Permalänk

Låg fps i Cs Go

Tjenare, jag har nyligen börjat spela cs go och jag tycker min Fps är sämre än den borde vara?

För tillfället kör jag med 4gb ram, en Amd A4-5300 (dual core 3.6ghz fm2) och asus HD 6870.

Jag ligger mellan 40-80 men oftast 55-60 fps. Tycker jag borde ha högre då jag kan köra BF3 på ultra MED lag spikes? Jag vet att min processsor är klen men ändå så tycker jag att den borde vara högre.

Men nästa vecka så tänkte jag köpa en : http://www.inet.se/produkt/5308715/amd-athlon-ii-x4-750k-3-4-...

Hur pass skillnad kommer de bli? Och ungefär vilken fps kommer jag ligga på?

Tacksam för svar då jag vill spela men är så sjukt trött på lagget!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk

Basic fråga, är alla drivrutinerna uppdaterade?

Permalänk
Medlem

Då csgo är ett ganska utbrett spel, som dessutom är baserat på klassiska source motorn finns det mycket hjälp att hitta på nätet. Många har skrivi att csgo är väldigt cpu krävande för vad det är så en prestanda boost kommer du känna av. Skulle tippa på 70-100fps om du byter upp till en quad core.

Kika även på processor temperaturen när du spelar. Kan vara att den går för varm så prestandan sänks.

Ett tips är att testa begränsa fpsen så du slipper lag spikes. Skriv in fps_max 60 i konsolen så låser du fpsen. Du kan även ta fram net_graph 1 så ser du real time vad du har för fps hela tiden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz RAM: corsair vengance 16gb 1600 MHz GPU: Gigabyte Geforce gtx 670 Mobo: Gigabyte G1 Sniper z87 PSU: EVGA supernova 750W Chassi: NZXT 440 Silence W HDD: x2 120 gb Corsair SSD Agility III CPU-kylare: Corsair Hydro H60 V2 Pushpull 30 /55°C

Permalänk
Medlem

skriv -threads 4 i "set launch option"

det borde lösa ditt problem

Permalänk
Skrivet av mine.craft:

Basic fråga, är alla drivrutinerna uppdaterade?

Ja, men nu är den nyformaterad och alla drivrutiner är installerade. Så nu ska jag bara vänta på att Steam är uppe igen så jag får ladda ner cs och prova

Skrivet av TeaBinx:

Då csgo är ett ganska utbrett spel, som dessutom är baserat på klassiska source motorn finns det mycket hjälp att hitta på nätet. Många har skrivi att csgo är väldigt cpu krävande för vad det är så en prestanda boost kommer du känna av. Skulle tippa på 70-100fps om du byter upp till en quad core.

Kika även på processor temperaturen när du spelar. Kan vara att den går för varm så prestandan sänks.

Ett tips är att testa begränsa fpsen så du slipper lag spikes. Skriv in fps_max 60 i konsolen så låser du fpsen. Du kan även ta fram net_graph 1 så ser du real time vad du har för fps hela tiden.

Okej, men jag tycker en quad på 3.4 borde ha mer än 100 fps då jag kommer kunna köra bf3 på ultra?

Skrivet av BiZQan:

skriv -threads 4 i "set launch option"

det borde lösa ditt problem

Okej, men jag har ju bara en dual core, lär jag inte skriva -threads 2 då?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spritvit:

Okej, men jag har ju bara en dual core, lär jag inte skriva -threads 2 då?

Jo. Det skulle vara det rätta. Problemet som rättas till är att CS:GO inte använder sig av samtliga kärnor, vilket inte bör vara ett problem i ditt fall.

Hur som helst så låter det inte alls konstigt att du har sån låg FPS. CS:GO är mer krävande än vad folk antar att det är.

När jag spelade spelet på min rigg med en AMD FX-4100 så tyckte jag att jag hade för låg FPS. Det var dock många patchar sen, förvisso sitter jag med en 120Hz-skärm och är ganska känslig mot smålagg. Den droppade dock aldrig under 60 FPS, som sägs vara det ultimata. Jag vet dock inte riktigt hur den står sig mot processorn du hade planer på att köpa, men men. Kanske värt att veta.

Permalänk
Skrivet av vicke9:

Jo. Det skulle vara det rätta. Problemet som rättas till är att CS:GO inte använder sig av samtliga kärnor, vilket inte bör vara ett problem i ditt fall.

Hur som helst så låter det inte alls konstigt att du har sån låg FPS. CS:GO är mer krävande än vad folk antar att det är.

När jag spelade spelet på min rigg med en AMD FX-4100 så tyckte jag att jag hade för låg FPS. Det var dock många patchar sen, förvisso sitter jag med en 120Hz-skärm och är ganska känslig mot smålagg. Den droppade dock aldrig under 60 FPS, som sägs vara det ultimata. Jag vet dock inte riktigt hur den står sig mot processorn du hade planer på att köpa, men men. Kanske värt att veta.

Okej, jag får hoppas att den nya processorn hjälper mig genom fps drops och att jag får upp min fps lite. Men ska jag hellre satsa på en 760k kanske?

Förhoppningsvis så hjälper de att byta cpu!

Edit: jag kollade canirunit och jag kan köra rekommenderade inställningar. Jag har nyss formaterat och installerat drivrutiner och de flyter bättre! Så jag tror att de räcker med att byta till en 750k. Vet dock inte min fps nu, men de känns som en stor skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjönk ifrån 150-200 fps till 60-90 fps när jag klockade ner min phenom 550 x2 ifrån x4 (upplåsta kärnor) @ 3.6ghz till klock så mitt tips är ny processor alt överklocka

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem

har själv testat lite olika setups i dagarna.

första datorn: i5 ivybridge + gtx 770 = ca 300 fps
andra datorn: i5 ivybridge + gtx 560 = ca 300 fps
tredje datorn: i3 220? + gtx 760 = ca 140 fps

slutsatsen är att det krävs mer av processorn. speciellt på stora casual servrar. kör man 5v5 så verkar inte cpun så påverkad. observera att jag kör med lägsta grafikinställningarna både på grafikkort och i spelet. med i3 processorn var det omöjligt att spela på stora servrar pga dålig fps.