PlayStation Wireless Stereo Headset 2.0 PS4

Permalänk
Medlem

PlayStation Wireless Stereo Headset 2.0 PS4

Tjena,

PlayStation Wireless Stereo Headset 2.0, släpps ju idag. Tänkte höra om det är någon som har någonting att säga om lurarna. Är de värda ett köp?

Funderar på att köpa ett par. Har inga lurar idag och behöver nog ett par om nätterna skall kunna användas för spelande.

Jag kommer använda dem till en PS4.

Tackar.

/S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suxeeder:

Tjena,

PlayStation Wireless Stereo Headset 2.0, släpps ju idag. Tänkte höra om det är någon som har någonting att säga om lurarna. Är de värda ett köp?

Funderar på att köpa ett par. Har inga lurar idag och behöver nog ett par om nätterna skall kunna användas för spelande.

Jag kommer använda dem till en PS4.

Tackar.

/S

Om du kan vänta ett par dagar så kan jag ge ett utlåtande. Beställde mina från webhallen idag.

Permalänk

Beställde mina från webhallen idag jag med. Så kan ge min åsikt om headsetet efter imorgon.

Permalänk
Medlem

Har hämtat mina nu, är dock på jobbet så jag har bara kunnat testa dom med spotify, och inte testat mic eller virtuellt surround än.

Men komforten är hög, dom sitter som ljutet på skallen och har väldig skön "padding" på bygeln.
Ljudet genom 3,5mm-kontakten (vid musik) tycker jag är riktigt bra för att vara ett gaming-headset i den här prisklassen. Basen är inte så extrem, vilket många kanske inte skulle gilla, men jag som gillar en lite lugnare bas tycker det är alldeles perfekt.
Sen är ljudet såklart bättre i ett par hörlurar gjorda för just musik.

Jag får be att få återkomma i helgen med lite mer erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Spännande. Jag har förbeställt lurarna i Gbg, men det verkar inte kommit några hit...

S

Permalänk

Fått hem lurarna nu, står på laddning. Noterar att det inte står någonting om Gold på paketet. Antar att det är enbart i USA det säljs som Gold eller något? Kommer med åsikter senare ikväll efter full test på PS4 och BF4.

Permalänk
Medlem

Fungerar det att titta på TV med dessa hörlurar eller är det bara till att spela spel på ps3/ps4 som de fungerar? Hade varit kanon om det fungerade att kolla på TV och film också! Ni som köpt - hur är ljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudilur:

Fungerar det att titta på TV med dessa hörlurar eller är det bara till att spela spel på ps3/ps4 som de fungerar? Hade varit kanon om det fungerade att kolla på TV och film också! Ni som köpt - hur är ljudet?

Tror bara det fungerar att kolla på TV om du har dem inkopplade med kabel, tror inte så många TV-apparater har stöd för USB-headset. Om du spelar DVD, bluray eller netflix från PS4 eller PS3 fungerar det såklart, så länge USB-dongeln är inkopplad.

Jag måste säga att efter att ha testat lurarna lite igår i några rundor killzone att de är riktigt bra! Spelade med en kille på min vän-lista och han sa att det hördes klart och tydligt när jag talade.
Man kan ställa in olika ljudprofiler beroende på vilket spel man spelar. Jag kan dock inte påstå att jag märkte någon gigantisk skillnad på standardprofilen och FPS-profilen.
Det virtuella surroundljudet ger jag inte så mycket för. Men jag hade inte för stora förhoppningar där, då vem som helst borde förstå att man kan inte trolla fram 7.1-ljud när det bara finns två element. Det ska dock tilläggas att jag är helt dum i huvudet när det kommer till ljud-riktning och kan knappt förstå om ett ljud kommer från höger eller vänster.. så det är möjligt att andra har annan uppfattning.

I det stora hela så tycker jag att det här headsetet är extremt prisvärt. Bra ljud, grym komfort och lättillgängliga knappar.

Ett litet minus är att micro-USB'n som följde med (laddaren) var ungefär 0,2 nanometer lång, så den hamnade ganska omgående i "skit man aldrig kommer använda"-lådan.

Permalänk

Har inte hunnit testa dom så extremt länge. Men första intrycket är att dom sitter riktigt skönt, man kan justera under tiden man har dom på huvudet så passformen blir perfekt. Är något lägre bas i dessa än i PX4 och lite "klarare" ljud i 2.0 headsetet. Dom som påstår att ljudet är för lågt måste vara på gränsen till döva, jag kan absolut inte ha maxvolym på BF4. Jag kan tycka att jag lättare hör på 2.0 headsetet varifrån en helikopter kommer eller var det exploderar i t.ex. BF4 i jämförelse med PX4. Sen är det ett snyggt headset om det nu spelare roll och jag gillar lösningen med att slippa "mic-armen". Dock kan jag inte förstå vitsen med en ca 10 cm lång laddningssladd ifall batteriet tar slut mitt i spelandet, man hamnar ju jobbigt nära TV:n Värt 799kr? Absolut, det är inte mycket sämre ljudmässigt än PX4 och jag tror funktionen med speciell ljudinställning för enskilda spel bara blir bättre och bättre med tiden. Sen är man riktigt kräsen så får man säkert leta efter bättre headset i området 2000-3000kr men det är inte att tänka på för mig med 2 barn i hushållet