CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Finns inte, du får gå med i http://cdon.se/cdon-plus/ för "fri frakt" (som inte finns givetvis, all frakt kostar och tas ut på priserna).

Skrivet av http://cdon.se/cdon-plus/:

Förtur hos kundservice

Som CDON+ kund kommer dina ärenden prioriteras före andra, vilket innebär att du kommer att få svar fortare.

Haha vilket skämt. Att man skall behöva betala 300 spänn per år för att få chans att komma fram i kundservice visar väl ganska tydligt på vad man anser om sina kunder.
Jag kommer inte att handla ställen som beter sig på det här viset.

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Avstängd

Om man får önska saker som kommer på nästa 15% kampanj så skulle jag önska att antingen Evga gtx 780ti sc eller gigabyte gtx 780ti oc ingick i den kampanjen!

Permalänk
Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JimmieSan Visa inlägg
Hoppas ni är tillbaka snart här på forumet

Kan ni ta in Steelseries Kana V2 så hade jag varit tacksam
Den svarta är det i tanke.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2215628
Tillverkares artikelnr: 62261

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Den kommer med största sannolikhet att tas in i sortimentet, jag har skickat vidare till ansvarig.
Mvh//Andreas

Någon uppdatering om den kommer tas in?
Har presentkort som man vill använda för det

Permalänk

Hej,
fick nedan respons från er "kundsupport", vet inte om någon från CDON fortfarande finns här på forumet men tycker detta är förj***la dålig hantering.
Har varit nöjd med CDON förut men har inte behövt support innan. ska det vara såhär så är det sista köpet hos cdon.

Citat:

×Historik Välkommen till kundservice! Du pratar med Emilly. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
FAQ: Information om orderstatus
hej
Emilly: Hej, vad kan jag hjälpa dig med?
vi fick ett packet leverat till vårt postställe under en resa
varan är betald
men då vi inte var hemma så skickades varan tillbaka
vi fick ingen första hämtsedal
utan bara en påminelse i postlådan när vi hade kommit hem från vår resa
ordernummer 41997xxx
beställning la vi innan jul, tror det var 20 dec.
sedan reste vi bort vid efter nyår
när vi kom hem från resan hade vi en påminelse i postlådan som gick ut 6 januari
tycker inte detta är en ok hantering
Emilly: Aviseringar skickas inte ut av oss utan ditt lokala ombud så tyvärr fanns det inget vi kunde göra på den fronten. När det gäller returen har den inte blivit registrerad ännu. Tyvärr är registreringarna försenade, så den lär bli registrerad lite senare.
vad händer då? Jag har ju betalat varan, och som kund tycker jag inte att jag ska bli drabbab av en dålig hantering?
kommer ni skicka den igen?
Emilly: Tyvärr får du ta upp aviseringsproblemet med ditt lokala ombud då vi som sagt inte står för aviseringar. Fakturan för din order kommer makuleras så fort returen registreras och då kommer Klarna ta kontakt med dig om återbetalning.
Emilly: Din beställning kommer tyvärr inte skickas igen utan jag får vänligen be dig lägga en ny beställning om intresset kvarstår
om det är detta sätt ni hanterar detta så är det sista gången jag handlar hos er...
helt otroligt lite ansvar/kundsuppert ni har?
jag har alltså betaölt en vara, er distubitionskanal klannatr till det och ni hjälper alltså inte till
bra där
Emilly: Åter igen är det inte vi som skickar ut aviseringar, det är ditt lokala ombud. Hur de hanterar utskick av aviseringar rår vi inte för.
men jag är ju kund hos er
fast ni verkar ju inte bry er om det så...
ok, om ni inte tänker hjälpa mig så är det ingen ide att fortsätta
dock kommer jag bestrida alla möjliga hanteringskostnader i ARN
amatörer
Emilly: Jag kan som sagt inte göra mer än så här för tillfället. Finns det något mer jag kan hjälpa dig med?
Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor. Hälsningar Emilly

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Infinite Wisdom:

Hur kommer det sig att fakturor skickas ut i samband med order istället för i samband med leverans?
Normalförfarandet bör vara att fakturor dateras och skickas ut först när ordern postas från er, vilket era konkurrenter generellt brukar göra.

