Permalänk
Medlem

Teamplay i BF4

Är det bara jag som blir mer och mer förbannad på alla egoister i BF4?

Kollar på mina senaste matcher som jag spelat. Då går det att se i Battlelogen efter matchen "Round Summary" för olika saker.
När jag har spelat som Assault (som alla vet är en medic) så brukar det bli att av lagets sammanlagda revives så står jag för mellan 50-80%.

Vad i hela jävla helvetet är felet på resterande folket?
Samma sak gäller när jag spelar Support. Jag står för 50-80% av samtliga resupplys i HELA laget. Detta på 64player-servrar.

Något borde åtgärdas för att få upp teamplayet i spelet.

Vad kan man åtgärda för att eventuellt få upp detta (förutom att se till att spela med enbart polare i 1-3 squads på samma lag)?
Går det att premiera teamplay på ett bättre sätt än vad Dice/EA gjort?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Moderator
Moderator

Teamscore, mandowntiden bör ökas och väntetiden på att få spawna igen borde ökas.

Dvs göra revives mer värdefulla.

Men detta har sagts tusen och en ggr. Det är skrattretande hur kort tid man har på sig att göra en revive idag.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Folk är dumma i huvudet i denna värld, lev med det, inget som går att ändra på.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Dom borde ta bort allt vad K/D heter i statsen... och mer poäng för som ni säger revives, resupleys... och när man tar ut tunga fordon etc... ibland kan jag dö 3-4 ggr bara för att hindra en tank ta en flagga när jag är engineer tex... men känns så jävla gött när man väl satt stopp för den!

Permalänk
Medlem

Spela ett teamplay spel om du vill ha teamplay. Nej, BF4 är inget "mega taktisk über strategiskt lagspel" som väldigt många verkar tro.

Permalänk
Medlem

Ändå säger en god vän att när han kör squad med polare så gör deras insatser så stor skillnad att det kan innebära matchvinst. Dvs de carryar större delen av laget.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att 90% som spelar är dumma i huvudet, så många gånger som jag jagat medics eller support för en låda ammo/medpack skjutit,ropat,knivat etc och dom bara kollar på en och sen fortsätter. Då är inte alla hästar hemma tyvärr, har sen lanseringen av BF3 bara spelat med en handfull spelare som varit bra.

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Är det bara jag som blir mer och mer förbannad på alla egoister i BF4?

Kollar på mina senaste matcher som jag spelat. Då går det att se i Battlelogen efter matchen "Round Summary" för olika saker.
När jag har spelat som Assault (som alla vet är en medic) så brukar det bli att av lagets sammanlagda revives så står jag för mellan 50-80%.

Vad i hela jävla helvetet är felet på resterande folket?
Samma sak gäller när jag spelar Support. Jag står för 50-80% av samtliga resupplys i HELA laget. Detta på 64player-servrar.

Något borde åtgärdas för att få upp teamplayet i spelet.

Vad kan man åtgärda för att eventuellt få upp detta (förutom att se till att spela med enbart polare i 1-3 squads på samma lag)?
Går det att premiera teamplay på ett bättre sätt än vad Dice/EA gjort?

Fast samtidigt känns dina siffror rätt skeva. Spelar du Operation Locker så står du knappast ensam för 80% revives/supplies eftersom folk slänger ut sånt i drivor vid det här laget.

Spelar du nån stor öppen bana så blir du mer ensam om statsen, visst. De flesta spelar Engineer eftersom det 9 av 10 gånger är en bättre klass mot inkommande fordon och infanteri.

Olika spelare har även olika mål och syften med att spela BF, inte nödvändigtvis samma som du.

Permalänk
Medlem

Det första de kan göra är ju att se till så att det funkar att ressa på första försöket varje gång, så många gånger man försöker ressa men det inte funkar i BF4 och man blir dödad istället för att man står och försöker ressa nån som en idiot. ressar nog minst 50% färre i BF4 än i BF3 just pga detta.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Jag har funnit en suverän och enkel lösning! Ansök till Quantum Satis (och hoppas på ett ja!) -> grym teamplay och sköna gubbar att kvällslira med (se signatur!) : )

Permalänk
Medlem

Spela BF2.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Spela BF2.

Att gå tillbaka till en gammal produkt är ju sällan en lösning på ett problem.

Permalänk
Medlem

Vi i Bf30 Sveriges största spelklan spelar ofta tillsammans och då är det teamplay som gäller. Problemet blir att vi ofta fyller en server och vi blir då kickade för teamstacking. På våra egna servrar så är det sjukt kul att spela och revives står högt på listan.

