Hur koppla en molex -> pci-e

Permalänk
Medlem

Hur koppla en molex -> pci-e

Hallå

Hade tänkt byta grafikkort i en dator med ett cx430 där det bara finns en 6-pins kontakt. Har en "2x molex -> PCI-E" kontakt, hur kopplar ja den?

Måste man ha 2st SEPARATA kablar från nätagget till de två molexen? Eller räcker det att koppla en kabel som då har flera molex till de båda?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Vad för kort ska du stoppa in?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Beroende på grafikkort så kan det räcka om du kör adaptern på samma kabel som jag förstått det. Jag skulle dock kört två, varför inte liksom

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Separata är väl att föredra, men det beror ju på hur strömhungrigt grafikkortet du stoppar in är samt vad ditt nätagg levererar.

Använd kablar som går till fläktar och dylikt.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Använd kablar som går till fläktar och dylikt.

Kablar som går till fläktar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ok verkar inte som nån vet exakt? det är ett 560ti me x2 6pins.

Problemet med att använda 2st separata blir att man måste använda ännu fler y-kopplingar. CX430 har 2st kablar som är s-ata och en med molex, har inte hittat "s-ata -> PCI-E" kablar nånstans.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kablar som går till fläktar?

Molexkablar som man har kopplat in chassifläktar på, som endast drar några watt. Dvs mycket "ström till övers".

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Molexkablar som man har kopplat in chassifläktar på, som endast drar några watt. Dvs mycket "ström till övers".

Jaha, då förstår jag hur du menade

Visa signatur

#framtiden