Permalänk

Jag får nöja mig med min olyfta 1500 för tillfället

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

TVR Tuscan. Så simpel, ack så elegant.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Batman:

TVR Tuscan. Så simpel, ack så elegant.

Ja, jäklar i min låda. Fick mig att inse att jag glömde lista TVR Sagaris på min lista. Inte en kärra för den som vill vara diskret.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ja, jäklar i min låda. Fick mig att inse att jag glömde lista TVR Sagaris på min lista. Inte en kärra för den som vill vara diskret.

http://srv2.betterparts.org/images/tvr-sagaris-08.jpg

Like all TVR's this new Sagaris has insane styling. It appears to been styled by a lunatic, and then hit with an axe
Jeremy Clarkson.
Älskar videon där han visar hur motorhuven håller på att hoppa av Fast nog är den snygg!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den ouppnåeliga drömbilden måste vara Lamborghini Aventador, eller Koenigsegg Agera R. Kan inte bestämma mig

Den uppnåeliga drömbilen är lätt Vauxhall VXR8. Sjukt fet till bra pris Helst den kompressormatade versionen

Den en smula äldre drömbilen är BMW 850. Fortfarande grymt snygg!

Permalänk
Hedersmedlem

BMW 850 har jag också gått och smygtittat på de senaste åren. Faktiskt fullt överkomliga att köpa här nere, men riskerar att kosta rejält när grejer börjar gå sönder.

Helt klart en av de snyggaste bilar som någonsin byggts.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Avstängd

En Scania TGB30 (i nödfall skulle den 6x6 drivna TGB40 duga ), 4x4 med en PTP-hytt inredd som husbil och resten av flaket som altan. Eller 2 PTP-hytter som husbil med 2 rum och förarhytt för de svenska semester regnen...

TGB30 med PTP-hytt (PTP=PersonTransPort)

TGB30 med PTP-hytt från en annan vinkel

6 hjulsdrivna TGB40 med PTP-hytt

Körde TGB30 i lumpen, oj vilken komfort och körglädje med 4 tons marktryck och en råstark rak sexa.
Min Dröm-TGBx0 kommer dock aldrig utrustas med snökedjor. Snökedjor lärde jag mig hata under lumpen, de är jobbigt att sätta på och jobbiga att ta av. För att inte tala om hur jobbiga dom är att släpa på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För stunden Pagani Huayra eller Koenigsegg Agera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Beror på när du frågar men lotus exige har man vart het på ett tag, http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Exige.

300 papp-ish, en vacker dag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulvenstein:

BMW 850 har jag också gått och smygtittat på de senaste åren. Faktiskt fullt överkomliga att köpa här nere, men riskerar att kosta rejält när grejer börjar gå sönder.

Helt klart en av de snyggaste bilar som någonsin byggts.

Just det som har fått mig att avstå. Man kan ju lätt få betala bilens värde i reparationer om man har otur. Men otroligt fin!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av tomten51:

Beror på när du frågar men lotus exige har man vart het på ett tag, http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Exige.

300 papp-ish, en vacker dag..

Du kan ju få en Exige för bra mycket mindre än 300k om du hämtar en själv från Storbritannien.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Som i kategori konceptbil så är Toyota FT-1 en favorit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Du kan ju få en Exige för bra mycket mindre än 300k om du hämtar en själv från Storbritannien.

Vill köra på rätt sida

Permalänk
Medlem

Tesla Model X, fast i kombimodell.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_X

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Carrera GT eller Porsche 959. Men jag är nöjd med den jag har nu, många designdrag från Carrera GT

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Finns allt för många drömbilar i min värld, men det finns en specifik som jag vet att den kommer för evigt vara en drömbil:

Lancia Stratos
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/Lancia-Str...

http://www.listerbell.com/

Drivlinan plockar du från en Alfa 166 vilket det finns gott om, de är billiga.

Nej, jag vet att det inte är samma sak som en riktig Stratos, men next best thing?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

http://www.listerbell.com/

Drivlinan plockar du från en Alfa 166 vilket det finns gott om, de är billiga.

Nej, jag vet att det inte är samma sak som en riktig Stratos, men next best thing?

Den tanken har slagit mig redan, en dag kanske när jag väl har eget garage.
Dock så ser jag inget pris på deras kit?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Aston Martin DB9

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Den tanken har slagit mig redan, en dag kanske när jag väl har eget garage.
Dock så ser jag inget pris på deras kit?

Vild gissning, +300k.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

http://jalopnik.com/did-toyota-confirm-that-the-ft-1-concept-...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske otippat men en Citroen DS5 en rimlig drömbil för mig. Interiören är bland de snyggaste jag sätt, älskar brun.

Permalänk
Medlem

en 1998 viper gts-r

en 1998 viper acr hade också funkat

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag är ganska standard i mina drömbilar... Alltid velat ha en Porsche Carrera GT och/eller Porsche 911 Turbo (nyare modell). Sedan går Ford Mustang GT bra också, även där nyare modell. Vackra saker.

Porsche Carrera GT

Porsche 911 Turbo

Ford Mustang GT

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk

Min drömbil är helt klart en Mitsubishi Lancer Evolution VII, VIII & IX.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

en renoverad KenMeri med RB26DETT konvertering klassar nog in på toppen av min drömbilslista för tillfället

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

En Rocky Auto Hakosuka eller S30 hade inte heller vart helt fel

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ska man drömma, Så ska man drömma STORT

koenigsegg one
Vikt 1 340kg
och 1 340HK
0-400 km/h på ca 20 sekunder
Topfart 450km/h

DET är min dröm bil det

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vector w8:an ligger ju forbaskat hogt i kurs, sa udda, sa snabb och haller laget fortfarande, inte manga bilar som klarar 350+ ens idag

Men ska det vara vad jag vill ha sa blir det en L023 68 Dart (Hurst Hemi), det ar fortfarande nagolunda enkelt att snickra ihop en egen som overtraffar orginalet om man kommer over en 68 Dart men att ha en av de 50 orginal kalkarna vore ganska speciellt.

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

Älskar Porsche och framförallt 911 Singer (spana in kanalen Drive på youtube när dom besöker killarna som skapar dessa bilar) men jag måste tyvärr välja bort Porsche i det här fallet.
Min dröm vore att ha en gammal AC Cobra.