Hej hej

De ska skickas ut i samband med leverans. Berätta mer. Kan det vara så att leveransen av paketet blivit försenat av någon anledning (är ju inte samma postgubbar som hämtar brev som paket t ex), medan brevet med fakturan gått iväg?

MVH Josefin

Skrivet av Nzt:

Finns det någon möjlighet att du kan ordna så man kan boka den?

Hej hej

Javisst, vi kan sätta en bokaknapp, checka under förmiddagen så ska det vara fixat.

MVH Josefin

Skrivet av smirre:

Haha vilket skämt. Att man skall behöva betala 300 spänn per år för att få chans att komma fram i kundservice visar väl ganska tydligt på vad man anser om sina kunder.
Jag kommer inte att handla ställen som beter sig på det här viset.

Hej hej

Fast det handlar om förtur, inte kontakt. Dessutom ingår det ju väldigt mycket mer än bara förtur till kundtjänst.

MVH Josefin

Skrivet av Sibirius:

Om man får önska saker som kommer på nästa 15% kampanj så skulle jag önska att antingen Evga gtx 780ti sc eller gigabyte gtx 780ti oc ingick i den kampanjen!

Hej hej

Noterat!

MVH Josefin

Skrivet av JimmieSan:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JimmieSan Visa inlägg
Hoppas ni är tillbaka snart här på forumet

Kan ni ta in Steelseries Kana V2 så hade jag varit tacksam
Den svarta är det i tanke.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2215628
Tillverkares artikelnr: 62261

Någon uppdatering om den kommer tas in?
Har presentkort som man vill använda för det

Hej hej

Har påmint ansvarig nu, den kommer upp på sidan för bokning undan dagen. När vi har den i lager är ännu inte klart.

MVH Josefin

Skrivet av xxxPaladinxxx:

Hej,
fick nedan respons från er "kundsupport", vet inte om någon från CDON fortfarande finns här på forumet men tycker detta är förj***la dålig hantering.
Har varit nöjd med CDON förut men har inte behövt support innan. ska det vara såhär så är det sista köpet hos cdon.

Hej hej

Jag förstår inte exakt var problemet ligger - hon säger ju att du får tillbaka dina pengar, dvs du kan beställa på nytt om du så önskar.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Har ni fått något leveransdatum på sapphire radeon 290 Tri-X?

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag förstår inte exakt var problemet ligger - hon säger ju att du får tillbaka dina pengar, dvs du kan beställa på nytt om du så önskar.

MVH Josefin

hej,
jag vill ju ha min vara, jag använde dessutom en rabattkod från ett tidigare köp, så nu får jag betala frakt + en dyrare vara.
Har pratat med posten och de tycker att detta är enkelt hanterat genom en reklamation mot dom via er, då jag inte fått aviserings-sms:et, och att ni därmed kan skicka varan igen.

går det att ordna?

MvH P

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Ska returnera ett spel till CDON där förpackningen var trasig. Har fått ett nytt utskickat med en ny följesedel som ska i retur. Däremot trodde jag att jag skulle få en lapp också att klistra på paketet som ska tillbaka till CDON (enklast för mig) men i svaret jag fick var att "och returnera till nedan portofria adress:" där efter följer den adress jag ska skicka till. Eftersom jag nu fick det nya spelet i en mindre förpackning så kan jag enkelt returnera det gamla i den förpackningen, vilket löser ett av mina två problem men jag undrar hur adressen till frisvaret ska lösas? En tejpad lapp? Går det?

Är helt ny på returer så därför frågar jag. Om någon från CDONs sida eller någon annan vet hur jag borde göra så blir jag glad.

Permalänk

Hur kommer det sig att fakturor skickas ut i samband med order istället för i samband med leverans?
Normalförfarandet bör vara att fakturor dateras och skickas ut först när ordern postas från er, vilket era konkurrenter generellt brukar göra.

Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

De ska skickas ut i samband med leverans. Berätta mer. Kan det vara så att leveransen av paketet blivit försenat av någon anledning (är ju inte samma postgubbar som hämtar brev som paket t ex), medan brevet med fakturan gått iväg?

