Permalänk
Avstängd

@hACmAn japp jag kör samma inställningar nu som jag gjorde innan, just därför jag är intresserad vad som orsakar mitt lilla problem, jag kan ju beställa mer RAM det är inte det som kliar i skallen utan bara hur det kan bli så här bara genom att byta grafikkort.
Men jag tackar dig för att du försökte.

Permalänk

Annars är ju det inte så svårt att uppgradera minne på datorn, så om du inte tror att du kommer använda mer än 8gb, kör på 8gb. Om du använder mer än 8gb, köp bara ett till.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Inaktiv

Kör på 16 gig och gör en ramdisk på 6-8 gig. Du kommer att märka en stor skillnad i hur snabbt allt svarar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon76929:

Kör på 16 gig och gör en ramdisk på 6-8 gig. Du kommer att märka en stor skillnad i hur snabbt allt svarar.

Glöm inte att RAM-disken skall nyttjas också.
Att bara skapa en RAM-disk gör i sig ingen som helst nytta. Bara slöseri men minne.

Exempel på god användning:

  • Webbläsar-cache.

  • Temp-utrymme.

  • Synca in ofta använda filer.

Exempel på dålig användning:

  • Placering av swap-fil.

  • Lagra sällan använda filer.

  • Installera program på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Jag skaffade 8gb till mest för att fylla ut utrymmet på moderkortet, fick tag på det billigt här på marknaden också så för mig va det värt det

Har eyefinity och mycket olika program uppe hela tiden så va uppe på 8gb några gånger så why not I dagens nyköpta datorer tycker jag 16Gb, 8Gb känns så 2013.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

"Det kommer fler och fler" implicerar att det redan finns ett antal 64-bit spel utgivna.

Fo3

Vad heter serien med FatheeOfThree kontot nu igen? Kan inte komma på det för allt smör i Småland! Är det serien med Irene husk( eller något)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av peji89:

Det är värt om du behöver det, hur mycket minne använder du idag ?

MVH

Jag kör 8 GB ram idag

Permalänk
Skrivet av anon175067:

Jag kör 8 GB ram idag

Det har vi förstått, men hur mycket använder du? Gå in i aktivitetshanteraren och kolla.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hACmAn:

Det vet jag inte, har inte fattat vad du menar med swap då pagefilen inte är en swapfil i den bemärkelse som 95/98/ME hade.
Pagefile'en ska/gjorde i alla fall en kopia av det minne som inte används på ett tag till disk. Sen om det minnet behövdes i RAM så kunde det bara "glömmas" raderas och senare läsas tillbaks till RAM. En swap sparar datat på disk och sedan måste det gå den vägen för att bli nåbart igen. Om du stänger av pagefilen i windows kommer den autoskapas om ramet börjar ta slut. Men många program som är beroende av att se att den finns kommer inte att fungera.
Antingen pratar vi om olika saker eller så har du läst någon gammal guide från windows 98 som inte ens stämde i XP och försökt stra en swapfil på din disk. som så är fallet så är det dags att börja om från början. Desvärre.

Ditt allokerade ram kar inte en kopia på disken. Som standard.

Vad är stra för något?

Permalänk
Medlem

Klappa
En grov felskrivning. Precis som på raden under kar ska vara "kan inte skapa en kopia"
Tänker en hel del som inte kommer ner i txt. Ser inte det på än gång häller. Måste ofta vänta en längre tid innan jag läser in vad jag menar undermedvetet.

Edit:
"försökt stra en swapfil på din disk. som så är fallet så är det dags att börja om från början"
Ska för övrigt vara:
"försökt skapa en swapfil på din disk. Om som så är fallet så är det dags att börja om från början"

Edit2:
Nu kanske du förstår Klappa.

Liten enkel snabb beskrivning av skilnaderna:
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=143&pgno=1

Edit3:
Även om jag har för mig att alla os innan NT använde swapfile och inte pagefile.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Borgen1998:

Det har vi förstått, men hur mycket använder du? Gå in i aktivitetshanteraren och kolla.

1,8 när jag bara surfar. Brukar ligga vid 6 ibland när jag spelar t.ex BF4

Permalänk
Medlem

Det är alltid mysigt med lite extra RAM-minne, särskiljt när man använder exempelvis Photoshop eller After Effects. Allt kommer ner till hur mycket pengar du är villig till att lägga ner på extra prestanda. I spel kommer skillnaden inte vara speciellt stor bortsett från vissa väldigt specifika titlar men om du spenderar en god part utav din fritid i Photoshop som du säger att du använder så skulle det definitivt kunna förbättra din upplevelse i applikationen.

Visa signatur

Reason keeps escaping.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon175067:

1,8 när jag bara surfar. Brukar ligga vid 6 ibland när jag spelar t.ex BF4

Bara 1,8 när du surfar? Har du alltid en flik öppen eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klappa:

Bara 1,8 när du surfar? Har du alltid en flik öppen eller?

Använder exakt 2.0gb ram just nu med bara ett sweclockersfönster öppet i chrome,detta när jag svarar dig,har 13,7gb tillgängligt:)'
Hmm måste mäta hur mycket jag använder med BF4 igång med ultra och max på allt:)

Så nu har jag kört battlefield 4 med allt på ultra i 1920x1080 och då använder jag bara 3,9 gb alltså bara 2 gb mer än när jag är idle:))
Fortfarande 12gb ledigt,men då kör jag iofs win 8.1 också:)
Och snart kommer mantle hoppas jag:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift