ladda ner Fv5. Och plötslig blir fotona perfekt!
Skärmen har du tyvärr rätt i

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av swenorth1:

Kommit på nu att antal MP inte spelar nån större roll??

Permalänk

Funkar klockrent

Skrivet av kamilenski:

Jag vet inte om det hjälper dig men själv hade en del problem! Löste det genom att uppgradera den till .257 med hjälp av SUS! (Sony Update Service).
http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

Sen följde guiden för nedgradering,
http://thebluewater.blogspot.com.au/2013/10/sony-xperia-z1-ho...
http://thebluewater.blogspot.com.au/2013/11/how-to-root-sony-...
Kingo Android Root ( http://www.kingoapp.com/android-root.htm ) -här fick jag stänga av antivirus, brandvägg och malware... - den ville inte ansluta mot min Z1 annars.
Och ugradering via OTA (On The Air) den hämtade bara 81Mb!

Mest problem i början hade jag med att hitta flashtool! Alla möjliga siter laddade in en massa trojaner m.m. Och från deras hemsida gick det av någon anledning inte att hämta. Räddningen blev
http://thepiratebay.sx/search/flashtool/0/99/0

Mjukvaror hämtades via länkar i ovannämnda guider.
Hämtade bara engelska (UK).

Hej på dig vill bara tacka

Funka fint har nu en rootad Experia z1 version 14.1.G.2.257

hade först problem att den ville inte updatera genom telefon men men hade valt fel firmware.

Fick två att funka
C6903 14.1.G.1.534 SingTel.ftf
C6903_14.1.G.1.534_Generic DK 1276-1249-R5A.ftf

Nu kör jag på dk känndes som den andra la in några ikoner uppe i listen som jag inte kunnde indentifera.

När den var klar fanns programmet supersu köpte pro så jag kunnde köra överlevnadsläge . gick in i programuppdatering uppdatera till nyaste och root var kvar gott.

Ha det bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Ladda ner Fv5. Och plötslig blir fotona perfekt!
Skärmen har du tyvärr rätt i

Hur kan kameran bli bättre av denna app!?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av swenorth1:

De kanske drar smartare beslut angående kamerainställningar och använder en långsammare och mer noggrann bildbehandlingsalgoritm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagheera73:

När den var klar fanns programmet supersu köpte pro så jag kunnde köra överlevnadsläge . gick in i programuppdatering uppdatera till nyaste och root var kvar gott.

Om man köper Supersu pro och väljer att root ska bevaras, kan man då uppgradera via Sonys egna uppmaning som finns i telefonen?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Jag vet inte. Men bilderna blir klart MYCKET BÄTTRE!

Permalänk

Hmm, köpte min Z1i Oktober på Netonnet och har haft många turer med både Xperia support samt NoNs support. För att sammanfatta problemet räckvidden på mitt Wifi är fruktansvärt dåligt i jämförelse med min gamla S2 och iPhone. Jag tappar signalen om jag går till köket eller rummet bredvid.

Det enda som verkar fungera bra är routrar med ac-standard.

I alla fall, grymt besviken sitter hellre på min gamla S2 överlag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hardylulz:

Hmm, köpte min Z1i Oktober på Netonnet och har haft många turer med både Xperia support samt NoNs support. För att sammanfatta problemet räckvidden på mitt Wifi är fruktansvärt dåligt i jämförelse med min gamla S2 och iPhone. Jag tappar signalen om jag går till köket eller rummet bredvid.

Det enda som verkar fungera bra är routrar med ac-standard.

I alla fall, grymt besviken sitter hellre på min gamla S2 överlag.

Nu, efter många "tester" tycker jag att det måste vara något fel på WIFI. Den har svårt att snacka med min pryl som visar foton på tvn.
http://www.baratoo.se/sv/accessoarer/ipush-streama-bilder-mus...

Och slutade att ladda via magnetkontakten.
Dessutom om jag tittar på NETFLIX blir den varm och fter 2,5-3 timmar slutar att reagera. Måste kyla ner den. Medan S3 hade inga problem.
Det blir service efter nytt år... :/

Permalänk
Medlem

Ifall ni har dualband på routern så märker jag att 5ghz bandet verkar ha mycket kortare räckvidd än 2.4ghz (och då allmänt så inte bara gällande Z1). Så förstämda tycker jag personligen bara går att använda till prylar som befinner sig i omedelbar närhet och då kan hastigheten bli bättre. Men anslut hellre via 2.4ghz för bäst mottagning i hela bostaden om valet finns.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av valiant:

Ifall ni har dualband på routern så märker jag att 5ghz bandet verkar ha mycket kortare räckvidd än 2.4ghz (och då allmänt så inte bara gällande Z1). Så förstämda tycker jag personligen bara går att använda till prylar som befinner sig i omedelbar närhet och då kan hastigheten bli bättre. Men anslut hellre via 2.4ghz för bäst mottagning i hela bostaden om valet finns.

Ja. Detta stämmer.

Permalänk

Root 14.2.A.0.290

Hejsan

funderar lite på root på experia z1 körde samma guide till 257 . #14185333 bara att jag körde med Denna C6903_14.2.A.0.290_Generic SE(NCB)_1276-9897_R2B.ftf

Det står att att den är rootad kör jag titaniumbackup får den root och jag kan ta bort system program .

Jag har läst någonstanns att det inte är full root på 290 stämmer det.vad är det man inte kan göra då? jag kan ju ta bort program som hör till systemet.

Mvh Henrik

Permalänk
Medlem

Kan man roota utan att "öppna" boot loadern? Vill inte riskera min garanti på ny telefon men vill gärna roota.

Permalänk
Skrivet av 3b0:

Kan man roota utan att "öppna" boot loadern? Vill inte riskera min garanti på ny telefon men vill gärna roota.

Jag, det kan man
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2607987