Följ Black Week på SweClockers

Sony och Panasonic presenterar Archival Disc – optiska skivor för långtidslagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

I så fall borde du sluta slänga ur dig obevisade teser som "om man inte lär av historien så lär man upprepa den", återigen, finns inga som helst belägg för den tesen annat än lokala begränsade observationer. Det du verkar pratar om kallar jag erfarenhet, det är ganska långt ifrån att påstå att världen i princip itererar allt om man inte "lär av historien".

Det fanns tex gott om historiska exempel på krig och etniska rensningar långt före andra världskriget, det var inget som hindrade miljoner från att dras in i ett sex år långt krig.

Obegripligt hur du kan ha tolkat mitt första inlägg som att man ska "kasta all data", jag blir riktigt orolig för dig och det företag du eventuellt jobbar för om du läser in sådana saker utan vidare som överhuvudtaget inte sagts.

Jag inser dock att hos vissa krackeleras hela världsbilden om man börjar plocka bort flosklerna så slut från min sida.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rhfqoirh:

I så fall borde du sluta slänga ur dig obevisade teser som "om man inte lär av historien så lär man upprepa den", återigen, finns inga som helst belägg för den tesen annat än lokala begränsade observationer. Det du verkar pratar om kallar jag erfarenhet, det är ganska långt ifrån att påstå att världen i princip itererar allt om man inte "lär av historien".

Det fanns tex gott om historiska exempel på krig och etniska rensningar långt före andra världskriget, det var inget som hindrade miljoner från att dras in i ett sex år långt krig.

Obegripligt hur du kan ha tolkat mitt första inlägg som att man ska "kasta all data", jag blir riktigt orolig för dig och det företag du eventuellt jobbar för om du läser in sådana saker utan vidare som överhuvudtaget inte sagts.

Jag inser dock att hos vissa krackeleras hela världsbilden om man börjar plocka bort flosklerna så slut från min sida.

Vad är det här för trams och härskartekniker egentligen? Kom med något vettigt och konkret istället för översitteri och förolämpningar. Var är dina bevis för att information inte ska sparas? Hur skiljer du på erfarenhet som är nerskriven på papper och annan information? Vem ska avgöra vad som kan vara ovärderligt om några år? Det är väldigt mycket sten i glashus från din sida. Så har du något vettigt och konkret eller är du bara ute efter att provocera?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av rhfqoirh:
Skrivet av Zotamedu:

Sitt i båten gott folk, behöver jag citera §1, trivsel och respekt? Låt inte diskussionen gå mer överstyr, mkay?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Kollade snabbt på den där M-disc, hade inte hört talats om den förut. Kan vara bra kanske men mina varningsflaggor reser sig när jag läser hur dom formulerar sig:

"The M-DISC READY™ Drive is different from regular DVD writers because it is designed to make permanent physical changes (etching) to the rock-like data layer of the M-DISC™."

Förhoppningsvis har dom en bra produkt och bara (ur mitt tycke) dålig marknadsföring.

Jag är inte riktigt med på vad du menar, för precis som de säger så görs ju fysiska förändringar (medelst blålaser) i ett stenaktigt material?

Vanlig dvd-bränning orsakar förstås också fysiska förändringar, men där handlar det bara om uppvärmning av ett färgämne, inte om att bränna gropar (så vitt jag vet) i mineral.

Visa signatur

5950X, 3090