Permalänk
Avstängd

Hejsan såg på denna hemsida http://www.rabattkod.se/ att ni hade 15% på en valfri komponent denna vecka, mer när jag skriver koden så ändras inget med priset ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Hejsan såg på denna hemsida http://www.rabattkod.se/ att ni hade 15% på en valfri komponent denna vecka, mer när jag skriver koden så ändras inget med priset ändå.

Det gäller inte valfria komponenter utan utvalda.

http://cdon.se/hemelektronik/vinterrea/datorkomponenter_och_e...

Permalänk
Medlem

Köpte en extern Seagate hårddisk när de var ner satt pris under julklander rean. Den fick tyvärr sönder sen i mellan dagarna efter att varit inkopplad 4-5 gånger. Skicka in ett retur begäran på den 30/12, fick skicka tillbaka den 14/1. 15/1 fick jag besked på att jag ska få en ny. Efter det har jag bara fått info om att den är skickad tillbaka till Segate. Tycker verkligen det är en väldigt långsam hantering av mitt ärande.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Medlem

Hej CDON.
Jag har varit i kontakt med er tidigare gällande kvitto på min order som jag inte fått.
Skulle ni kunna skicka ett till min mail? Ordernummer: 42138981

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av HawkHo:

Jag hämtade ut 4 LP idag som jag beställt av er. Samtliga konvolut hade skadat hörn i ena änden p.g.a. att ni packat så taffligt. Det är sista gången jag kommer beställa LP av er. Jag har begagnade skivor som bytt ägare flertalet gånger och skickats fram och tillbaka som är i bättre skick än de jag fick av er.

Hej hej

Jag har bett de som är ansvariga för musik att ta en titt på packandet av just LP. Tack för infon!

MVH Josefin

Skrivet av thg-linus:

Någon aning om när ni får hem Wacom Bamboo Pen för 599:-?

Hej hej

Den verkar svår att få tag på just nu, men jag har bett ansvarig att se om det går.

MVH Josefin

Skrivet av Jonas79:

Jag har länge väntat på ett bra pris på antingen ett GTX780 eller R9 290 Med eftermarknadskylare.

Har sett hur priserna sjönk ett tag på 780 korten men sedan steg dom strax inför julhandeln och har
legat stilla sedan dess.

Finns det chans att ni kommer lägga till någon av dessa kort till 15% rean nu när lön är på gång ??

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte/gigabyte-geforce-gtx-78...

http://cdon.se/hemelektronik/sapphire/sapphire-radeon-r9-290-...

Alternativt sänker priset på Asus GTX780 DCUII med 5% till 4266 kr och kör 15% vinter rean på detta för
att öka eran försäljning på detta kort.

Hej hej

Tyvärr har vi ingen möjlighet att köra kampanj på just de korten för tillfället. Möjligt att det kommer, men inte just nu.

MVH Josefin

Skrivet av abis47:

Köpte en extern Seagate hårddisk när de var ner satt pris under julklander rean. Den fick tyvärr sönder sen i mellan dagarna efter att varit inkopplad 4-5 gånger. Skicka in ett retur begäran på den 30/12, fick skicka tillbaka den 14/1. 15/1 fick jag besked på att jag ska få en ny. Efter det har jag bara fått info om att den är skickad tillbaka till Segate. Tycker verkligen det är en väldigt långsam hantering av mitt ärande.

Hej hej

Jag hanterar dessvärre inte specifika ärenden i tråden, men jag uppfattar det som om du fått lite tvetydiga besked (först ska du få en ny och sen behöver du vänta på returen ändå). Jag får be dig kontakta vår kundtjänst för att få klara besked, be dem vara tydliga om något är oklart.

MVH Josefin

Skrivet av Yorgo_:

Hej CDON.
Jag har varit i kontakt med er tidigare gällande kvitto på min order som jag inte fått.
Skulle ni kunna skicka ett till min mail? Ordernummer: 42138981

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.

MVH Josefin

Hej Josefin.
Jag har redan varit i kontakt med er kundtjänst, två gånger t.om, dock så händer det absolut ingenting.
Därför valde jag att skriva till er här.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Yorgo_:

Hej Josefin.
Jag har redan varit i kontakt med er kundtjänst, två gånger t.om, dock så händer det absolut ingenting.
Därför valde jag att skriva till er här.