MVH Josefin

Min senaste order lades onsdag 8/1 kl. 16:44, fakturan skickades via e-post från klarna samma dag kl. 20:17 (med sedvanlig 14 dagars kredit till 22/1).
Ordern postades fredag 10/1 och idag fick jag SMS från posten ang. stort brev som ska hämtas hos mitt utlämningsställe.

Ev. värt att notera är att ordern innan den skickades under fredagen hade statusen mottagen av lagret, då jag inte vet exakt när ordern övergick till denna status så kan möjligtvis statusändringen skett under onsdagen och triggat fakturan hos klarna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Min senaste order lades onsdag 8/1 kl. 16:44, fakturan skickades via e-post från klarna samma dag kl. 20:17 (med sedvanlig 14 dagars kredit till 22/1).
Ordern postades fredag 10/1 och idag fick jag SMS från posten ang. stort brev som ska hämtas hos mitt utlämningsställe.

Ev. värt att notera är att ordern innan den skickades under fredagen hade statusen mottagen av lagret, då jag inte vet exakt när ordern övergick till denna status så kan möjligtvis statusändringen skett under onsdagen och triggat fakturan hos klarna.

Förra gången jag beställde fick jag fakturan samma dag, den stod då som mottagen av lagret.
Igår gjorde jag en beställning på en likadan vara, den står som mottagen av lagret idag men fakturan har ännu inte skickats.
Det verkar vara lite slumpen som avgör, bekanta har samma erfarenheter.

Troligen har de någon intern statusändring som vi inte vet om, kanske är olika från lager till lager?
Om cdon vill titta på vad det kan vara så är ordernumrena: 1:a 42247432 2:a 42315360

Permalänk

Hej. Har letat på er hemsida efter thermal pad eller värme ledande tejp och värmeledande dubbelhäftande tejp men jag hittar inte ens att ni har en sån kategori?borde väl vara under kylning?
men är detta något ni kan ta in i erat sortiment?

Visa signatur

//Totte

Permalänk

Typ något sådant här:
http://www.inet.se/kategori/717/varmeledande-tejp

Om man får länka en konkurrent

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Ska returnera ett spel till CDON där förpackningen var trasig. Har fått ett nytt utskickat med en ny följesedel som ska i retur. Däremot trodde jag att jag skulle få en lapp också att klistra på paketet som ska tillbaka till CDON (enklast för mig) men i svaret jag fick var att "och returnera till nedan portofria adress:" där efter följer den adress jag ska skicka till. Eftersom jag nu fick det nya spelet i en mindre förpackning så kan jag enkelt returnera det gamla i den förpackningen, vilket löser ett av mina två problem men jag undrar hur adressen till frisvaret ska lösas? En tejpad lapp? Går det?

Är helt ny på returer så därför frågar jag. Om någon från CDONs sida eller någon annan vet hur jag borde göra så blir jag glad.

Du kan skriva hur du vill, direkt på paketet, förpackningen etc, eller tejpa en lapp. Det är fraktfritt oavsett hur du gör.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Beställde hårdvara för en ny burk, men beställde nätaggregatet separat från CDON. Fick hem alla varor igår, öppnade paketet från CDON och där ligger det ett par högtalare. Jag som sett fram emot denna dag, får snällt vänta ett par dagar till.

Om någon från CDON läser detta:
Jag var ganska arg och besviken då jag skrev tillbaka till er angående detta, förlåt för de fula orden jag använde

Men ni borde seriöst ha telefon support, nu måste jag vänta tills imorgon då ni kanske läser mitt mail. Sån extra tid det kommer ta för ni inte erbjuder denna tjänst...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av adde1337:

Hej!

Har ni fått något leveransdatum på sapphire radeon 290 Tri-X?

Hej hej

Har tyvärr inte fått mer info än att de gått från Kina i helgen och vi väntar besked från fraktbolaget, lär ta ett tag till tyvärr.