Men att gå ut och spela public själv på en server ger inte många revives kan jag hålla med om. Tråkigt men så är det. Man får försöka hitta folk som är med på att spela som ett lag.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Fast samtidigt känns dina siffror rätt skeva. Spelar du Operation Locker så står du knappast ensam för 80% revives/supplies eftersom folk slänger ut sånt i drivor vid det här laget.

Spelar du nån stor öppen bana så blir du mer ensam om statsen, visst. De flesta spelar Engineer eftersom det 9 av 10 gånger är en bättre klass mot inkommande fordon och infanteri.

Olika spelare har även olika mål och syften med att spela BF, inte nödvändigtvis samma som du.

Visst, på Operation Locker och Metro som är spam-banor är jag inte så högt upp. Men då står ju folk still och samlar poäng.
Men i samtliga andra banor är det så mina stats brukar ligga.

Skrivet av Mocka:

Ändå säger en god vän att när han kör squad med polare så gör deras insatser så stor skillnad att det kan innebära matchvinst. Dvs de carryar större delen av laget.

Det är ju verkligen så. De gånger jag spelar med polarna så brukar man ha betydligt högre vinstfrekvens på matcherna.

Men då jag inte tycker att jag spelar tillräckligt mycket för att ansöka och vara med i någon klan så är det väll inte direkt något alternativ.
Spelar 1-2ggr i veckan.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Frux:

Fast samtidigt känns dina siffror rätt skeva. Spelar du Operation Locker så står du knappast ensam för 80% revives/supplies eftersom folk slänger ut sånt i drivor vid det här laget.

Spelar du nån stor öppen bana så blir du mer ensam om statsen, visst. De flesta spelar Engineer eftersom det 9 av 10 gånger är en bättre klass mot inkommande fordon och infanteri.

Olika spelare har även olika mål och syften med att spela BF, inte nödvändigtvis samma som du.

Det beror helt enkelt på hur många spelare det finns. Pratar vi om en bana 32vs32 kommer han inte stå för 80% av alla revives.

Pratar vi om mindre OP Locker banor på upp till 32 max spelare 16vs16 så är det inte så svårt då alla är intresserade av få kills och inget annat.

Nu pratar jag om TD vet inte hur det är med Conquest.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

Det första de kan göra är ju att se till så att det funkar att ressa på första försöket varje gång, så många gånger man försöker ressa men det inte funkar i BF4 och man blir dödad istället för att man står och försöker ressa nån som en idiot. ressar nog minst 50% färre i BF4 än i BF3 just pga detta.

Det här är en stor anledning till att jag inte ressar längre. Många av mina deaths har jag fått pga att jag försökt ressa folk. Nu ressar jag i princip bara squad mates och folk som jag vet ressar tillbaka. Man har oftast sån liten tid på sig att ressa någon så om man inte vill riskera att dö så är det oftast lika bra att låta bli det.

En annan anledning är också att det går mycket långsammare att ressa någon i BF4. I BF3 så kunde man byta till paddlarna snabbt dyka med en crouch mot någon, klicka, och direkt därefter byta tillbaks till vapnet. Nu måste man vänta på animationen istället innan man kan byta tillbaka.. omständigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Skrivet av NisseBrevslick:

Det här är en stor anledning till att jag inte ressar längre. Många av mina deaths har jag fått pga att jag försökt ressa folk. Nu ressar jag i princip bara squad mates och folk som jag vet ressar tillbaka. Man har oftast sån liten tid på sig att ressa någon så om man inte vill riskera att dö så är det oftast lika bra att låta bli det.

En annan anledning är också att det går mycket långsammare att ressa någon i BF4. I BF3 så kunde man byta till paddlarna snabbt dyka med en crouch mot någon, klicka, och direkt därefter byta tillbaks till vapnet. Nu måste man vänta på animationen istället innan man kan byta tillbaka.. omständigt.

Det tappar ju lite om det blir för lätt att ressa också. Det ska inte var jättelätt, men det ska fasen löna sig när man klarar det.

Permalänk

I Conquest tycker jag ibland att det händer för lite av att man har majoriteten av flaggorna. Det händer matcher då jag har varit övertygad om att ena laget skulle vinna stort eftersom de haft flera flaggor hela tiden men till min förvåning har andra laget vunnit ändå, antagligen på mycket fler kills. Det ska gå att vinna så också, men kanske mycket svårare än det verkar nu

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Ändå säger en god vän att när han kör squad med polare så gör deras insatser så stor skillnad att det kan innebära matchvinst. Dvs de carryar större delen av laget.