Hej hej

Ah, jag ber dem fixa direkt.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

MVH Josefin

Tack så mkt för hjälpen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

MVH Josefin

Hejsan cdon efter att ha handlat av er nu under flera års tid har jag beslutat pga eran dåliga kundtjänst hantering. och omöjligheten att ångra ett köp som gjorts hos er. För att man inte kan ta kontakt med er via telefon eller liknande. Jag kommer att sluta handla mina produkter från er. Detta är synd för jag har sagt till er i flera års tid att ni princip är omöjliga att nå innom rimmlig tid. det är inte meningen att en vara skall gå till plock innan ni komuniserat med varandra om detta är ett giltigt köp eller ej. menar det måste bli förbannat dyra hanterings kostnader om ni väljer att skicka varan trots att en kund skrivit in till er att nej jag ångrar detta köp (pga anledningar och missförstånd) känns det värt detta eller? för mig innom loppet av 2 månader har jag gjort 4 återköp 3 av dom är pga att ni inte sett att jag pmat in ett ångermedelande att nej jag skall inte ha denna vara. nu står jag och väntar på ett beslut från er om att få dessa återköp återbetalade. Jag ser dessutom ingenting jag känner mig som om jag står o väntar på ingenting helt enkelt.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Hejsan cdon efter att ha handlat av er nu under flera års tid har jag beslutat pga eran dåliga kundtjänst hantering. och omöjligheten att ångra ett köp som gjorts hos er. För att man inte kan ta kontakt med er via telefon eller liknande. Jag kommer att sluta handla mina produkter från er. Detta är synd för jag har sagt till er i flera års tid att ni princip är omöjliga att nå innom rimmlig tid. det är inte meningen att en vara skall gå till plock innan ni komuniserat med varandra om detta är ett giltigt köp eller ej. menar det måste bli förbannat dyra hanterings kostnader om ni väljer att skicka varan trots att en kund skrivit in till er att nej jag ångrar detta köp (pga anledningar och missförstånd) känns det värt detta eller? för mig innom loppet av 2 månader har jag gjort 4 återköp 3 av dom är pga att ni inte sett att jag pmat in ett ångermedelande att nej jag skall inte ha denna vara. nu står jag och väntar på ett beslut från er om att få dessa återköp återbetalade. Jag ser dessutom ingenting jag känner mig som om jag står o väntar på ingenting helt enkelt.

Ja att ångra sitt köp kan bli en dyr historia hos cdon-detssutom har de mage att blanda in inkasso trots att man betalat ångeravgiften...

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Det är naturligtvis inte bra att det blir svårt att ångra sin vara när den är ute för plock i flera dagar men om du gjort fyra återköp inom loppet av 2 månader så borde du kanske försöka minska ditt impulshandlande också om det ställer till problem för dig.

Har CDON fakturerat dig för frakten om du ångrar ditt köp genom den medföljande retursedeln? I såfall är det bara att använda den eftersom man inte kan ångra sitt köp när varan gott ut för plock...

Permalänk
Medlem

Hej Josefin, jag har fortfarande inte fått hjälp med ett 2-3 år gammalt ärende. Hänvisar dig till #14332810

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Hejsan! Vet du när Arctic Cooling Accelero Xtreme III kommer i lager?
Mvh

Permalänk
Inaktiv

Rabattkoden för sport och träning fungerar ju inte på träningsredskap. Nu menar jag inte träningsmaskiner utan träningsredskap. Vad gör jag för fel?

Permalänk
Avstängd

CDON

Har ni fått in fler PS4 ?? Skulle komma denna vecka!
Stod Release: 31/1.
Nu står det 28/2.

Vad händer?

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Aaaah, du formulerade det som att det var det första SMSet du inte fått. Om du ger mig ditt kundnummer så kan jag dubbelchecka vad som hänt.