MVH Josefin

hej,
jag vill ju ha min vara, jag använde dessutom en rabattkod från ett tidigare köp, så nu får jag betala frakt + en dyrare vara.
Har pratat med posten och de tycker att detta är enkelt hanterat genom en reklamation mot dom via er, då jag inte fått aviserings-sms:et, och att ni därmed kan skicka varan igen.

går det att ordna?

MvH P

Hej hej

Fast du får SMS när varan skickas och sen minst två gånger för att hämta paketet. Du har även statusuppdatering på ordern om du loggar in på vår sida. Att ett av SMSen missats borde inte resultera i att du missar hela leveransen under 14dgr så att det skickas tillbaka.
Vi har ingen möjlighet att kontrollera alla de tusentals SMSen Posten skickar ut varje dag angående våra paket. Lika lite som vi kan kontrollera när, var och hur du ska resa bort.

Kontakta kundtjänst och fråga snällt om du kan få varan till samma pris som tidigare. De är oftast ganska sjyssta faktiskt och att vara lite trevlig kommer man rätt långt med. Jag kan tyvärr inte lösa det åt dig här, det är ett rent kundtjänstärende.

MVH Josefin

Skrivet av foh668:

Hej hej

Så länge adressen är synlig och lappen inte trillar av så kan du skriva det precis som du vill.

MVH Josefin

Hej hej

Japp, måste ha ändrat status samtidigt. Du har fått fakturan via mail, inte på papper? För då tar det ju några sekunder för fakturan att komma fram, men några dagar för paketet. Dock kan jag tycka att den bör triggas när statusen är levererad, inte mottagen av lagret. Jag kollar det!

MVH Josefin

Skrivet av pelof:

Förra gången jag beställde fick jag fakturan samma dag, den stod då som mottagen av lagret.
Igår gjorde jag en beställning på en likadan vara, den står som mottagen av lagret idag men fakturan har ännu inte skickats.
Det verkar vara lite slumpen som avgör, bekanta har samma erfarenheter.

Troligen har de någon intern statusändring som vi inte vet om, kanske är olika från lager till lager?
Om cdon vill titta på vad det kan vara så är ordernumrena: 1:a 42247432 2:a 42315360

Hej hej

Möjligt att det är skillnad beroende på lager. Jag lägger till din info till Infinites och undersöker båda. Tack!

MVH Josefin

Skrivet av AnteBellum:

Hej. Har letat på er hemsida efter thermal pad eller värme ledande tejp och värmeledande dubbelhäftande tejp men jag hittar inte ens att ni har en sån kategori?borde väl vara under kylning?
men är detta något ni kan ta in i erat sortiment?

Hej hej

Jag ber ansvarig checka det och fixa.

MVH Josefin

Skrivet av Keellan:

Beställde hårdvara för en ny burk, men beställde nätaggregatet separat från CDON. Fick hem alla varor igår, öppnade paketet från CDON och där ligger det ett par högtalare. Jag som sett fram emot denna dag, får snällt vänta ett par dagar till.

Om någon från CDON läser detta:
Jag var ganska arg och besviken då jag skrev tillbaka till er angående detta, förlåt för de fula orden jag använde

Men ni borde seriöst ha telefon support, nu måste jag vänta tills imorgon då ni kanske läser mitt mail. Sån extra tid det kommer ta för ni inte erbjuder denna tjänst...

Hej hej

Hemskt ledsen att du fått fel produkt i ditt paket, kan inte svara på vad som hänt där. Du borde få hjälp av kundtjänst nu under morgonen och är det nåt annat får du gärna PMa mig.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Hej undrar vad ni har för policy gällande reklamationer av moderkort?
Köpte ett ASUSP8Z77-V LE i Juli 2012och nu har en SATA port gett upp. Är det 1 år som gäller eller kan man reklamera efter 1.5 år ?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UD3, Intel core i5-3770K 4.4GHz, SwiftecH240-X, 4x G.Skill Ripjaws Gaming 4Gb DDR3 2133 MHz, Gigabyte GTX 1070 , Fractal Design Arc, Cooler Master Real Power M1000
Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag satt och kollade igenom AMD-grafikkort häromdagen och såg att ni har ett Powercolor HD7950 för 3159kr och ett Gigabyte HD7970 (ej Ghz-ed) för 3944kr. OBS! Fyndvara! Gigabytekortet har dessutom originalkylaren.

