Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av euf0ria:

Sleeven kommer bli i vitt med några fåtal i blå
https://dl.dropbox.com/u/39367418/Dator%20Bitfenix%20Prodigy%...

Detta är vad jag har gjort hittills bara för att prova hur det skulle se ut med kablar i rätt längd och i de färger jag vill ha. Det kommer komma mycket mer bilder och info om sleeving när jag väl sätter igång på allvar med det!=) Bla har jag testat olika paracordmaterial varav ett var rena skiten och ett rena drömmen att jobba med. Det ska heller inte se lika slarvigt ut när jag är helt färdig.

Nu har jag inte läst hela bloggen och ber om ursäkt om detta har blivit svarat på, men vad var det för paracord som du slutligen valde?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jäklar så najs de blir du! Ska bli riktigt kul o se när sidoplåtarna kommer!!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu har jag inte läst hela bloggen och ber om ursäkt om detta har blivit svarat på, men vad var det för paracord som du slutligen valde?

Jag skrev på något ställe i den vevan att jag inte hade koll på vilket material som i slutändan var bäst, alltså vilken paracord som smälte ihop bra och vilken som inte gjorde det.
Jag har idag på morgonen mailat till den shoppen där jag köpte den bra sorten och frågade dom vad det är för material så jag återkommer med det sen.

Justnu kan jag mest spekulera och på den påsen som den dåliga kom i så stog det PET, men det kan likagärna vara så att jag har bytt påsar under tidens gång så det är ingen bra garanti. Jag tycker verkligen det borde finnas mer personer än jag som har stött på bra och mindre bra paracords i detta avseende som kan hjälpa oss att reda ut det denna fråga. (?)

Skrivet av Spille:

Jäklar så najs de blir du! Ska bli riktigt kul o se när sidoplåtarna kommer!!

Ja eller hur! Min själ hoppar jämfota i förväntan!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

WOOP, THERE IT IS!

Täckplåtar på plats, notera även att pumpen har blivit stiligare då den numera står på ett enfärgat tunt lager skummgummi istället för två lager i olika färger.

Förklaring till förändringar som skett.
Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Satan i gatan va mycket stilrenare det blev när kretskorten försvann! Good job!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Hur fick du dit täckplåtarna?

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VHggstRm:

Hur fick du dit täckplåtarna?

Täckplåtarna sitter fast med dubbelhäftande tejp. Det krävdes några lager för att få bra tjocklek så att man passerade skruvskallarna och fick lite luft mellan kort och platta. Dubbelhäftande tejp har ju även en tendens att sitta permanent och det sista klistret är ju apsvårt att få bort så därför har jag satt en tunnare dubbelhäftande film på båda sidor som är väldigt enkel att ta bort och som inte lämnar spår när det väl ska återställas eller göras om.

Temperaturen på GPU under idle ligger just nu på 26grader C.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Imorgon blir det tisdag och om allt går enligt planerna så kommer jag få de sista plåtarna då. Just nu känns det lite stressartat att hinna med att göra klart sidopanelerna, fota dom samt göra iordning bilder till tävlingen samt till en ytterligare bygglogg som ska ut. Prioritering är det som gäller=)

Idag har jag iaf tagit nya bilder på datorns insida och tror jag har fått med det mesta. Insidan är ju trots allt 100% färdig nu (*shhh* pumpmod kommer senare hehe). Det ska bli omåttligt skönt att få bygget klart och utan er feedback och all positiv kritik så kan jag säga att detta skulle tagit ännu längre tid att få färdigt. Alla ni som har gjort inlägg här och följt med på resan ska ha världens största tack för den positiva energin ni har spridit!

Nu kör vi slutspurten och sätter deadline till 1 Februari och tävlingen på minimalisticPC

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Jag fick en fråga på annat håll som jag tänkte dela med mig svaret av här i tråden för det kan säkert vara fler som undrar. Det gällde mina täckplåtar och hur jag fått tag i dom / tillverkat dom.

Det började med "plastglas" 2mm från biltema som jag kapade till rätt mått. Enklast är att dra ett spår med en kniv eller något vasst utmed en stålraka och sedan knäcka biten mot en bordskant, lägg gärna ett skärbräde/planka/hyllplan över biten när du knäcker den så att du fokuserar all böjning till knäckområdet, då blir det spikrakt och blir klart på 1-5 knäck. Sedan spraymålade jag baksidan med vit sprayfärg och efter det så slipade plus våtslipade jag kanterna till lagom perfektion (800grit). Sist men inte allra minst så fick en polare konturskära klistermärken åt mej som jag sedan klistrade fast själv. Fastsättning på kretskorten är gjort med 3-4 lager med dubbelhäftande tejp för att få ut dom en bit från korten så att luft kan flöda innanför. Ingen speciell färg har använts i avseende för UV-flouroscerande effekt utan det som gör att dom lyser lite blåaktigt under UVljus är helt enkelt plastglasets naturliga reflektion när baksidan är målad. Färgen är annars exakt densamma som många andra målade bitar i bygget.