MVH Josefin

Hej Josefin,
om du kunde hjäpa mig vore det toppen.
Jag vill ha varan (ordenummer 41997783), samt att vi nu har fått en kravfaktura (1882214811005063) på 150 kr för att vi ej hämtade ut packetet?!
Går detta att lösa? Denna beställning (hello-kitty hörlurar till vår dotter) la min fru, hon fick kundnummer 007682919. Jag tror kombinationen av postgång (för avin) under julledighet samt problem med postens system ledde till detta.

Mvh P

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Anmälan mot CDON till konsumentverket.

Min Thor-dator gick sönder för ca 1,5 månader sedan och då jag hade ett års garanti lämnade jag in den till CDON. Jag har fortfarande inte sett röken av datorn och under dessa 1,5 månader har de bland annat tappat bort datorn och blandat ihop mig med andra kunder. Jag gjorde idag en anmälan till konsumentverket som lyder i korthet så här:

"Under snart 1,5 månader har CDON haft min dator som gick sönder ca 8 månader efter att jag köpte den, då garantin täckte den så uppmanades jag lämna in den. Den skulle vara klar om ca 2 veckor. Under de 1,5 månader som CDON haft datorn har de lyckats tappa bort den, skyllt på posten, hittat den igen och lovat återkomma nästa dag, inte återkommit på 10 dagar, när jag fått tag på dem blandar de ihop mig med en annan kund, jag skäller ut dem efter noter och har inte fått höra något mer från dem sedan dess. De tar alltid minst 3 dagar på sig och svara och vägrar lämna ut nummer varför man måste skriva en IT-blankett varje gång man vill få tag på dem. De verkar inte ens ha vett att be om ursäkt och jag är fortfarande datorlös. Jag har fått låna dator för att kunna genomföra skoljobb och betala räkningar osv. under hela den här tiden. Det värsta är att det är så svårt att få svar från dem och detta har kostat mycket ork och energi vid det här laget.

Tidigare kontakter:

Först anmälde jag datorn som trasig och hänvisades till deras "dedikerade Thor-support". Efter det hörde jag inget på ca 3 veckor och bestämde mig för att ringa upp dem. De hittade ingen dator och hänvisade mig till CDON men ville ej lämna något nummer. Jag skrev till CDON som hänvisade mig tillbaka till sin "dedikerade thor support" vilka hänvisade mig tillbaka till CDON. CDON hänvisade mig då till posten vilka inte kunde hjälpa mig. Efter att ha ringt och skrivit till CDON dagligen under ett antal dagar hittade de till slut min dator och lovade att återkomma. De återkom inte på 10 dagar så jag skrev till dem igen. Då sade de att jag "krediterats för min produkt" och jag frågade vad det innebar men då hade de tydligen blandat ihop mig med en annan kund och sade att min dator var på verkstaden. Jag har dock inte sett röken av den ännu och de har återigen slutat svara när jag skriver. Min dialog med CDONs kundtjänst finns sparad på deras hemsida om ni vill se den.
Övriga upplysningar:

Det som hände med datorn var att hårddisken kraschade. Något som enligt uppgifter från andra inte är ovanligt för den modell av dator som jag köpt."

Jag har fortfarande ingen dator och är otroligt frustrerad. En kompensation för sveda och värk skulle var på sin plats men vi får se vad anmälan leder till. Jag hoppas att jag slipper ha med CDON att göra igen.

Produktnamn/beteckning: THOR Oden Intel Core i5-3210M 8GB Seagate M750 GB 17.3 FullHD W8 GeForce GT 650M

Personinformation
Namn: Per Stigson
E-postadress: perst527@student.liu.se
Telefonnummer: 073-041 38 28
Ålder: 18 år eller över

Permalänk
Medlem

Sveda och värk?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbper:

Hej jag heter Gubbper

Har du läst Konsumentköpslagen? (Annars, sök på den.)

Det hela kan vara svårt, då du inte uttalat några krav.(vad jag kan utläsa)
Men har de sagt 2 veckor, så är inte 6 veckor en skälig tid. Då borde någon form av kompensation vara på sin plats.

Det är synd att den del av deras personal som saknar kompetens, skulle hantera just ditt ärende.