Jag tror att ni ligger lite fel i pris med dessa kort.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Skrivet av trbjrnkvll:

Köpte ett ASUSP8Z77-V LE i Juli 2012och nu har en SATA port gett upp. Är det 1 år som gäller eller kan man reklamera efter 1.5 år ?

Reklamera kan du alltid i upp till 3 år, men efter 6 månader ligger bevisbördan på dig. Eller menar du garanti?

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Tackar för ni tog in Kana v2.
Det är dock fel modell ni lagt upp på hemsidan.

Jag frågade efter svarta
"http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2215628
Tillverkares artikelnr: 62261"

Ni lade upp http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/steelseries-kana-v2-...
ManufacturerPartNumber: 62262 vilket är den vita.

Hoppas den svarta dyker upp i ert sortiment också.

Mvh

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trbjrnkvll:

Hej hej

Som gaminggirl säger har du mycket riktigt 3 års reklamationsrätt, men vi ger bara 1 års garanti. Asus själv ger längre garanti, 3 år på moderkort. Antingen kontaktar du vår kundtjänst och reklamerar kortet alternativt kontaktar Asus och skapar ett garantiärende hos dem.

MVH Josefin

Skrivet av UnkeN:

Hej.
Jag satt och kollade igenom AMD-grafikkort häromdagen och såg att ni har ett Powercolor HD7950 för 3159kr och ett Gigabyte HD7970 (ej Ghz-ed) för 3944kr. OBS! Fyndvara! Gigabytekortet har dessutom originalkylaren.

Jag tror att ni ligger lite fel i pris med dessa kort.

Mvh, Jakob

Hej hej

Tack för infon!

MVH Josefin

Skrivet av JimmieSan:

Tackar för ni tog in Kana v2.
Det är dock fel modell ni lagt upp på hemsidan.

Jag frågade efter svarta
"http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2215628
Tillverkares artikelnr: 62261"

Ni lade upp http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/steelseries-kana-v2-...
ManufacturerPartNumber: 62262 vilket är den vita.

Hoppas den svarta dyker upp i ert sortiment också.

Mvh

Hej hej

Den svarta fanns i systemet, men ligger dold på sidan av någon anledning. Vi fixar under förmiddagen!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Fast du får SMS när varan skickas och sen minst två gånger för att hämta paketet. Du har även statusuppdatering på ordern om du loggar in på vår sida. Att ett av SMSen missats borde inte resultera i att du missar hela leveransen under 14dgr så att det skickas tillbaka.
Vi har ingen möjlighet att kontrollera alla de tusentals SMSen Posten skickar ut varje dag angående våra paket. Lika lite som vi kan kontrollera när, var och hur du ska resa bort.

Kontakta kundtjänst och fråga snällt om du kan få varan till samma pris som tidigare. De är oftast ganska sjyssta faktiskt och att vara lite trevlig kommer man rätt långt med. Jag kan tyvärr inte lösa det åt dig här, det är ett rent kundtjänstärende.

MVH Josefin

Hej,
anledningen till att jag postade detta var ju att jag inte fått några sms. Verkar ju dumt att ej hämta en vara man redan betalt....
Jag var väldigt trevlig med er kundtjänst tills jag upptäckte att det fanns noll vilja att hjälpa mig. Sedan kontaktade jag posten och de konfirmerade att dessa typer av problem uppstod och att det inte var en stor grej för er att lösa detta mellan er. men den viljan verkar ju inte finnas hos er.
Detta var ingen stor beställning för mig (dock har jag handlat hos er regulbundet) så jag kommer inte lägga mer tid på den, men nu när jag ser vilken typ av kundsupport ni har så har jag insett varför ni kan hålla era priser.
Det blir helt klart lättare för mig att lägga en hundring till och handla på butiker som jag vet håller måttet (inet osv).

Tack och hej.