Stavfel och dålig meningsuppbyggnad.
Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Sorry, inga bilder att visa ikväll heller...hade jag haft några timmar till på dygnet så hade det haglat ut bilder lite senare . Detta inlägg är mest för att berätta att jag har sållat ut närmare 70-80 nya bilder som jag tog igår, dessa bör nog gallras en gång till för att spara grädden av moset och sen ska en sista touch läggas på dom innan jag lägger upp något här. Jag känner mig själv nöjd med det jag har liggandes iaf hehe.

Plåtarbetet får även det vänta till minst imorgon då förhinder dök upp och gjorde att inget anlände idag. Imorgon ser det dock mycket ljust ut.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Här kommer en liten detalj som jag fixade till:

Till höger en gammal. Till vänster en ny. Det blev klart mycket bättre när man fick bort en färg och landade på två nyanser istället för tre.

Ps. Just nu försöker jag vinna över uppladdningsfunktionen på swecs galleri. Det går sådär...sakta men säkert frammåt=)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!
Ledsen om jag spammar men det kommer lite korta inlägg nu för att få allt i fas. Ikväll har jag lagt ut mer bilder i galleriet och tänkte i detta inlägg bara visa två av dom för att hinta om resterande material som lagts upp. Jag kan säga att det rör sig om renare bilder än förut med så bra studiokänsla jag kunde uppbringa här hemma och i denna session har jag kostat på mig att köra några bilder med rejält macro för att fokusera på utvalda detaljer.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Fast bara en textbaserad sådan. Idag har jag tagit tag i sidopanelerna och börjat snygga till dom och inser att dessa följer samma mönster som allt annat man åtager sig att fixa med avseende på att det alltid tar längre tid än vad man beräknat.
Först ut så var dessa nya bitar altså vattenskurna i 1mm stålplåt vilket resulterade i grova grader över alla kanter. Dremeln med metallslip mojängen har gått på högvarv idag i några timmar plus efterföljande slipning på de plana ytorna. Efter det så har jag även passat in glaset som ska sitta bakom och nu tar jag en välbehövlig kebabrast och nöjjer mig för idag. Målet för imorrn är att:

-Slipa kanter på glas
-måla metallramarna
- ta reda på placeringen och kapa upp hål i sidopanelerna. Av nån anledning sitter de 5mm förskjutet i cadden vilket jag inte minns om det finns någon orsak till...måste in å härja och se om jag har tänkt något smart eller bara varit trött;)

Det som är kvar efter det är altså bara att vänta på att färg ska torka samt att sidopanelerna (originalen altså) ska få sig lite täckfärg på den nykapade kanterna. Efter det så ska datorn givetvis fotas på nytt och de bilderna ska i sin tur redigeras och ut på nätet på diverse ställen. SEN ÄR JAG TYP KLAR! *klapp klapp*

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Spänningen är oooooolidlig! ;D Gief pic of sidopaneler!!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

UPDATE!
För att hålla er lite i takt med vad som händer här borta i snön. Ni får hålla tillgodo med råa bilder direkt från mobilen, jag kommer att ge dom en omgång redigering senare men just nu är det fokus på det viktiga, GÖRA KLART!

Oh, en rolig sak jag måste berätta också. Min dropbox har varit trasig och den ville inte visa overlay ikonerna på alla filer och jar kunde heller inte hitta högerklicksmenyn för att kopiera länk till bilderna vilket gjorde att senaste tidens postande har tagit 4ggr så lång tid via dropbox hemsida. Nu idag så fick jag iordning på det och fick skylla mig själv. I windows 8 har jag stängt av alla begränsningar som finns även för adminkonton (secpol.msc), skitbra i normalfall men dropbox svarade då med att ta bort en massa funktioner. Sen kom jag på detta idag och satte igång UAC till de valbara lägst läget och vips så funkade det efter en ominstallation!

Now pics!

Lite grejjer som var bra att ha för helgens pyssel. De blir alltid mer verktyg än man tror och det går alltid hand i hand med den tid det kommer ta att utföra jobbet. Beräknad tid x3 är bra att räkna med har jag lärt mig!

Se så fina dom ser ut! Skenet bedrar och dom är snarare snygg från långt men långt ifrån snygg.

Detta började jag med. Som sagt så var dom inte i det bästa "bara slänga på färg skicket", det var bara att sätta igång med dremmeln och köra. Roligare har jag haft.