I tur och ordning så antar jag att följande gäller för näringsidkaren:
1. De har rätt att åtgärda fel på vara. (Inom skälig tid)
2. De har rätt att göra en omleverans med en ny vara. (alt. skicka en ersättningsvara under reparationstid)
3. Någon form av Prisavdrag för varan. (Antar att det endast vore aktuellt om du godkände att hårddisken varit trasig..)
4. De kan Häva köpet och ge dig pengar tillbaka. (Om du eller de själva väljer att häva köpet, så kan du ha rätt att göra ett täckningsköp på en likvärdig produkt och näringsidkaren får stå för kostnaden.)(OBS! Om det är en skälig kostnad för näringsidkare.)
5. Skadestånd kan väl komma på tal nu, om ingenting annat löst tvisten?

Med reservation för att jag svamlar någon såhär på småtimmarna.
Man det finns plats för mycket tolkningar i konsumentköpslagen.

10 § Vid dröjsmål på säljarens sida får köparen hålla inne betalningen enligt 11 §. Han får välja mellan att kräva att säljaren fullgör köpet enligt 12 § och att häva köpet enligt 13 §. Dessutom får köparen kräva skadestånd av säljaren enligt 14 §.

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk

CDON, jag beställde 14/01/27 ett Asus Gtx 780 med rabattkoden "xY6KxagF" på eran 15% rea som gäller till 14/01/31. Idag ska jag titta till min leverans och det står att den är annulerad. Jag har inte avbrutit min beställning. Ser att ni även gjort en återbetalning på kostnaden för kortet. Testade iallafall att beställa det igen om jag mot förmodan hade råkat avbeställa min beställning och det står följande; "Sidan kunde inte hittas. Tyvärr lyckas vi inte hitta sidan du sökte. Den kan ha blivit borttagen, flyttad eller vara tillfälligt nere."

Vill gärna ha en förklaring till detta, för så här kan det för bövelen inte gå till!

Mvh förvirrad/irriterad kund

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Medlem

Man ser lite var stans att det klagas ganska flitigt just nu i hur CDON sköter sin paketering och försändelser som skickas ut till sina kunder.

Är detta något som man tar på allvar hos CDON så man kan våga handla av er i fortsättningen?

Varför saknas exempelvis en tydlig information om att ni väldigt gärna föredrar att köra med begagnade kartonger?

Hade det inte varit smartare att låta kunden få vara med och bestämma lite mer över hur varorna skickas när en beställning genomförs hos er. Varför inte genom ett särskilt miljöalternativ istället för ge mottagaren en tråkig erfarenhet när man upptäcker kartongen varit med tidigare?

Hade också varit ett lyft om fler alternativ hade funnits huruvida varan kan skickas och tas emot.
Vore det inte vettigare att kunden själv finge bestämma omkring olika passande fraktalternativ än att vissa varor kommer med en fraktkostnad och andra inte. Därutöver så ger ni ju kunden inga valmöjligheter alls idag på den här punkten. CDON tycks besitta full bestämmanderätt att när som helst ändra vilket fraktsätt som används. Möjligt företag gjorde så förr i tiden men är det lämpligt att göra så idag?

Ett tips, ta en titt på hur Adlibris jobbar och ni kommer bli uppskattade för den service som ni ger.

Slutligen - Kunden ska inte behöva undervisa om så här självklara saker.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har tittat lite på denna produkt. http://cdon.se/hem-och-tradgard/synology/synology-diskstation...

DVS en Synology DiskStation DS414 men det står "Beräknad i lager 2013-12-21" och sedan kan man bara boka den inte köpa som det normalt står.

min fråga då är ju om detta är bara för att ni vill synas på prisjakt eller om den verkligen finns i lager eller kommer finnas till det priset?

Visa signatur

Workstation: Fractal Design Define R4, Core i5-3550, 16GB ram, ASUS P8Z77-V, GTX570, Corsair CX500M, 74GB WD Raptor+4,1TB HDD, 3x Dell P2314H.
Notebook: HP EliteBook 840, i7-4600U, FHD 14", 8GB ram, Samsung 840 PRO 256GB, Intel AC WLan, 4G-LTE.
Htpc: Raspberry pi med rasplex

Permalänk
Medlem

Hej! Beställde igår detta till mina barn!
Dock vet jag inte om det finns i lager, och när det beräknas att skickas och när det är framme?