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com

Hej,
anledningen till att jag postade detta var ju att jag inte fått några sms. Verkar ju dumt att ej hämta en vara man redan betalt....
Jag var väldigt trevlig med er kundtjänst tills jag upptäckte att det fanns noll vilja att hjälpa mig. Sedan kontaktade jag posten och de konfirmerade att dessa typer av problem uppstod och att det inte var en stor grej för er att lösa detta mellan er. men den viljan verkar ju inte finnas hos er.
Detta var ingen stor beställning för mig (dock har jag handlat hos er regulbundet) så jag kommer inte lägga mer tid på den, men nu när jag ser vilken typ av kundsupport ni har så har jag insett varför ni kan hålla era priser.
Det blir helt klart lättare för mig att lägga en hundring till och handla på butiker som jag vet håller måttet (inet osv).

Tack och hej.

Hej hej

Aaaah, du formulerade det som att det var det första SMSet du inte fått. Om du ger mig ditt kundnummer så kan jag dubbelchecka vad som hänt.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill ge en brofist till Jonathan R på cdon för utmärkt service gällande min defekta steelseries mus!
Snabb och bra service

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vet att CDON fått ta emot en del skit här vad gäller service osv. Vill därför passa på att ge lite beröm istället. Tycker CDON är väldigt smidiga att ha att göra med. Svarar snabbt här i forumet och kan man prismatcha gör man det. Snabba leveranser för min del har det också, det beror såklart på när man beställer, men beställer oftast i början på en vardagsvecka och sedan har man varan ngn dag efter det. Kort sagt, jag kommer i alla fall fortsätta handla på CDON. Det enda jag skulle önska är att man har lite mer fokus på kringutrustning till datorer typ mekaniska t-bord, möss, headsets, bildskärmar osv och inte bara datorkomponenter på reorna.

Permalänk

Vad gör man när varan man beställt fastnat i "mottaget av lagret" i över 48 timmar trots att den finns i lager? Inget svar från kundtjänst heller.

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugbyfreak:

Vad gör man när varan man beställt fastnat i "mottaget av lagret" i över 48 timmar trots att den finns i lager? Inget svar från kundtjänst heller.

Tyvärr inte mycket, min beställning låg så i 3 dagar, kontaktade deras kundtjänst på chatten, varje dag så svarade de att de hade just pratat med lagret och att min order just packades, det är helt döfött att försöka prata med CDON's kundtjänst om just detta.

Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm

Permalänk

Trist när man beställer i god tid för att få grejorna till helgen

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugbyfreak:

Som auge sa!
Plus att du ej kan avbeställa heller även om paketet/en inte skulle skickas förrens om 1-2 veckor utan du får då glatt vänta på att dom skickar det/dom och sen skicka tillbaks/låta det ligga och då högst troligen åka på 150:- i avgift för ej uthämtat paket (heller utnyttjande av ångerrätten).
Sen om man inte vill betala denna avgift då man velat avbeställa LÅNGT innan dom faktiskt packade paketet/en så får man bråka en hel del och även ha lite tur om man ska slippa den.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kevve1:

Vill ge en brofist till Jonathan R på cdon för utmärkt service gällande min defekta steelseries mus!
Snabb och bra service

Hej hej

Har hälsat Jonathan här.

MVH Josefin

Skrivet av MrM3:

Vet att CDON fått ta emot en del skit här vad gäller service osv. Vill därför passa på att ge lite beröm istället. Tycker CDON är väldigt smidiga att ha att göra med. Svarar snabbt här i forumet och kan man prismatcha gör man det. Snabba leveranser för min del har det också, det beror såklart på när man beställer, men beställer oftast i början på en vardagsvecka och sedan har man varan ngn dag efter det. Kort sagt, jag kommer i alla fall fortsätta handla på CDON. Det enda jag skulle önska är att man har lite mer fokus på kringutrustning till datorer typ mekaniska t-bord, möss, headsets, bildskärmar osv och inte bara datorkomponenter på reorna.

Hej hej

Kul att du är nöjd med oss! Har vidarebefordrat ditt önskemål till ansvarig.

MVH Josefin

Skrivet av rugbyfreak:

Hej hej

Om du inte fått svar från kundtjänst än så kan du PMa ditt ordernummer till mig, så ska jag försöka se vad som hänt.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Kommer det vara några rabatter på under helgen??

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!