Slipa slipa.

Sen passade jag in PCskivorna (Polykarbonat denna gången, B*****a´s plastglas är jag färdig med...) så att dom fick hål som matchade hålbilden i plåtarna och sedan lika stora hörnradier.

Nu är min datorn leet på riktigt och här är bildbeviset...

Sent igår påbörjades detta. Finslipning kvar då på denna då.

Och nu över till omgång två med färg på sidopanelerna efter att ha våtslipat bort några misstag som jag bestämt vill skylla på att sprayflaskan tog slut och sprutade konstigt, hehe.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Glaslagret färdigt! Det fick sig en omgång med 240g + 400g våt +800g våt papper, på de kapade sidorna altså.

Det designade yttre lagret hänger och torkar och ska få sig minst en omgång färg till ikväll. Slipa sidopanelerna kanske jag göra sent ikväll eller imorrn.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Förutom allt "skägg" på panelerna blev dem ju riktigt bra! Väldigt skumt av ett företag att lämna ifrån sig dem så...

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Förutom allt "skägg" på panelerna blev dem ju riktigt bra! Väldigt skumt av ett företag att lämna ifrån sig dem så...

Dom ser supersnygga ut just nu med färg på sig kan jag säga, hehe. Att dom hade så mycket skägg kan bero på flera anledningar och vad jag själv tror är största orsaken är att plåten är så tunn. Men vad vet jag, jag kan bara spekulera. Vore faktiskt kul att få reda på så man slipper liknande i framtiden. Jag har heller ingen koll i dagsläget på vad det är för kvalite på plåt som användes och det spelar ju roll det också för hur den ska behandlas i skärningen. Jag kan försöka forska lite i saken och om det finns någon vattenskärnings-kunnig person som läser här så fyll gärna i i ämnet!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Dom ser supersnygga ut just nu med färg på sig kan jag säga, hehe. Att dom hade så mycket skägg kan bero på flera anledningar och vad jag själv tror är största orsaken är att plåten är så tunn. Men vad vet jag, jag kan bara spekulera. Vore faktiskt kul att få reda på så man slipper liknande i framtiden. Jag har heller ingen koll i dagsläget på vad det är för kvalite på plåt som användes och det spelar ju roll det också för hur den ska behandlas i skärningen. Jag kan försöka forska lite i saken och om det finns någon vattenskärnings-kunnig person som läser här så fyll gärna i i ämnet!

Sluta prata om hur snygga dem är nu.. Visa mig istället!

Blir oftast sånt skägg när man skär i metall.. Men företag brukar inte lämna ifrån sig bitar som ser ut så, lite oprofessionellt att inte snygga till dem tycker jag allt! Alla mina stora laserskurna detaljer till Alumex var t.ex slipade på baksidan för att ta bort allt sånt.. Och alla radiebrickorna hade dem tumlat för att bli av med alla skarpa kanter

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Sluta prata om hur snygga dem är nu.. Visa mig istället!

Blir oftast sånt skägg när man skär i metall.. Men företag brukar inte lämna ifrån sig bitar som ser ut så, lite oprofessionellt att inte snygga till dem tycker jag allt! Alla mina stora laserskurna detaljer till Alumex var t.ex slipade på baksidan för att ta bort allt sånt.. Och alla radiebrickorna hade dem tumlat för att bli av med alla skarpa kanter

Det kan även ha berott på tidsbrist i samband med en miss i kommunikationen då jag faktistk fick detta jobbet gjort via en polares kontakter men polaren som mellanhand.

De bitar jag tidigare har skurit med laser har aldrig haft sådana grader och den enda skönhetsmissen är väl egentligen de startmärken som bli där laserstrålen dra igång. Vilket förvisso är mycket pga lathet kan jag tänka mig då man men lite pill kan sätta startpunkten en bit in i den yta som ska bort och sen gå ut snyggt mot den tilltänkta kanten.

Nåja, här kommer en bild för att lindra spänningen:

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Det kan även ha berott på tidsbrist i samband med en miss i kommunikationen då jag faktistk fick detta jobbet gjort via en polares kontakter men polaren som mellanhand.

De bitar jag tidigare har skurit med laser har aldrig haft sådana grader och den enda skönhetsmissen är väl egentligen de startmärken som bli där laserstrålen dra igång. Vilket förvisso är mycket pga lathet kan jag tänka mig då man men lite pill kan sätta startpunkten en bit in i den yta som ska bort och sen gå ut snyggt mot den tilltänkta kanten.

Nåja, här kommer en bild för att lindra spänningen:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/39367418/Dator%20Bitfenix...

Ah okey ja då blev de kanske gjort lite snabbt bara och de missades!