Ordernummer: 42531901

http://cdon.se/spel/super_mario_3d_world-23928581

Skulle bli superglad om jag fick svar på detta snarast

Tusen tack!

Mvh. Mycket nöjd kund!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Tranceguy:

Hej hej

Som du säkert förstår har vi inte möjlighet att sitta och ringa upp kunder för att fråga om de verkligen vill ha sakerna de beställt. Det hade nog irriterat merparten av våra kunder om vi gjort det med, eftersom det hade inneburit högre priser och längre leveranstider.
Extra steg i orderprocessen är något vi jobbar på, men då det ska fungera med alla våra lager så tar det tid att utveckla tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av davitto:

Hej Josefin, jag har fortfarande inte fått hjälp med ett 2-3 år gammalt ärende. Hänvisar dig till #14332810

Hej hej

Jag undersöker vad som hänt där och återkommer i PM så fort jag vet mer.

MVH Josefin

Skrivet av Psychadaelic:

Hejsan! Vet du när Arctic Cooling Accelero Xtreme III kommer i lager?
Mvh

Hej hej

Den har tyvärr utgått, ersätts med Xtreme IV. Oklart än när vi har vår första leverans av IV.

MVH Josefin

Skrivet av Klappa:

Rabattkoden för sport och träning fungerar ju inte på träningsredskap. Nu menar jag inte träningsmaskiner utan träningsredskap. Vad gör jag för fel?

Hej hej

Denna tråden avser främst vår hemelektronikavdelning, men om du specificerar vilken kampanj du avser (rullar många olika på alla kategorier) så kollar jag direkt.

MVH Josefin

Skrivet av makn:

CDON

Har ni fått in fler PS4 ?? Skulle komma denna vecka!
Stod Release: 31/1.
Nu står det 28/2.

Vad händer?

Hej hej

Vi har fått in en hel del konsoler denna veckan som skickas ut enligt kösystemet, baserat på när man beställde.

MVH Josefin

Skrivet av xxxPaladinxxx:

Hej Josefin,
om du kunde hjäpa mig vore det toppen.
Jag vill ha varan (ordenummer 41997783), samt att vi nu har fått en kravfaktura (1882214811005063) på 150 kr för att vi ej hämtade ut packetet?!
Går detta att lösa? Denna beställning (hello-kitty hörlurar till vår dotter) la min fru, hon fick kundnummer 007682919. Jag tror kombinationen av postgång (för avin) under julledighet samt problem med postens system ledde till detta.

Mvh P

Hej hej

Jag får hänvisa dig till vår kundtjänst för att få hjälp.

MVH Josefin

Skrivet av Gubbper:

Min Thor-dator gick sönder för ca 1,5 månader sedan och då jag hade ett års garanti lämnade jag in den till CDON. Jag har fortfarande inte sett röken av datorn och under dessa 1,5 månader har de bland annat tappat bort datorn och blandat ihop mig med andra kunder. Jag gjorde idag en anmälan till konsumentverket som lyder i korthet så här:

"Under snart 1,5 månader har CDON haft min dator som gick sönder ca 8 månader efter att jag köpte den, då garantin täckte den så uppmanades jag lämna in den. Den skulle vara klar om ca 2 veckor. Under de 1,5 månader som CDON haft datorn har de lyckats tappa bort den, skyllt på posten, hittat den igen och lovat återkomma nästa dag, inte återkommit på 10 dagar, när jag fått tag på dem blandar de ihop mig med en annan kund, jag skäller ut dem efter noter och har inte fått höra något mer från dem sedan dess. De tar alltid minst 3 dagar på sig och svara och vägrar lämna ut nummer varför man måste skriva en IT-blankett varje gång man vill få tag på dem. De verkar inte ens ha vett att be om ursäkt och jag är fortfarande datorlös. Jag har fått låna dator för att kunna genomföra skoljobb och betala räkningar osv. under hela den här tiden. Det värsta är att det är så svårt att få svar från dem och detta har kostat mycket ork och energi vid det här laget.

Tidigare kontakter:

Först anmälde jag datorn som trasig och hänvisades till deras "dedikerade Thor-support". Efter det hörde jag inget på ca 3 veckor och bestämde mig för att ringa upp dem. De hittade ingen dator och hänvisade mig till CDON men ville ej lämna något nummer. Jag skrev till CDON som hänvisade mig tillbaka till sin "dedikerade thor support" vilka hänvisade mig tillbaka till CDON. CDON hänvisade mig då till posten vilka inte kunde hjälpa mig. Efter att ha ringt och skrivit till CDON dagligen under ett antal dagar hittade de till slut min dator och lovade att återkomma. De återkom inte på 10 dagar så jag skrev till dem igen. Då sade de att jag "krediterats för min produkt" och jag frågade vad det innebar men då hade de tydligen blandat ihop mig med en annan kund och sade att min dator var på verkstaden. Jag har dock inte sett röken av den ännu och de har återigen slutat svara när jag skriver. Min dialog med CDONs kundtjänst finns sparad på deras hemsida om ni vill se den.
Övriga upplysningar:

Det som hände med datorn var att hårddisken kraschade. Något som enligt uppgifter från andra inte är ovanligt för den modell av dator som jag köpt."

Jag har fortfarande ingen dator och är otroligt frustrerad. En kompensation för sveda och värk skulle var på sin plats men vi får se vad anmälan leder till. Jag hoppas att jag slipper ha med CDON att göra igen.

Produktnamn/beteckning: THOR Oden Intel Core i5-3210M 8GB Seagate M750 GB 17.3 FullHD W8 GeForce GT 650M

Personinformation
Namn: Per Stigson
E-postadress: perst527@student.liu.se
Telefonnummer: 073-041 38 28
Ålder: 18 år eller över

Hej hej

Har kontaktat vår Thorsupport och kundtjänst för att få reda på hur det går. Återkommer så fort jag vet mer!

MVH Josefin

Skrivet av Finnjaevel:

CDON, jag beställde 14/01/27 ett Asus Gtx 780 med rabattkoden "xY6KxagF" på eran 15% rea som gäller till 14/01/31. Idag ska jag titta till min leverans och det står att den är annulerad. Jag har inte avbrutit min beställning. Ser att ni även gjort en återbetalning på kostnaden för kortet. Testade iallafall att beställa det igen om jag mot förmodan hade råkat avbeställa min beställning och det står följande; "Sidan kunde inte hittas. Tyvärr lyckas vi inte hitta sidan du sökte. Den kan ha blivit borttagen, flyttad eller vara tillfälligt nere."

Vill gärna ha en förklaring till detta, för så här kan det för bövelen inte gå till!

Hej hej

Jag tror det är spelkupongerna som ställer till det där. Kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.

MVH Josefin

Skrivet av Venke:

Man ser lite var stans att det klagas ganska flitigt just nu i hur CDON sköter sin paketering och försändelser som skickas ut till sina kunder.

Är detta något som man tar på allvar hos CDON så man kan våga handla av er i fortsättningen?

Varför saknas exempelvis en tydlig information om att ni väldigt gärna föredrar att köra med begagnade kartonger?

Hade det inte varit smartare att låta kunden få vara med och bestämma lite mer över hur varorna skickas när en beställning genomförs hos er. Varför inte genom ett särskilt miljöalternativ istället för ge mottagaren en tråkig erfarenhet när man upptäcker kartongen varit med tidigare?

Hade också varit ett lyft om fler alternativ hade funnits huruvida varan kan skickas och tas emot.
Vore det inte vettigare att kunden själv finge bestämma omkring olika passande fraktalternativ än att vissa varor kommer med en fraktkostnad och andra inte. Därutöver så ger ni ju kunden inga valmöjligheter alls idag på den här punkten. CDON tycks besitta full bestämmanderätt att när som helst ändra vilket fraktsätt som används. Möjligt företag gjorde så förr i tiden men är det lämpligt att göra så idag?

Ett tips, ta en titt på hur Adlibris jobbar och ni kommer bli uppskattade för den service som ni ger.

Slutligen - Kunden ska inte behöva undervisa om så här självklara saker.