En ensam squad gör sällan så stor påverkan (i något BF iaf.)
men detta är inte nytt... tex: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1255768-bf4-...
lättaste är nog ändå att hoppa in på mumble och spela med folket där. behöver du mer ammunition eller vad det nu gäller så behöver du bara fråga dina medspelare...

OT, men vad är fel på ordet "bär"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swetrekki:

En ensam squad gör sällan så stor påverkan (i något BF iaf.)
men detta är inte nytt... tex: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1255768-bf4-...
lättaste är nog ändå att hoppa in på mumble och spela med folket där. behöver du mer ammunition eller vad det nu gäller så behöver du bara fråga dina medspelare...

OT, men vad är fel på ordet "bär"?

Ord mot ord då

Inget fel på "bär", gillar hallon, blåbär osv Faktum är att jag själv stör mig på svengelska så jag vet inte varför jag råkade skriva det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Det tappar ju lite om det blir för lätt att ressa också. Det ska inte var jättelätt, men det ska fasen löna sig när man klarar det.

nej det tappar ingenting, det ska ALLTID funka annars tappar det hela vitsen. Däremot skulle jag vara helt för att du måste ladda upp 1-2 sek och inte kan instantressa folk, men att du kan försöka 3 ggr utan att personen i fråga blir ressad är helt jävla hjärndött.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

nej det tappar ingenting, det ska ALLTID funka annars tappar det hela vitsen. Däremot skulle jag vara helt för att du måste ladda upp 1-2 sek och inte kan instantressa folk, men att du kan försöka 3 ggr utan att personen i fråga blir ressad är helt jävla hjärndött.

Vet att svenska kan vara lite svårt, men gör ett nytt försök att förstå.

Permalänk
Avstängd

design av dice, de kan inte spela sina egna spel och deras testare är för dåliga.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

design av dice, de kan inte spela sina egna spel och deras testare är för dåliga.

Sluta hacka på Dice och Battlefield hela tiden om du inte tycker om å spela det så ska du inte skriva i alla trådar om hur dåligt det är heller.

Sen är folk dåliga på slänga ut ammo boxar oxå.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Sluta hacka på Dice och Battlefield hela tiden om du inte tycker om å spela det så ska du inte skriva i alla trådar om hur dåligt det är heller.

Sen är folk dåliga på slänga ut ammo boxar oxå.

Så han ska inte hacka på dice för han inte gillar spelet så som dem har gjort det? okeeeeej.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Vet att svenska kan vara lite svårt, men gör ett nytt försök att förstå.

jag förstår precis och jag håller inte med, det ska alltid, 100%, jämt, fungera. sen om det är 5 sekunders uppladdning, 30 sekunder cooldown eller vad du än vill, det ska alltid funka. nu är det ett lotteri och det är värdelöst.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av Pinkn00b:

Så han ska inte hacka på dice för han inte gillar spelet så som dem har gjort det? okeeeeej.

Han startar trådar i parti o minut om hur dåligt Battlefield 4 är. Han kan klaga till Dice om det men det blir så tjatigt när han går an i alla trådar.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Han startar trådar i parti o minut om hur dåligt Battlefield 4 är. Han kan klaga till Dice om det men det blir så tjatigt när han går an i alla trådar.

Om det är så illa så förstår jag dig även om det finns många fel på BF4 men det stoppar inte mig att spela det när jag känner för det.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

nej det tappar ingenting, det ska ALLTID funka annars tappar det hela vitsen. Däremot skulle jag vara helt för att du måste ladda upp 1-2 sek och inte kan instantressa folk, men att du kan försöka 3 ggr utan att personen i fråga blir ressad är helt jävla hjärndött.

Jo , det ska inte glappa som det gör nu så klart. Det stör jag mig också på. Det var tid och avstånd jag tänkte på. Och varför inte precision av något slag, fast det inte finns med nu.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha teamplay så kan du nog skita i bf3/4.
Börja med planetside 2 istället och skapa en vanu på woodman och gå med i KOTV, då ska du få känna på teamplay.

En video som visar det:
http://www.youtube.com/watch?v=jAb6Lq99s1o

och sen en till för skojs skull
http://www.youtube.com/watch?v=XJs0wQhXsnU