Permalänk

ny GT70

Tjena! Webhallen har släppt en ny, billigare version av MSI gt70 dragon edition
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/190642-msi_gt70_2od-8...

Tänkte kolla lite om det är värt att köpa? Mycket billigare än den med trippla SSD och 32gig ram. Tänkte ändå sätta i en evo disk i den. Grafikkortet är ju det som lockar mest och utseendet går ju inte av för hackor! Så är det ett bra köp? Vill vara 100 innan jag köper och eftersom den är helt ny så finns det inga recensioner om den.

Tacksam för svar!

Jinxarn

Permalänk

Ingen? Funderar på MSI eller ASUS rog som är tusenlappen billigare. Ingen som har en gt70 som vet om den är bra och hur kylningen är? Vet att ge70 har kylproblem. Eller har ni nåt annat tips på en speldator kring 10-14 tusen?

Jinxarn.

Permalänk

Det är förmodligen denna: http://forum.notebookreview.com/msi/718530-official-msi-gt70-...

Har för mig att MSIs nya serie har gemensam kylare för cpu och gpu och bara ett utblås. Kan ge högre ljud kanske? Bläddra igenom och kolla vad folk skriver.

Ang prestandan borde det vara bästa dealen idag för 14 000 kr (utan os dock). Hade jag varit i köpetagen hade denna definitivt varit en kandidat. Om kylningen är ok då.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Dessa är dom med 12-32 RAM och SSDn. Den som jag länkade är utan ssd och 8 ram. Tänkte om kylningen blir sämre pga mindre ram? Ringde webhallen och kollade om man kunde sätta i SSD efrerhand men det fans inga spottar för det tydligen :/ men får ta ur hddn helt enkelt.

Sen tänkte jag sätta i win 7 istället för 8. Spelar det någon roll prestandamässigt? Har otroligt svårt för win 8.
Tack ska du ha för ditt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxarn420:

Dessa är dom med 12-32 RAM och SSDn. Den som jag länkade är utan ssd och 8 ram. Tänkte om kylningen blir sämre pga mindre ram? Ringde webhallen och kollade om man kunde sätta i SSD efrerhand men det fans inga spottar för det tydligen :/ men får ta ur hddn helt enkelt.

Sen tänkte jag sätta i win 7 istället för 8. Spelar det någon roll prestandamässigt? Har otroligt svårt för win 8.
Tack ska du ha för ditt svar

RAM borde inte spela någon roll för kylning.
W8 ger väl små prestandavinster gentemot W7, men inga massiva. Förutom i BF4 där det kan ge en ganska betydlig prestandavinst (gjorde i alla fall i betan).

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Nu är ju det med ljudnivå väldigt subjektivt men jag tycker att ljudnivån på min gt70 är helt okej. Den drar igång när jag spelar och ljudnivån är då relativt låg. Dock har jag versionen med 770m.

Jag tycker att denna versionen och min version ser exakt likadan ut i chassit, förutom att den är röd. Därför tror jag att det finns en extra (lättilgänglig) hårddiskplats även på denna. Läser man specsen så har den även stöd för super raid med upp till 3 ssd vilket också tyder på att den har plats för fler diskar.

//Tommy

Permalänk
Skrivet av dragan_at:

Nu är ju det med ljudnivå väldigt subjektivt men jag tycker att ljudnivån på min gt70 är helt okej. Den drar igång när jag spelar och ljudnivån är då relativt låg. Dock har jag versionen med 770m.

Jag tycker att denna versionen och min version ser exakt likadan ut i, chassit förutom att den är röd. Därför tror jag att det finns en extra (lättilgänglig) hårddiskplats även på denna. Läser man specsen så har den även stöd för super raid med upp till 3 ssd vilket också tyder på att den har plats för fler diskar.

//Tommy

Exakt! Man tycket borde finnas två mSATA spottar iallafall, som det gör på ge70. Återstår att se! Skönt att höra att din fungerar bra, det blir nog ett köp! Hur är det med OS, ingen ide att köpa va? Finns säkert nån polare med en legit skiva. Är det 8 eller 8.1 som gäller? Har inte köpt en dator på fyra år så nya os är nytt för mig.

Mvh

Permalänk

Jag körde in w8.1 på min igen efter att jag satte in ssd och det är verkligen blixsnabbt men jag kan inte svara på vad som passar dig. Jag gillar 8:an men den har lite saker som jag tycker kunde vara bättre från start. T.ex att många småsaker vill startas i helskärm m.m