Hej hej

Vi kör inte med begagnat emballage. Möjligt att det händer vid specifika tillfällen, men annars är våra packlinor i våra olika lager så slimmade att vi har skalat ner antalet emballage för att få en högre produktivitet. Vi kan inte ha en massa olika alternativa emballage (däribland begagnat emballage) som gör det ”möjligt” för packaren att stå och välja vilken som passar bäst etc, det skulle ta allt för mycket tid. Det ska finnas ett visst antal som används så packaren direkt vet vilket emballage som ska användas då denne får produkterna framför sig.

Vad gäller överbliven/använd emballage är vi väldigt duktiga att återvinna och sortera detta så att det på nytt kan brukas för detta ändamål. Det är inget som ”slängs” för förbränning eller i en gemensam soptunna.

Vad gäller olika fraktalternativ ligger detta i pipen, dock krävs en ganska stor utveckling för att möjliggöra detta. Förhoppningsvis ser vi det inom kort på sidan.

MVH Josefin

Skrivet av kade89:

Hej

Jag har tittat lite på denna produkt. http://cdon.se/hem-och-tradgard/synology/synology-diskstation...

DVS en Synology DiskStation DS414 men det står "Beräknad i lager 2013-12-21" och sedan kan man bara boka den inte köpa som det normalt står.

min fråga då är ju om detta är bara för att ni vill synas på prisjakt eller om den verkligen finns i lager eller kommer finnas till det priset?

Hej hej

Den beräknas komma in i lager på fredag alternativt måndag.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Drasteroid:

Hej! Beställde igår detta till mina barn!
Dock vet jag inte om det finns i lager, och när det beräknas att skickas och när det är framme?

Ordernummer: 42531901

http://cdon.se/spel/super_mario_3d_world-23928581

Skulle bli superglad om jag fick svar på detta snarast

Tusen tack!

Mvh. Mycket nöjd kund!

Hej hej

Det finns i lager och jag kan bekräfta att din order kom in inatt. Exakt när det går ut och när det levereras kan jag dock inte svara på, men det står 1-3 arbetsdagar på sidan och borde stämma ganska bra.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det finns i lager och jag kan bekräfta att din order kom in inatt. Exakt när det går ut och när det levereras kan jag dock inte svara på, men det står 1-3 arbetsdagar på sidan och borde stämma ganska bra.

MVH Josefin

Tusen tack för snabbt svar, och vad bra att det finns i lager
Ni har väldigt bra priser måste jag säga, och kul att man får lite rabattkoder på sin mail ibland

Kommer fortsätta att köpa saker ifrån Er, då jag ser det som ett plus att ni även finns här.

Hoppas att få det innan helgen iallafall, så blir både jag och barnen super glada

Mvh. Joakim

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Som du säkert förstår har vi inte möjlighet att sitta och ringa upp kunder för att fråga om de verkligen vill ha sakerna de beställt. Det hade nog irriterat merparten av våra kunder om vi gjort det med, eftersom det hade inneburit högre priser och längre leveranstider.
Extra steg i orderprocessen är något vi jobbar på, men då det ska fungera med alla våra lager så tar det tid att utveckla tyvärr.

MVH Josefin

Jag vet inte om du missförstod va jag skrev jag sa ALLDRIG att du/ni skulle ringa upp kunder utan att komunisera med eran egna arbets plats ifall en kund nu mailat något kolla detta innan ni skickar osv. eftersom vi inte kan ringa er, så får ni se till att ni kan hålla en intern funktion som funkar i alla led något som det inte gör nu!!.

Hade vi kunnat ringa er då hade inte missförstånd och felskickningar behövts göras

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag får hänvisa dig till vår kundtjänst för att få hjälp.

MVH Josefin

hej,
först skriver du att du kanske kan hjälpa mig, sedan så hänvisar du mig till kundtjänst igen?!
Varför ber du mig att uppge en massa uppgifter, för att sedan inte lyfta ett finger?

CDON, vilket företag.....

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Avstängd

CDON

JOSEFIN! Jag älskar dig!!
Står att min order, dvs en PS4, är mottagen av lagret nu.

Puss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnjaevel:

Exakt samma för mig, beställde likadant kort, samma dag.
Sedan samma händelse.

Har skickat en ticket till kundtjänst för att få klarhet i vad som hänt.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360