Men kan lova dig att såna missar förekommer även på riktigt seriösa företagsaffärer.. Beställde ett gäng prototyper på jobbet precis innan jul och när vi fick dem så hade de valt att tillverka dem på ett riktigt idiotiskt sätt så den ser förjävlig ut och de hade även råkat smälla till en av dem med fräsen så det är ett 2-3cm långt och 2-3mm djupt jack i den och de gick på 15k+moms/st ändå xD

Omnomnom! Kommer du kunna montera ihop sidopanelerna idag då kanske eller?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Med lite tur bit det montering sent ikväll. Det beror på hur det går med slipningen av sidopanelerna ikväll och om jag får för mig att ta ett sista laget färg. Annars så är det fritt fram och det känns riktigt bra! Sen över till fotograferingen, redigering, utläggning på mina forum och sen inskickning till minimalisticPC tävlingen.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Det bortklippta materialet vägde mindre än kvarterets kebabrullar (1,3kg är rekordet).

Cliffhanger?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Här kommer sista bilden som jag sparade från igår då jag hade gjort klart alla delar till sidopanelerna. Tiden rann ut och jag blev tvungen att spara på monteringen till idag och plockade givetvis fram kameran så fort jag bara kunde efteråt.

Numera är datorn färdig! Tro dock inte att jag kommer försvinna under jorden eller helt stanna med bygget i fortsättningen, även om det är färdigt nu så kommer jag så småningom ta tag i pumpen och modda den med nytt kontrollerkort och sen vet man aldrig vilka idéer som kan tänkas dyka upp.

Hur som helst så vill jag passa på att säga att jag hoppas ni alla har haft en trevlig resa med mig under detta bygge. Vissa av er har varit med från start och många har droppat in under tidens gång och kommentarerna och diskussionerna har flutit på fint. Till er alla följare vill jag också säga ett stort tack för ert stöd, peppning och hjälp med information. Utan er så hade det förmodligen tagit ännu längre tid och kanske inte blivit lika bra. Ni är värdefulla allihopa och jag är otroligt tacksam!
Ett stort tack ska även delas ut till alla vänner och bekanta som har hjälp till på sina håll och tillhandahållit plåtar, skärning, klistermärken och expertis. Ni som känner er träffade, sug åt er lite ära och ta en titt i galleriet för att se vad det blev av de bitar ni hjälpt mig med;)

Länk till galleri: Galleri

Här kommer två avslutande bilder för att knyta ihop säcken, inte för gott...men för ett tag framöver...

PS, Jag kommer ha fortsatt koll på tråden ifall ni har frågor och synpunkter.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Fy faen... Är det okej om man är lite avundsjuk?
När jag läser och tittar i denna projektlogg så börjar det klia gott i mina fingrar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Fy faen... Är det okej om man är lite avundsjuk?
När jag läser och tittar i denna projektlogg så börjar det klia gott i mina fingrar...

Hehe, det är bara att sätta igång geniknölarna och låta fantasin flöda. Jag känner igen det där med att det börjar klia i fingrar när man ser andras skapelser, det värsta är nog när det börjar klia i köpfingret för det slutar aldrig ekonomiskt fördelaktigt;)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Hehe, det är bara att sätta igång geniknölarna och låta fantasin flöda. Jag känner igen det där med att det börjar klia i fingrar när man ser andras skapelser, det värsta är nog när det börjar klia i köpfingret för det slutar aldrig ekonomiskt fördelaktigt;)

Jag ska nog slå till på en billigare chassi mod och sleevning av en PSU inom kort tid. Skissat upp en riktigt trevlig design på fronten som jag vill modda på mitt Define R3. Sen får man se vad som händer därifrån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heads up!

Nu är tävligen på Minimalistic PC i full gång och det är fritt fram för omröstning. Många fina bidrag finns att beskåda och om ni vill visa just mig lite stöttning (eller den ni gillar bäst) så kan ni gå in på länkarna här nedan:

Mitt bidrag: Minimalistic PC "Prodigy - SENSATION"
Alla bidrag: Minimalistic PC "alla bidrag"

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk

Så jäkla snygg!

Visa signatur

Bygglogg: BitFenix Phenom M| Phantom Project
Chassi: Bitfenix Phenom M | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | CPU: Intel i5 4670K | GPU: MSI GTX770 2Gb OC | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x8GB | SSD: Samsung 840 EVO 256Gb | PSU: Corsair CX750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBigBadBacon:

Så jäkla snygg!

Tack;-)
Det är superskönt att äntligen ha den ståendes färdig och kunna slappna av lite i tankarna, det blev ännu mycket att göra i slutet för att hibba klart innan tävlingens deadline.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll